Gå til innhold

DJ Stalins "IV" har blitt sluppet - Last ned


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å starte:

 

- Det første sporet starter helt ok for min smak, men etter rytmen speeder opp blir det for jælig å høre på - sammen med den elendige (og irriterende) bassen.

 

-Vengeance er en 2+ låt i boka mi. Synes tittelen passer jævlig dårlig til noe så lite fengende og dårlig samplet musikk.

 

-Eneste låta jeg likte var Gunn-Anita, selv om den blir litt overdrevet i min smak.

 

Og for å nevne en annen ting så var bak-coveret helt usmakelig for min del.

Lenke til kommentar
Men om du sitter i en hasjrus eller lignende så er det vel rett på sak med bizzarre head-trips vil jeg tro :innocent:

5814652[/snapback]

Tror nok de fleste ville badtrippa. Dette var fryktelig dårlig. :ermm:

5814717[/snapback]

 

Hvor blir det av begrunnelsen din, da? Du som pressa litt på hos en annen bruker :p

Lenke til kommentar
Hvor blir det av begrunnelsen din, da? Du som pressa litt på hos en annen bruker :p

5816357[/snapback]

Ok, no sweat. En kort "anmeldelse" kan du vel få.

 

Gods Fear Me

Bassen høres veldig skurrete ut. Bruken av hats er også overdreven. Pianoet kunne blitt noe, men går bare om og om igjen. Slutten høres dessuten ut som en grusomt dårlig speedcore sang eller noe sånt.

 

Vengeance

Begynnelsen er faktisk ikke så ille, men pianoet ca. 40 sekunder ut i sangen passer ikke i det hele tatt. Og hva faen gjør gitaren der? Det høres rett og slett grusomt ut.

 

Silece

Hva kan en si? En hviskrende vokal på en treig, kjedelig beat...

 

Smoke Weed Touch Housing Things

Her må jeg ærlig si at jeg ikke hørte gjennom sangen en gang. Rappingen er... det dårligste jeg noen gang har hørt. Petter Solberg som rapper eller?

 

Precious Little Bitch

Litt mer ambient enn de andre sangene. Det beste så langt. Men skjønte ikke poenget med de 30 første sekundene. Høres ut som det skal ta helt av, men så skjer det motsatte. Det samme kan en vel si om slutten. Ikke helt ubrukelig egentlig.

 

Up In Flames

Gitaren ligner veldig på "Slayer"-plugin'en i FL-Studio. Det høres ikke helt bra ut. Nok en gang vokal med engelskuttale tilnærmet Petter Solberg. Og igjen den ekstreme bruken av symbaler når sangen tar seg litt opp. Whats up with that?

 

Afraid Of The Children

Hitler samples? Koselig... Next.

 

Gunn-Anita (Machinations)

Dette var fælt! Igjen den uvanlig store mengden symbaler, hihats osv. La meg gjette? 170BPM?

 

Born Again

Enda en rolig sang bestående hovedsaklig av piano og en eller annen skurrete vokal (?). Ikke akkurat vakkert.

 

Konklusjon: "Are you sure you want to delete the folder 'DJ Stalin - IV'?" Jepp. ;)

Lenke til kommentar

Haha, en anmeldelse etter min smak.

 

Dette kan man faktisk ta lærdom av, og det skal du takkes for (selv om jeg syns at du kanskje kunne sagt noe mer konstruktivt om Afraid of the Children)

 

Jeg tror den store bruken av symbaler er med som et noiseelement. Men liker du ikke symbaler? ;)

 

De to første låtene er de svakeste, mener jeg. Tror de ble lagd fort og tidlig.

 

Engelskuttalen på låtene er ikke så ille, men flowen på rappen er dårlig og vokalistferdighetene er heller ikke noe å skryte av, dessverre.

 

Det virker som du syns Precious Little Bitch er den minst dårlige låta på albumet. Det er jeg enig i.

 

Videre kan det nevnes at dette er et sandkassealbum, samtidig som det er DJ Stalins siste. Jeg vurderer om jeg skal servere dere noen av hans knallhits fra 2001-2003, men jeg tror det er best å la være :p

Lenke til kommentar
Hvor blir det av begrunnelsen din, da? Du som pressa litt på hos en annen bruker :p

5816357[/snapback]

Ok, no sweat. En kort "anmeldelse" kan du vel få.

 

Gods Fear Me

Bassen høres veldig skurrete ut. Bruken av hats er også overdreven. Pianoet kunne blitt noe, men går bare om og om igjen. Slutten høres dessuten ut som en grusomt dårlig speedcore sang eller noe sånt.

 

Vengeance

Begynnelsen er faktisk ikke så ille, men pianoet ca. 40 sekunder ut i sangen passer ikke i det hele tatt. Og hva faen gjør gitaren der? Det høres rett og slett grusomt ut.

 

Silece

Hva kan en si? En hviskrende vokal på en treig, kjedelig beat...

 

Smoke Weed Touch Housing Things

Her må jeg ærlig si at jeg ikke hørte gjennom sangen en gang. Rappingen er... det dårligste jeg noen gang har hørt. Petter Solberg som rapper eller?

 

Precious Little Bitch

Litt mer ambient enn de andre sangene. Det beste så langt. Men skjønte ikke poenget med de 30 første sekundene. Høres ut som det skal ta helt av, men så skjer det motsatte. Det samme kan en vel si om slutten. Ikke helt ubrukelig egentlig.

 

Up In Flames

Gitaren ligner veldig på "Slayer"-plugin'en i FL-Studio. Det høres ikke helt bra ut. Nok en gang vokal med engelskuttale tilnærmet Petter Solberg. Og igjen den ekstreme bruken av symbaler når sangen tar seg litt opp. Whats up with that?

 

Afraid Of The Children

Hitler samples? Koselig... Next.

 

Gunn-Anita (Machinations)

Dette var fælt! Igjen den uvanlig store mengden symbaler, hihats osv. La meg gjette? 170BPM?

 

Born Again

Enda en rolig sang bestående hovedsaklig av piano og en eller annen skurrete vokal (?). Ikke akkurat vakkert.

 

Konklusjon: "Are you sure you want to delete the folder 'DJ Stalin - IV'?" Jepp. ;)

5816789[/snapback]

 

 

Helt enig :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må bare informere om at DJ Stalin planlegger å komme med et samlealbum snart, som en endelig spiker i kista på solokarrieren sin! :)

 

Det skal hete Zuki - The Least Worst Hits of DJ Stalin. Det skal bestå av de største knallhitene fra de fire hellige album; Red Army (2001), Mecalinereous Tebe (2002), Love (2003) og IV (2006). En tracklist og videre oppdateringer vil komme i sin egen tråd, muligens :wee:

 

DJ Stalin takker dere alle for den solide støtten og ser frem til å komme tilbake en dag i det nye prosjektet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...