Gå til innhold

TEST: Razer Copperhead


Anbefalte innlegg

hva er vitsen med å skifte dpi mens man spiller f.eks. ??

5764919[/snapback]

Lettere å sikte på folk på langt hold i spill som Counter-strike f.eks. Siktet beveger seg saktere ved lav DPI, dermed er det lettere å styre det nøyaktig dit man vil.

 

Edit: Dette gir fordeler ved man kan skifte til lav DPI når man skal sikte på noen som befinner seg langt unna på store åpne plasser, og høy DPI når man løper inne i bygninger hvor all skytingen foregår på nært hold.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En venn av meg hadde musa, den var ikke bra!!. Når han skulle snu seg fort

rund på f.eks cs, så gikk siktet rett opp, å for å snu seg rund for å ta noen

da må man jo dra musa fort rund, men det ville ikke musa den rørte seg ikke.

Driveren var innstalert!. :hmm:

Det skal vel funke fordeom noen har low sens....

Jeg vil ikke anbefale musa verfall ut ifra det jeg har hørt og prøvd. :nei:

Men musa er har det tøffeste designet, det skal razer ha!

Lenke til kommentar
En venn av meg hadde musa, den var ikke bra!!. Når han skulle snu seg fort

rund på f.eks cs, så gikk siktet rett opp, å for å snu seg rund for å ta noen

da må man jo dra musa fort rund, men det ville ikke musa den rørte seg ikke.

Driveren var innstalert!. :hmm:

Det skal vel funke fordeom noen har low sens....

Jeg vil ikke anbefale musa verfall ut ifra det jeg har hørt og prøvd. :nei:

Men musa er har det tøffeste designet, det skal razer ha!

5765374[/snapback]

 

Sjekket dere at ikke noe støv hadde lagt seg på linsen/laseren?

Hadde en liknende opplevelse selv her forleden, da musen beveget seg rykkvis oppover når jeg dro den til siden, og ellers ikke bra. Prøvde noen ganger, og til slutt lyktes det meg å få støvet ut. Da var den like fin igjen. :)

 

Eivinde

Lenke til kommentar

Har hatt Razer Diamondback i ca 10mnd nå. Ville egentlig ikke anbefale den til oss med "små femi hender", blir litt for stor da. Dessuten har mouse bt.1 blitt slitt! Reagerer ikke alltid når man trykker. :nei: Og det aller verste er at jeg fakitsk ikke har vært noe aktiv spiller med den.

 

Er da en bra mus, men setter et spørsmålstegn ved kvalitet, noe sier meg at nye copperhead ikke er noe særlig mer robust.

 

Tror jeg går tilbake til gode gamle logitech fra nå av... :hrm:

Lenke til kommentar
Har hatt Razer Diamondback i ca 10mnd nå. Ville egentlig ikke anbefale den til oss med "små femi hender", blir litt for stor da. Dessuten har mouse bt.1 blitt slitt! Reagerer ikke alltid når man trykker.  :nei: Og det aller verste er at jeg fakitsk ikke har vært noe aktiv spiller med den.

 

Er da en bra mus, men setter et spørsmålstegn ved kvalitet, noe sier meg at nye copperhead ikke er noe særlig mer robust.

 

Tror jeg går tilbake til gode gamle logitech fra nå av...  :hrm:

5766029[/snapback]

Hadde også samme problemet og nå ligger diamondback`en i bosset... Nå har jeg min gode gamle logitech`en. Har hatt min logitech mx 510 siden den ble lansert og det har aldrig vaert noe galt med den ;)

 

Det med 1000Hz på usb-porten er ikke noe spes... har kjørt min mx 510 på 1000Hz i et par måneder ved hjelp av å modifisere usbdriveren i windows. Det var en tråd om dette før...

 

Men det er en ting jeg lurer på. Når jeg kjører på 1000Hz med min mx510 så ser jeg at det bruker ca 3% av cpu`en når musen er i bruk. Har ikke sjekket dette med diamondback`en så jeg lurer på om dere kan hjelpe meg? Krever det mer ressurser hvis den kjører 1000Hz på usb?

Lenke til kommentar
lurer litt på hva folk bruker som musmatte for copperhead  :hmm:

Steelpad 4S og 5L funker ihvertfall dårlig for meg...

