amd x2 Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 (endret) Er godt fornøyd med dette bildet, noe jeg burde gjort annerledes? :!: Endret 18. mars 2006 av amd x2
hendelsesløysa Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Kult bilde. Men slik jeg ser det; veldig overeksponert. Bølgen består bare av fargen hvit, det hadde vært bra om en kunne se noe skum og liv i vannet også.
Rivers Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 ...noe jeg burde gjort annerledes? :!: 5772855[/snapback] Ja, eksponeringen. Det hvite er nok for utbrent. Lukkertiden burde vært halvert eller enda kortere for å fryse vannspruten mer (1/640s +).... eller enda lenger (1/30s +/-) for å gjøre det motsatte. Hvis du har mulighet til å stille på slikt da. Ellers så synes jeg det er et bra motiv tatt i riktig øyeblikk , men størst minus for utbrenningen.
Rivers Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Utifra det andre bildet så ser det ut til at feilen i det første bildet er altfor høyt justert kontrast. Justerte det andre bildet litt:
Tore Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 (endret) første var alt for utbrendt, siste versjon begynner å nærme seg... Få mere saturation i bildet så det får litt futt å farge så er det vel så bra som det kunne bli... Men for lang lukertid også, så ikke perfekt, men bra nok klipset uansett... vet ikke hvor erfarne du er eller hvilket kamera du har... Endret 18. mars 2006 av Scorpioen84
amd x2 Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Skrevet 18. mars 2006 Nei, det er jo litt feigt å klage på kamera, men jeg synes nesten jeg kan gjøre det med tanke på at nesten alle bilder her inne er tatt med speilreflekskamerar. Tok bildet med familiens digitalkamera, som ikke akkurat er en fotografs "drømmekamera". Jaja, skal snart få Nikon d50, så da håper jeg det blir litt bedre bilder. Takk for all ris/ros!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå