IHASBOOK Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Mange av oss ble grepet av world of warcraft basillen. Jeg selv ble angrepet sterkt Med sin brukbare grafikk, fantastiske gameplay og sosiale faktor. World of warcraft var jo også for mange sitt første mmorpg. Derfor gjerne litt "magisk" også. Er denne følelsen bare spillbar en gang? Det jeg lurer på er, vil dere spille det neste "store" mmorpg spillet som kommer ut? Savner dere på et lignende mmorpg? Det finnes uten tvil gode og dårlige egenskaper med mmorpg for dem som ikke kan kontrollere sin spilletid og lar det gå utover seg selv. At det er så mye fokusing rundt det temaet synes jeg er trist. World of warcraft er et fantastisk spill Et spill, ikke et middel for å ødelegge deres sosiale liv som noen vil fram til. Jeg har sluttet, fordi jeg gikk lei. Og jeg er litt i tvil om jeg vil spille det neste store mmorpg spillet som kommer på markedet. Hva med dere?
V-by Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Tror wow vil ligge på toppen der en stund. Jeg vil uansett ikke kjøpe noen flere mmorpg, kjøpte wow, og har kastet bort mere enn nok tid på det, dessuten orker jeg ikke betale 100kr i måneden for et spill.
Fnix Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 WoW ble stort etterhvert, det var ikke spesielt større ann andre i begynnelsen. Jeg selv kikket på WoW mange år før andre og vært innom en del MMO's før WoW kom ut. Det som var spennende med WoW var at mange norske hadde hørt om det, og WoW henta inn spillere fra resten av sine spill. Jeg og gikk lei av wow etterhvert, men startet av MMO's er alltid den mest spennende delen så jeg kommer til å hive meg på det neste 'store'. Alltid spennende å møte nye ting spesielt når alle andre rundt deg er like newb som deg.
Bear^ Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jeg for min del begynner å bli litt lei av all fokusen rundt MMORPG spillene. Jeg kunne godt tenkt meg til et knakende godt SP RPG spill for en gangs skyld, med typ historie, fengende gameplay og sjarmerende grafikk. Har spillet litt MMORPG, begynte med Runescape for mange herrens år siden, og gikk over til Guildwars fordi det var uten månedspris, besto ikke bare av overfokusering på leveling og hadde meget fin grafikk.
Kris R Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jeg for min del begynner å bli litt lei av all fokusen rundt MMORPG spillene. Jeg kunne godt tenkt meg til et knakende godt SP RPG spill for en gangs skyld, med typ historie, fengende gameplay og sjarmerende grafikk. 5763801[/snapback] Snart kommer jo Oblivion som vil oppfyller alle dine ønsker.
IHASBOOK Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Skrevet 16. mars 2006 Til Bear^^ Et nytt rpg spill, blir vel oblivion det. Jeg har bestilt oblivion. Gleder meg
tormoddf Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 (endret) Age of Conan kan bli bra. Men ja, jeg også er litt lei av mmorpg. Kanskje jeg er lysten på mer etter Oblivion. D&D Online: Stormreach er jo kommet nå, men jeg synes ikke det var noe særlig. Tror ikke det blir så stort. Endret 16. mars 2006 av tormoddf
Sponis Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 (endret) Jeg for min del begynner å bli litt lei av all fokusen rundt MMORPG spillene. Jeg kunne godt tenkt meg til et knakende godt SP RPG spill for en gangs skyld, med typ historie, fengende gameplay og sjarmerende grafikk. Har spillet litt MMORPG, begynte med Runescape for mange herrens år siden, og gikk over til Guildwars fordi det var uten månedspris, besto ikke bare av overfokusering på leveling og hadde meget fin grafikk. 5763801[/snapback] Du har spilt et gammelt brower-basert spill og et spill som egentlig ikke er et mmorpg og har utifra det bestemt deg for at du ikke liker sjangeren? Og forresten, hvorfor kan ikke MMORPG ha sjarmerende grafikk og fengende gameplay? Den mest sjermerende grafikken jeg noen gang har sett i et spill er uten tvil i WoW, sansynligvis vil Oblvivion ta over den rollen. Og hva mener du forresten med "SP RPG for en gangs skyld"? Det kommer da vitterlig ut flere SP RPG enn det kommer MMORPG så skjønner ikke helt hva du mener. Endret 16. mars 2006 av Goz