5765740[/snapback]

 

Kjører Copperhead på både Icemat og Func (jobb og arbeid), og er kjempe fornøyd. Hvis jeg skulle dra opp et problem må det være at Icemat sine harde kanter sliter ned skatsene på musa. Steelpad har jeg ikke testa den på enda.

Lenke til kommentar
Har hatt Razer Diamondback i ca 10mnd nå. Ville egentlig ikke anbefale den til oss med "små femi hender", blir litt for stor da. Dessuten har mouse bt.1 blitt slitt! Reagerer ikke alltid når man trykker.  :nei: Og det aller verste er at jeg fakitsk ikke har vært noe aktiv spiller med den.

 

Er da en bra mus, men setter et spørsmålstegn ved kvalitet, noe sier meg at nye copperhead ikke er noe særlig mer robust.

 

Tror jeg går tilbake til gode gamle logitech fra nå av...  :hrm:

5766029[/snapback]

Hadde også samme problemet og nå ligger diamondback`en i bosset... Nå har jeg min gode gamle logitech`en. Har hatt min logitech mx 510 siden den ble lansert og det har aldrig vaert noe galt med den ;)

 

Det med 1000Hz på usb-porten er ikke noe spes... har kjørt min mx 510 på 1000Hz i et par måneder ved hjelp av å modifisere usbdriveren i windows. Det var en tråd om dette før...

 

Men det er en ting jeg lurer på. Når jeg kjører på 1000Hz med min mx510 så ser jeg at det bruker ca 3% av cpu`en når musen er i bruk. Har ikke sjekket dette med diamondback`en så jeg lurer på om dere kan hjelpe meg? Krever det mer ressurser hvis den kjører 1000Hz på usb?

5766248[/snapback]

 

har du link til den tråden?

Lenke til kommentar
Har hatt Razer Diamondback i ca 10mnd nå. Ville egentlig ikke anbefale den til oss med "små femi hender", blir litt for stor da. Dessuten har mouse bt.1 blitt slitt! Reagerer ikke alltid når man trykker.  :nei: Og det aller verste er at jeg fakitsk ikke har vært noe aktiv spiller med den.

 

Er da en bra mus, men setter et spørsmålstegn ved kvalitet, noe sier meg at nye copperhead ikke er noe særlig mer robust.

 

Tror jeg går tilbake til gode gamle logitech fra nå av...  :hrm:

5766029[/snapback]

Hadde også samme problemet og nå ligger diamondback`en i bosset... Nå har jeg min gode gamle logitech`en. Har hatt min logitech mx 510 siden den ble lansert og det har aldrig vaert noe galt med den ;)

 

Det med 1000Hz på usb-porten er ikke noe spes... har kjørt min mx 510 på 1000Hz i et par måneder ved hjelp av å modifisere usbdriveren i windows. Det var en tråd om dette før...

 

Men det er en ting jeg lurer på. Når jeg kjører på 1000Hz med min mx510 så ser jeg at det bruker ca 3% av cpu`en når musen er i bruk. Har ikke sjekket dette med diamondback`en så jeg lurer på om dere kan hjelpe meg? Krever det mer ressurser hvis den kjører 1000Hz på usb?

5766248[/snapback]

 

har du link til den tråden?

5766723[/snapback]

 

Alle som vil modifisere musen sin til å kjøre 500Hz eller 1000Hz kan ta en kikk i

Bedre respons fra musen ved økning av usbport Hz guiden

Alt gjøres på eget ansvar...

Men ejg kan si at 1000Hz modden fungerte utmerket hos meg.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også har hatt problemer med venstre musknapp på et eksemplar av Razer Diamondback, noe som skjedde etter kort tid. Gadd ikke å prøve å bytte denne da jeg hadde kjøpt den på ebay, så jeg prøvde heller å fikse den selv uten hell.

 

I ettertid har jeg så kjøpt ytterligere 2 stk Diamondback (1 privat og 1 til jobb-PCen), og disse to har fungert lenge nå uten noen som helst problemer (de har forøvrig blitt brukt en del også). Det virker dermed som om knappen på den første rett og slett var dårlig som følge av en feilproduksjon.

 

Kan forøvrig legge til at jeg har hatt problemer med venstre musknapp på Logitech MX500 også, i form av at plastikkdekselet ikke var helt bra tilpasset (knappene er jo en del av dekselet på den musen), noe som resulterte i at dekselet hindret knappen i å fungere skikkelig etter noen få dagers bruk. Jeg byttet derfor inn musen og fikk et annet eksemplar, men med samme feil igjen! Tredje gangen fikk jeg endelig en som viste seg å fungere bra.

