Gå til innhold

Ang. Hamburgersalg på Esso


CaZpeR

Anbefalte innlegg

Jeg gikk nå kl. 23.00 for å kjøpe meg burger på Esso (bor rett ved) fordi jeg var sulten. Esso stenger kl. 24.00 (eller 00.00). Jeg er der 23.05-23.10 eller noe slikt og jeg får ikke kjøpe burger fordi det salget er visstnok stengt ifølge dama. De har burgere, men nekter å selge meg det pga. vasking. Er dette egentlig lov? Skal de ikke kunne selge denne varen i åpningstiden? Hadde klokka vært 00.15 og jeg hadde stått utenfor å mast så hadde jeg skjønt dette.

 

*er forresten veldig frustrert over dette fordi jeg var veldig sulten og 2-3 pølser metter ikke meg*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En butikk kan faktisk nekte deg å selge en vare, selv om de har den inne. Det er helt opp til butikken. Og hamburgersalg bruker somregel å stenge 1 time før på bensinstasjoner. Det er bare å leve med.

Og tro meg.. Når hun først har sprutet på vaskemiddelet, så er du ikke den som vil ha burger 5min etterpå ...

Lenke til kommentar
Det er ikke en rettighet med burger.

 

De ansatte vil ikke stå igjen lenge etter stengetid for å vaske, så derfor er det helt normalt at salget av hamburgere, pølser osv slutter cirka timen før de stenger.

 

Opplevd det selv, skuffende.

5761193[/snapback]

 

De selger pølser helt frem til stenging. Iallefall på denne Esso stasjonen her.

Lenke til kommentar
Ok, mulig de gjør det. Men det er nok lettere å rengjøre og slikt.

5761218[/snapback]

 

Det kan så være. Men det tar jo ikke personalet så veldig lang tid å vaske en jævla steikepanne etter stenging. Har jobbet i mat-bransjen før (ikke akkurat matservering på bensinstasjoner, men close) og der vasket vi etter stenging. Kanke si jeg brydde meg noe særlig om det. Iallefall der jeg jobbet var det viktig at kunden fikk det han/hun/det ville ha under åpningstidene. Men det er tydeligvis ikke synet til Esso :p

Lenke til kommentar
Ok, mulig de gjør det. Men det er nok lettere å rengjøre og slikt.

5761218[/snapback]

 

Det kan så være. Men det tar jo ikke personalet så veldig lang tid å vaske en jævla steikepanne etter stenging. Har jobbet i mat-bransjen før (ikke akkurat matservering på bensinstasjoner, men close) og der vasket vi etter stenging. Kanke si jeg brydde meg noe særlig om det. Iallefall der jeg jobbet var det viktig at kunden fikk det han/hun/det ville ha under åpningstidene. Men det er tydeligvis ikke synet til Esso :p

5761233[/snapback]

 

Esso har klare regler ang. rengjøring av hamburger"maskinene" blandt annet skal de vaskes klokken 23.00 (evt 22.00 ved stenging klokken 23.00). Dette er noe kjeden har bestemt, og det er opp til hver enkelt stasjon å følge opp dette.

Grunnen er ganske enkelt at maskinene skal være så rene og pene, at kundene unngår å få E.coli eller andre alvorlige sykdommer fra mat servert ved en Esso stasjon. Hvis en kunde ikke forstår at rengjøring og vedlikehold kommer han/hun selv tilgode, er denne kunden en idiot.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt for spisesteder å stenge kjøkkenet 1 time før stengetid.

 

Alle stedene jeg har jobbet som kokk har det vært slik.

 

Det er pga at vasking på spisesteder tar GRUSOMT langt tid (har forsatt mareritter) :(

 

Det er ikke snakk om å vaske over med ei fille....men flere type såper som skal hit å dit...

Lenke til kommentar
Så teit, da syns jeg heller at vaskepersonalet kan begynne en time senere :(

5761893[/snapback]

 

Jeg synes heller at de som skal spise hamburger så sent på kvelden kan komme før klokken 23:00 :roll:

 

Mange av de som jobber kveldskiftet en dag skal på tidligskift neste dag, da er det mer enn sent nok å bli ferdig 00:30, om de ikke skal vaske etter stengetid.

Lenke til kommentar
Mener at sånn såpe skal virke i en stund før den blir skylt vekk, hvis jeg ikke tar helt feil?

5761873[/snapback]

 

Såpe 1: skal ligge i 10 minutter, for så å vaskes vekk

Såpe 2: skal ligge i 10 minutter, for så å vaskes vekk

Såpe 3: skal brukes til å vaske over igjen.

 

Så igjen har du mange forsjekllige såper som skal brukes i ovner, varmeskap, gulv osv.

 

IK-mat er mye regler!

Lenke til kommentar
Mener at sånn såpe skal virke i en stund før den blir skylt vekk, hvis jeg ikke tar helt feil?

5761873[/snapback]

 

Såpe 1: skal ligge i 10 minutter, for så å vaskes vekk

Såpe 2: skal ligge i 10 minutter, for så å vaskes vekk

Såpe 3: skal brukes til å vaske over igjen.

 

Så igjen har du mange forsjekllige såper som skal brukes i ovner, varmeskap, gulv osv.

 

IK-mat er mye regler!

5761938[/snapback]

 

Kassa skal gjøres opp også. Jeg ser helt klart ikke noen grunn for at de som jobber på bensinstasjoner skal få gjøre dette i arbeidstida :)

 

Men så har ikke jeg for vane å få lyst på hamburger så sent på kvelden heller :fun:

 

EDIT: Dersom dette arbeidet ble gjort etter stengetid økes muligens sjangsene for at arbeidet blir mer slurvete gjort også?

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Så teit, da syns jeg heller at vaskepersonalet kan begynne en time senere :(

5761893[/snapback]

 

Jeg synes heller at de som skal spise hamburger så sent på kvelden kan komme før klokken 23:00 :roll:

 

Mange av de som jobber kveldskiftet en dag skal på tidligskift neste dag, da er det mer enn sent nok å bli ferdig 00:30, om de ikke skal vaske etter stengetid.

5761906[/snapback]

 

En de som arbeider kveldskift å er sulten da :roll:

Her er Esso åpent hele døgnet. Det er så deilig å arbeide overtid, for å så dra å spise en hamburgen med ost å bacon, å drikke en kald PLUSS+ :love:

Lenke til kommentar

Såpe 1: skal ligge i 10 minutter, for så å vaskes vekk

Såpe 2: skal ligge i 10 minutter, for så å vaskes vekk

Såpe 3: skal brukes til å vaske over igjen.

 

Så igjen har du mange forsjekllige såper som skal brukes i ovner, varmeskap, gulv osv.

 

IK-mat er mye regler!

5761938[/snapback]

IK-mat er sinnsykt mye regler. Går Hotell og Næringsmiddelfag på skolen nå.

 

Har en vennine som jobber på Esso, og hun fortalte at de bare bruker å sprute på noe sinnsykt sterk guffe og lar det ligge en stund, også skyller hun det vekk, også lar det lufte over natten.

Lenke til kommentar
Så teit, da syns jeg heller at vaskepersonalet kan begynne en time senere :(

5761893[/snapback]

 

"Vaskepersonalet" .. Trodde ikke esso hadde egne vaske-kveldsvakter, trodde det var sistemann som gjorde sånne ting jeg.

Essoburger er ikke en rettighet, det er et privilegium.

 

 

(Sorry for en post rett etter den andre)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...