brd Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Eg trur at Oblivion-basillen blir mykje større enn Wow- basillen. Sjølv om det spelet ikkje er "online" har mange gledet og snakket om spelet. Trur eg aldri har sett så mangen snakke om eit spel før det har kommet ut. TES 4 Oblivion blir populært
ttt Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Eg trur det er lenge til vi får sjå eit nytt spel som kan måle seg med populariteten til WoW. Husk at WoW framleis er relativt nytt, og bare vil fortsette å vokse i tida som kjem. Det vil sikkert kome mange gode MMO-spel framover, men eg trur det blir vanskelig å konkurrere med WoW. Skal det kome eit nytt MMO-spel som kan måle seg med WoW, trur eg dette må vere basert på enten eit kjent tidlegare spel (eit HL inspirert MMO?), eller ei anna historie som folk kjenner til (Ringenes Herre, Star Wars ol.). Men det vil nok ta ei god stund før eit nytt spel vil ta folk med storm på den måten WoW har gjort.
Bear^ Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Du har spilt et gammelt brower-basert spill og et spill som egentlig ikke er et mmorpg og har utifra det bestemt deg for at du ikke liker sjangeren? Og forresten, hvorfor kan ikke MMORPG ha sjarmerende grafikk og fengende gameplay? Den mest sjermerende grafikken jeg noen gang har sett i et spill er uten tvil i WoW, sansynligvis vil Oblvivion ta over den rollen. Og hva mener du forresten med "SP RPG for en gangs skyld"? Det kommer da vitterlig ut flere SP RPG enn det kommer MMORPG så skjønner ikke helt hva du mener. 5764693[/snapback] Erm, unskyld om jeg tør spør, men vær så snill å vise meg HVOR jeg skrev at jeg IKKE liker sjangeren, for jeg mener da bestemt å huske at jeg ikke har sakt noe som helst tilnærmet at jeg ikke liker sjangere. Og så må jeg igjen spørre, hvor har jeg sakt at MMORPG ikke kan ha sjarmerende grafikk og fengende gameplay? Ser ut som du var bestemt på å quote min mening men ikke helt klarte å finne noe å svare på, så du dikta opp dine egen lille quote, svarte på den, og mista meg totalt i sammenhenget. Joda, kan hende det kommer ut flere SP RPG for tiden, men jeg synes, og merk da for pokker at dette er min mening og dette har ikke noe fasit, at det er mer fokus på MMORPG for tiden, etter at WoW hadde en suksess med det, så nå skal mange andre hive seg på den bølgen og. Som f.eks Middle Earth online, Age of Conan og hva Bioware sitt MMORPG studio måtte spytte ut. Det kan da hende det kommer flere RPG spill for tida, men jeg kan ikke si at det er så mange av dem som har fenget meg. Og hva du klassifiserer Guildwars som, vet ikke jeg. Er nå greit at skaperne av spillet klassifiserer det som et CORPG eller hva pokker de sier, men det er multiplayer, det er massivt, online og det er sist jeg såg etter et RPG, så jeg klassifiserer det som et MMORPG utfra de standpunktene.
Agg Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jeg er egentlig skummelt mettet av fantasy MMORPGs, og slik det er i dag ser jeg ikke helt hvordan noen andre fantasy MMORPGs skal klare å overta den plassen WoW har i dag, og ihvertfall ikke når de ikke tilfører noe særlig nytt til sjangeren. Men, når det er sagt så har jeg fortsatt litt tro på Age of Conan, da blant annet kampsystemet der virker ganske interessant. Ellers kunne jeg godt tenkt meg å sett et MMO spill basert på den andre verdenskrig (som f.eks WWII Online, men som er litt mer up to date teknisk sett).
