Gå til innhold

Tanks og deres nytteverdi av talents i prot tree

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en nokså opprivende krangel i guildet vårt som oppsto (surprise surprise) rett etter at vi hadde drept ragnaros. Poenget er at ingen av MTene har mer enn 18 poeng i protection tree, noe som raidlederne og alle bortsett fra warriorofficer tror er et problem. Grunnen til at de tror dette, er at mens vi lærte å gjøre raggy, pulla rouges ofte aggro av MT (meg, men som skjedde fordi jeg av og til fikk 5-6 sekunders lagspikes mens jeg prøvde å bygge aggro), og at ved ET tilfelle greide en warlock med en sinnsyk critrekke med ZHC uten master demonologist, greide å pulle golemagg av meg.

De tror at en prot build vil hjelpe på å holde aggro, men vi (warriors) er av den mening at man er best tjent med en 3/30(31)/18(17) (tall i parantes er hvis man absolutt vil ha bloodthirst :p) for faktisk aggrokontroll siden man får bedre rage generation og rage er den beste måten å holde aggro.. Noen folk påstår at man på bosser som raggy har "uendelig med rage", men definitivt ikke jeg! Jeg bruker bare sunder/imp HS/revenge og er aldri over 30 rage i raggy fighten (med mindre jeg lagger).

Poenget er at vi warriors bare får det døve øret fordi "store guilds" bruker masse prot specca warriors (og de postet builds som proof), men mange av de buildsa ser helt fucka ut. Hva er vitsen med concussion blow i MC? og shield slam tar for mye rage til at jeg noensinne ville bruke det i annet enn pvp/solo situasjoner. Selv mener jeg at en prot heavy build er bra for å tanke dm/ubrs/scholo etc, men en ulempe i MC. (kan ikke si noe om BWL enda, kan tenke meg at imp shield wall kan være viktig der, men ikke så mange av de andre talentene etter tier 3 (jeg mener imp hs>imp sunder, hvis ikke hadde dette kanskje også vært greit).

Sikkert litt rotete innlegg, men har noen noen kommenterer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste talentet som HJELPER warriors til mer aggro i prot. er defiance, som du lett får med 15 points i treet. Shield slam lager samme aggro som 2x heroic strike eller 1.5 revenge, bare at den koster mer rage. Resten mener jeg er overflødige talents. En fury/prot build er bedre til å holde aggro.

Skrevet (endret)

Hmm... Sorry om jeg bøgger til posten din nå men har ikke helt skjønnt det aggro prinisppet og hvordan man beregner hvor mye aggro man har, og hva som gjør at aggro øker/minsker...

Noen som gidder gi meg en lite innføring i det?

Om dere ikke vil Off-topice denne posten så blir jeg glad for en PM ;)

EDIT: Takker zebozz for PM :thumbup:

Endret av Zepticon
Skrevet

Om Warlocks puller aggro er de åpenbart de som burde bytte talent tree. Har selv en SM / Ruin Warlock, og vet hvordan det er. At Rogue's kan ta aggro på Ragnaros er en kjent sak om MT Flyr er det rimelig fort gjort.

Skrevet

Tankene i The Axemen har 3 / 30 / 18.

Men ville nok selv gått for et fury/prot build ( dette skal jeg kjøre når jeg dinger 60 ) MT i guildet som noen venner av meg er i har MS / prot og han mister ikke aggro med mindre han får knockback på rag.

Skrevet

15 points er nok til å tanke alle bossene i spillet. kanskje det er lettere å ta en boss for første gang hvis alle tanksa er masse prot. men ikke værd det hvs de absolutt ikke har lyst.

Skrevet
Om Warlocks puller aggro er de åpenbart de som burde bytte talent tree. Har selv en SM / Ruin Warlock, og vet hvordan det er. At Rogue's kan ta aggro på Ragnaros er en kjent sak om MT Flyr er det rimelig fort gjort.

5763502[/snapback]

Jepp, man skal vite når man antageligvis kommer til å ta aggro, og stoppe før det skjer - critter du 2k+ flere ganger på rad er du temmelig dum hvis du fortsetter å nuke ;)

Men tilbake til saken - blir det ikke også lettere å heale deg hvis du har fyllt opp prot-treet?

Skrevet

Nefarian status i guilden vår.

MT 1 til 3 kjører fury/prot

De har maks 15 poeng i Prot.

Å bruke mer en 15 poeng der er unødvendig etter vår mening.

Skrevet

5766877[/snapback]

Godt å høre.. Har sett mange rare tank builder fra MTer i store guilds som "bevis" på at man "må" ha tanks med majoriteten av talentpoints i prot (bl.a. Inner Sanctum på silvermoon, det føste guildet som tok nefarian i verden [non-bugged]).. Skal poste noen av dem:

http://wow.allakhazam.com/profile.html?409478

http://wow.allakhazam.com/profile.html?498726

ja, de er samme build, men bare for å vise at det ikke er et isolert tilfelle

Skrevet

5766877[/snapback]

Godt å høre.. Har sett mange rare tank builder fra MTer i store guilds som "bevis" på at man "må" ha tanks med majoriteten av talentpoints i prot (bl.a. Inner Sanctum på silvermoon, det føste guildet som tok nefarian i verden [non-bugged]).. Skal poste noen av dem:

http://wow.allakhazam.com/profile.html?409478

http://wow.allakhazam.com/profile.html?498726

ja, de er samme build, men bare for å vise at det ikke er et isolert tilfelle

5767066[/snapback]

Ser de har masse i prot. ja.

Mulig de har det pga AQ, der skal jeg ikke utale meg om noe. Vi har kun prøvd den første bossen der en gang. Konsentrerer oss for øyeblikket å få Nefarian ned.

Her er builden på en av våre MT

Specced 31/4/16. MS/Swords, Last stand + Defiance.

Arms:

Improved Heroic Strike 3/3

Deflection 5/5

Improved Rend 3/3

Tactical Mastery 5/5

Improved Overpower 2/2

Anger Management 1/1

Deep Wounds 3/3

Impale 2/2

Sword Specialization 5/5

Sweeping Strikes 1/1

Mortal Strike 1/1

Fury:

Cruelty 4/5

Protection:

Anticipation 5/5

Toughness 3/5

Improved Bloodrage 2/2

Last Stand 1/1

Defiance 5/5

Skrevet

Stemmer nok at de har mer i prot pga AQ40 - der kan man tjene litt av å ha mer i prot, siden kampene er litt mer alternative enn bare tanke+slå.

Men i MC/BWL/ZG/AQ20 har man ikke behov for mer enn max 18 poeng i prot, da det er alt man trenger for survival. Fury / prot er det desidert beste for å holde aggro på encountere disse stedene. by far.

Skrevet

I prot er det Defiance som gjelder, dvs min 15 poeng

En god build er;

5 - Shield Spec

5- Toughness

5 - Defiance

Ting som

1 - Imp. shield block

2 - bloodrage --> 1 - Last Stand

er også handy hvis man ønsker.

Det er ikke før AQ at imp. taunt og concussion blow virkelig hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...