 

Så produksjonsfeil kan altså forekomme hos Logitech også, det var bare det som var poenget mitt. :)

 

Men uansett er vel ikke faren for produksjonsfeil noe avgjørende argument for ikke å kjøpe en spesifikk mus etter mitt syn - skulle det oppstå problemer, er det jo bare å bytte musen der man kjøpte den. ;)

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne musa rett før jul for å erstatte Diamondbacken min. Jeg hadde håpet på en del forbedringer som følge av den lett oppdaterte designen, men ble egentlig ikke så imponert etter litt utprøving. Disse to musene er egentlig ikke så forskjellige som en skulle tro. Utrolig nok så har jeg gått tilbake til Diamondbacken min for noen uker siden. Hvorfor spør du kanskje:

 

- Det blåe lyset er grusomt plagsomt, spesielt i mørket. Selv om det unektelig ser veldig fint ut, så føler jeg at jeg må holde hånda over musa for ikke at lyset skal plage meg (spesielt når jeg sitter og leser, noe som skjer veldig ofte). I tillegg ender jeg opp med å holde en finger over scrollhjulet. Blått LED-lys er i utganspunktet veldig hvitt og kraftig, så jeg ser ikke bort ifra at den røde og grønne er mer behagelig for øynene. Disse fargene skal jo i utgangspunktet være nettopp det.

- Iom. at logoen fader av og på, så kan en bli litt distrahert med mindre den er tildekt. Allikevel litt stilig/harry.

- Copperhead er tyngre og større. Den økte vekten likte jeg svært lite, og for meg ble musa for høy. Den er rett og slett mer slitsom å bruke enn DB. Merk at dette vil være annerledes i forhold til størrelsen på hendene dine, og også hvordan vinkelen på armen og hånda di vil være når du holder den.

- En får ikke like stabilt grep på CHen siden en griper mye høyere rundt den enn på DB (har middels store hender). Siden en griper lavere på DB'en så får en mye bedre kontroll på musa i tillegg til at tommel- og lillefingeren tar borti underlaget og støtter opp. Dette gir stødigere og mer presise bevegelser. Har forresten ikke opplevd noe slitasje som følge av dette i de 11 månedene jeg har hatt DBen min (brukt med sUrface 1030).

- Gummikanten på CH gir veldig godt grep, men er svært ubehagelig å gripe rundt siden den er så spiss! Dette gjelder til den er blitt mer avrundet som følge av slitasje.

- Sideknappene er i utgangspunktet bedre på CH siden de er større og adskilte. I praksis viser det seg allikevel at de er for lange/plassert for langt bak, slik at det blir vanskelig å trykke inn den bakerste knappen. I tillegg til at de er alt for lette å trykke inn når en bommer.

- Personlig liker jeg svært lite at scrollhjulet har fått fordypninger i gummien på CH. Det er rett og slett mer ubehagelig å bruke.

- Føttene på CH bråker litt mindre, men jeg synes at de på DBen glir bedre.

- De såkalte vektene til CH er tilleggustyr som må kjøpes separat. Hvis du skulle velge å kjøpe det, så må du legge merke til at du mister all form for garanti når du bruker dem. Altså: Ved å bruke Razer's egne vekter på Razer's CopperHead så mister du garantien. I tillegg må du betale for det! Det blir som å kjøpe en ny bil, og så når du bytter dekk så mister du garantien (Quote).

- En kan ikke bruke CHen som "lykt" når en leter etter noe i mørket (ja dette er rimelig trivielt ;D).

 

MEN:

- Siden CH er høyere enn DB så er det ikke så lett å trykke inn de store hovedknappene ved uhell, slik som ofte viste seg å være et problem på DB (kanskje alller mest i tilvenningsfasen). Dette er noe som gjør DBen mer anstrengende å bruke, da du ikke kan hvile hånda di fullt så mye som på CH.

- CH har et mye finere og mer stilfullt utseende.

 

 

PS: Laseren ER 320nm

DPI er en av to mulige måte å forandre sensitivityen på! On-the-fly-sensitivity finnes nemlig også Copperhead'en. Personlig foretrekker jeg dette da det krever en knapp mindre.

Lenke til kommentar
En venn av meg hadde musa, den var ikke bra!!. Når han skulle snu seg fort

rund på f.eks cs, så gikk siktet rett opp, å for å snu seg rund for å ta noen

da må man jo dra musa fort rund, men det ville ikke musa den rørte seg ikke.

Driveren var innstalert!. :hmm:

Det skal vel funke fordeom noen har low sens....

Jeg vil ikke anbefale musa verfall ut ifra det jeg har hørt og prøvd. :nei:

Men musa er har det tøffeste designet, det skal razer ha!

5765374[/snapback]

 

Dette problemet er direkte relatert til musmatter for optiske mus i kombinasjon med lasermus. Ifølge Razer er dette et problem som har oppstått på mange lasermus (Logitech såvel som Razer og andre merker) pga. at de har problemer med å lese underlaget på enkelte musmatter spesielt beregnet på optiske mus. Dette fikset de vissnok med en firmwareoppdatering, og de skryter selv veldig mye av at de har denne muligheten, mens Logitech nøye seg må med å be kundene om å bytte musmatte.

Har selv ikke merket noe til dette problemet med Coppherhead på min gode, gamle Func Surface 1030, og jeg glemte faktisk å oppdatere firmwaren o.0

Endret av Corleone
Lenke til kommentar

Har både Logitech G5 og Copperhead, og det er G5'en som blir klart mest brukt. Fasongen på Copperhead passer rett og slett ikke hånden min spesielt godt. G5'en er mye bedre ergonomisk utformet ved at hånden blir liggende "på skrå" i forhold til bordplaten, mens med Copperhead blir jeg rett og slett sliten i hånden etter en stund. At den er utformet slik er selvsagt en fordel for venstrehendte, så lenge ingen gidder å lage en venstrehånds-mus, men for høyrehendte mener jeg det ikke er spesielt gunstig. Lillefingeren har heller ikke noe behagelig sted å gjøre av seg, mye pga den gummierte, lysende kanten. Den kunne godt vært litt høyere også så det blir noe å holde i og hvile håndflaten mot. Men folk har såklart ulike hender, så mange vil sikkert komme til motsatt konklusjon.

Lenke til kommentar
lurer litt på hva folk bruker som musmatte for copperhead  :hmm:

Steelpad 4S og 5L funker ihvertfall dårlig for meg...

5765740[/snapback]

 

Kjører Copperhead på både Icemat og Func (jobb og arbeid), og er kjempe fornøyd. Hvis jeg skulle dra opp et problem må det være at Icemat sine harde kanter sliter ned skatsene på musa. Steelpad har jeg ikke testa den på enda.

5766653[/snapback]

 

Icemat funker i vertfall ikke på denne musa...

Det suuuuuger :innocent:

Lenke til kommentar
lurer litt på hva folk bruker som musmatte for copperhead  :hmm:

Steelpad 4S og 5L funker ihvertfall dårlig for meg...

5765740[/snapback]

 

Kjører Copperhead på både Icemat og Func (jobb og arbeid), og er kjempe fornøyd. Hvis jeg skulle dra opp et problem må det være at Icemat sine harde kanter sliter ned skatsene på musa. Steelpad har jeg ikke testa den på enda.

5766653[/snapback]

 

Icemat funker i vertfall ikke på denne musa...

Det suuuuuger :innocent:

5769297[/snapback]

 

 

test Razer exactmat control, den er psyco digg til copperhead ;)

Lenke til kommentar

Er det noen eiere av Copperhead som kan fortelle meg om det er forsinkelse ved bruk av scrolle-hjulet som knapp? (middle mouse button) Holder på litt i 3D-program innimellom, og da er forsinkelse når man trykker ned scrollehjulet (altså, igjen: bruker denne som knapp) utrolig irriterende. Skjer på ms intellimouse explorer 4.. :hrm:

Lenke til kommentar
Er det noen eiere av Copperhead som kan fortelle meg om det er forsinkelse ved bruk av scrolle-hjulet som knapp? (middle mouse button) Holder på litt i 3D-program innimellom, og da er forsinkelse når man trykker ned scrollehjulet (altså, igjen: bruker denne som knapp) utrolig irriterende. Skjer på ms intellimouse explorer 4..  :hrm:

5772048[/snapback]

Slik forsinkelse har jeg aldri hørt om. Jeg bruker hjulet mye som knapp i spill, og har ikke merket noe. Som allerede nevnt er det noe hardere å trykke ned enn hovedknappene, men det har nok ingen betydning i et 3D-program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...