Crispin Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 (endret) Jeg glemder meg til Lotr Online og Warhammer Online, skal bli deilig å spille noe nytt etter å ha brukt litt tid på Wow. Har også Matrix Online liggende som jeg kjøpte fra play for latterlige 3pund m frakt. Liker best mmorpg, men forstår at folk synes det blir litt mye, men for min del kan jeg aldri bli mett på fantasy, det det kuleste jeg vet, sci fi fungere også bra. Guild wars er strengt talt ikke et mmorpg, de sier de vel selv også, men det er så lite fra eller til at det vel godt kan kalles et mmorpg, selv om det mangler litt av tingene som kjenne tegner et mmorpg. Mmorpg er fantastisk Men gjett om jeg gleder meg til Oblivion, det skal bli godt med et skikkeligt bra sp spill, som kan oppta MYE tid. Edit: Auda glemte jo helt av Pirates Of The Burning Sea, et pirat mmorpg, hvor kult kan ikke det bli da? Er fan av pirat spill så jeg kommer nok helt sikker til å kjøpe dette også Endret 18. mars 2006 av Crispin
Kimrian Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Som sagt er DDO igang, jeg selv var i betaen og syntes det var et bra spill. DDO er et spill for personer som liker å gruppe, du kommer deg ingen vei uten gruppe, taktikk er en god ting og samarbeid er det som er høyest. En gruppe med bare warriors kommer seg ingen vei, det må være en mix av mye. Men dette vet vel fleste allerede. Grafikken syntes jeg er god, men grafikken burde ikke bestemme hvor bra et spill er. Se på WoW, en tegneserie aktig grafikk men er en av de mest spillte nå (om ikke meste). Så for de som liker å grupp med folk og liker D&D er jeg ganske sikker på at DDO er for deg. Neste MMO som jeg har høye forhåpninger om, og mange har snakket høyt om er vanguard, er bare i beta stage atm (og kommer vel til å være der en stund). Ekstrem grafikk, men veldig komplisert gameplay, de som ønsker er forandring og en utfordring er vanguard et spill å se på Lenge leve MMO!
Bear^ Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Hva som blir det neste MMORPG spillet? Jeg tror det blir dette.
IHASBOOK Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Skrevet 21. mars 2006 Fartet litt rundt på nettet. Og etter litt nøye gjennomtenking tror jeg dette spillet blir det nye store MMorpg spillet. spillet heter vanguard: saga of heroes ign preview av spillet utdrag som viser hvor "langt" spillet er : (Right now, the plan is to have a level cap of 50 at launch. With the current content balance, one beta tester took over four months, playing twelve hours a day, seven days a week, to reach that point.) De håper spillet vil komme ut i slutten av dette året. hjemmesiden til spillet: vanguard Kommentarer?
ttt Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Problemet med dette spelet er det som vart sagt litt lenger oppe "men veldig komplisert gameplay". Om dette er tilfelle, trur eg ikkje at spelet vil bli ein så stor suksess. Mange av dei som spelar WoW er "non-gamers". Desse har truleg ikkje interesse av å lære seg å spele eit for komplisert spel.
Nosferatu Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Jeg gleder meg veldig til Vanguard: Saga of Heroes. Blir godt med ett mmo med litt dybde i igjen.. WoW har jo like mye dybde som en skål med melk.. Ikke ta meg feil. WoW kan være morro det, men etter ett år+ med WoW så begynner jeg å bli møkk lei.. Ingen mmo's jeg har spillt har hatt kortere levetid for meg enn WoW, med unntak av guildwars da. Andre jeg ser frem til å prøve ut er Conan, Dark & Light og LOTR Online. DDO: Stormreach var utrolig kjedelig. Blir som Guildwars med D&D regler og uten PVP. Endret 21. mars 2006 av Nosferatu
V-by Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Vanguard ser fett ut... Jeg har lyst på et spill, samme om det er mmorpg eller bare rpg, men det bør være noe nytt en kan gjøre hele tiden, og som tar laang tid å runde...
nord Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Hadde vært knall om AoC slo igjennom. Funcom har god erfaring med mmorpgs. Endret 21. mars 2006 av nord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå