Gå til innhold

Surround anlegg til X360. men hvilke?

Glipp

Anbefalte innlegg

Skrevet
mad-hatter:

Jepp, det er vel det. Hvis du har to komponent innganger på TVen/prosjektoren. Hvis ikke må du kjøpe en switch til signalene.

7044532[/snapback]

Tror bare jeg har en komponentinngang. Hvorfor trenger jeg fler? Går ikke den optiske kabelen bare fra forsterkeren til DVD-spilleren? Og en monsterkabel tar jo bare tre plasser (Rød, Grønn og blå?), betyr ikke det at det er nok plass til den optiske hvis den mot formodning skal inn i TV-en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En annen ting jeg lurte på var er dette:

Hvis jeg har en HD-TV med Xbox360 og HD-kabel, og i tillegg kobler inn en optisk kabel i surround anlegget, vil da bildet bli bedre eller dårligere enn med en monstertkabel og en optisk inn i DVD-spilleren?

Egentlig så lurer jeg hovedsakelig på hva som gir meg best bilde og lyd. Jeg har som sagt HD-TV, DVD-spiller, surround, monsterkabel og xbox360. Hva gjør jeg med disse?

7044533[/snapback]

Hvis du vil unngå å måtte skifte kabel i ett, så kan du enten bruke DVD spilleren til Xbox 360en, eller kjøpe en VGA kabel til Xboxen.

Ellers blir det vel slik:

post-75617-1160520106_thumb.jpg

Men som Mala sier. Denne tråden er til for å hjelpe deg i å finne surround anlegg til Xbox 360. Har du flere spørsmål om dette, ta det opp i Audio/Video forumet.

mvh,

Bjarte

Skrevet
hvis jeg skal forlenge/bytte ut kabelen til den ene høytaleren - hva slags kabel bør jeg da bruke?

7044363[/snapback]

18 gauge wire, finnes sikkert i forskjellig kvalitet men nøyaktig hvilken må du nesten spørre noen som har litt mer peiling om.

Skrevet
hvis jeg skal forlenge/bytte ut kabelen til den ene høytaleren - hva slags kabel bør jeg da bruke?

7044363[/snapback]

18 gauge wire, finnes sikkert i forskjellig kvalitet men nøyaktig hvilken må du nesten spørre noen som har litt mer peiling om.

7045348[/snapback]

takk. will do

Skrevet

Hei.

Var egentlig helt bestemt jeg på å velge z5500,men ble litt i tvil når jeg kom over denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124254&view=detailed med disse høyttalerene http://www.surround.no/product/6280/6286/4...roundpakke.html kommer nok til og bytte ut disse med noen bedre og dyrere, men for øyeblikket får de duge.

Skall altså koble surrounden til xbox360,og lurer derfor på hvilken av anleggene som gir best lyd fra 360en?

Skrevet

jeg tror kanskje jeg ville revurdert det å heller gått for z5500...

greit, et annlegg som ser stort og maskulint ut virker mye tøffere... men tror ikke du får veldig mye gelde ut av det drittet det...

Hvertfall ikke den reciever'n... Eltax er jo helt forjævlig... æsj... hehe

Skrevet

Okei, har nå satt opp z5500 og en prosjektor. Så nå er problemet fullkomment, hvordan i alle dager skal jeg få satt opp slik at den vanlige xboxen surround? Advanced kabelen som tar optisk har kun scart utgang noe prosjektoren selvfølgelig ikke godtar.

Forresten, det står at alt elektronisk bør stå 2 foot unna suben, er dette ett virkelig stort problem? Går for det ann å ha kontrollen nær suben uten at det skal være ett problem for eksempel? Må innrømme jeg er litt uerfaren med sånt :p

Skrevet

Du må nok kjøpe Component kabelen eller VGA kabelen til Xbox, hvis du vil ha surround og projektor :)

Nja. Har ikke opplevd noen problemer hittil. Har subben rett under TVen, og 60cm fra 360en. Det har vel stått sånn i en måned snart.

Skrevet
Du må nok kjøpe Component kabelen eller VGA kabelen til Xbox, hvis du vil ha surround og projektor :)

Nja. Har ikke opplevd noen problemer hittil. Har subben rett under TVen, og 60cm fra 360en. Det har vel stått sånn i en måned snart.

7085698[/snapback]

Har en komponent kabel, problemet er vel heller å få den over til annlegget OG få surround lyd ut av det. Har ikke satt meg ordentlig inn i annlegget enda om jeg får være helt ærlig. Har vel helst bare kobla opp 360'n og der har jeg vært ^^

Skrevet
360'n, ja, er litt verre med den gode gamle xboxen ^^

7087727[/snapback]

Skal du ha komponentkabel fra den vanlige Xboxen også?

Da burde denne være knall :)

Denne er også noe det samme, men her er det egen komponent kabel ;)

http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2080

7088091[/snapback]

Dæven, den så ganske så nyttig ut, en alt i ett pakke på en måte O_o Tror nesten jeg tar den, kanskje havet av ledninger blir LITT mindre da :blush:

Skrevet
Hehe, sikkert praktisk hvis man har mer enn en konsoll koblet til samtidig :wee:

7088209[/snapback]

Men angående subben til annlegget, er jo litt redd for at den ska drepe av noe elektronisk siden det stod en advarsel i heftet. Er det helt trygt å ha den nærme noe? Vil ikke at den skal avlive xboxene for eksempel.

Skrevet
Hehe, sikkert praktisk hvis man har mer enn en konsoll koblet til samtidig :wee:

7088209[/snapback]

Men angående subben til annlegget, er jo litt redd for at den ska drepe av noe elektronisk siden det stod en advarsel i heftet. Er det helt trygt å ha den nærme noe? Vil ikke at den skal avlive xboxene for eksempel.

7088294[/snapback]

Jeg har suben til Z-5500 stående cirka 40-50 cm unna xBoxen til broren min uten at det har gått galt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...