Gå til innhold

Surround anlegg til X360. men hvilke?

Glipp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vel stå Dolby Digital om det er optimalt? Eg gjør det på min xbox 360/DVD-spiller når eg har sourround. Skulle vel tru det stod det samme på Xbox.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal vel stå Dolby Digital om det er optimalt? Eg gjør det på min xbox 360/DVD-spiller når eg har sourround. Skulle vel tru det stod det samme på Xbox.

7016170[/snapback]

har valgt Dolby Surround i kontrollpaneler til xBox og i diverse spill men jeg får alikevel bare Pro logic II movie og ikke DTS eller Dolby Digital. Har nå prøvd det på to xBoxer. Jeg regner derfor med at det er noe galt med selve audioledningen..... får høre med diverse butikker imorgen om det er mulig for å få den testet....

Skrevet (endret)

en av ledningene er litt for korte og jeg har planer om å bytte ut denne. hva slags ledning bør jeg bruke til dette?

edit: rettet lit tpå teksten da jeg så jeg hadde skrevet "lang" istedenfor "kort"

Endret av ilpostino
Skrevet (endret)

Lite spørsmål (sluttet å lese på side 8 ca så beklager om dette har blitt svart), har kjøpt anlegget og optisk kabel. Lurte på om noen bra måte å få dette over på den gamle xboxen og, eventuelt andre system som ikke tar optisk.

Vurderte advance xbox kabelen, men vil helst ikke måtte ha en løsning for hvert enkelt system, det blir endel løsninger etterhvert og ett kabel mareritt uten like.

Kablene kan du selv kutte, "ribbe" og merke for så å bruke videre. Heter vel noe som 18 gauge speaker wire? Mener man kan få kjøpt flere meter som man selv kapper opp i ønsket lengde.

Endret av Ghaundan
Skrevet
Lite spørsmål (sluttet å lese på side 8 ca så beklager om dette har blitt svart), har kjøpt anlegget og optisk kabel. Lurte på om noen bra måte å få dette over på den gamle xboxen og, eventuelt andre system som ikke tar optisk.

Vurderte advance xbox kabelen, men vil helst ikke måtte ha en løsning for hvert enkelt system, det blir endel løsninger etterhvert og ett kabel mareritt uten like.

kjøper du advanced-kabelen til xBox kan du bruke den optiske kabelen mellom xBox og anlegget. Det har jeg gjort iallefall. Så lenge du kun vil ha stereo-lyd kan du koble til de tre inngangene på baksiden av kontrollenheten. Ellers kan du bruke spdif-kabel hvor signalene blir overført digitalt (du vil da få mulighet for Dolby Digital eller DTS surround).

Skrevet

kjøper du advanced-kabelen til xBox kan du bruke den optiske kabelen mellom xBox og anlegget. Det har jeg gjort iallefall. Så lenge du kun vil ha stereo-lyd kan du koble til de tre inngangene på baksiden av kontrollenheten. Ellers kan du bruke spdif-kabel hvor signalene blir overført digitalt (du vil da få mulighet for Dolby Digital eller DTS surround).

7043279[/snapback]

Hva er en spdif kabel? Det beste hadde selfølgelig vært å kunne hatt ett system/sett med kabler for begge xboxene + eventuell dvd spiller osv. Er heller ikke så giret på optisk kabel, er en smule redd den skal bli ødelagt.

Skrevet
Hva er en spdif kabel? Det beste hadde selfølgelig vært å kunne hatt ett system/sett med kabler for begge xboxene + eventuell dvd spiller osv. Er heller ikke så giret på optisk kabel, er en smule redd den skal bli ødelagt.

7043367[/snapback]

du kan lese mer om spdif her. den overfører som sagt lydsignalene digitalt.. så du får surround med dem...

bilde kan sees her:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

spdif-xx.jpg

Skrevet

Denne posten er lang!

Jeg lurte også på en ting. Har bestillt meg det anlegget det er snakk om og lurte på om en monster-komponentkabel duger som sånn optisk kabel (for å få surround på xbox360)? Eller har monsterkabler bare med bilde å gjøre? Og må jeg ha en optisk kabel i tillegg til monsterkabelen for å få best lyd/bilde på DVD-spilleren også, eller holder det med monsterkabel? Mulig det er dumme spørsmål...

Skrevet

Monster kabel er oppskrytt og unødendig om man sitter med f.eks 32" HDTV. Men er det optisk ut på denne så kjøper man bare ein optisk kabel og plugger i systemet.

Skrevet

Er det optisk ut på den kabelen i enden(der man plugger den i boksen) Så kjøper du ein vanlig optisk kabel for rundt 100 lappen og plugger den i anlegget.

Skrevet

Nei det er ikke optisk lyd. De kablene du har er kun for bilde overføring.

Vil du ha Surround fra Xbox 360en må du kjøpe en optisk TosLink kabel.

Jeg har forresten fått pluggen min til å sitte fast på Xboxen :w00t:

Kniv er flott ^^, skjærte av litt på kantene på utgangen :p

Skrevet

Er det lenge siden du kjøpte den? Hvis ikke, send den inn på 14 dagers angreretten din.

Det eneste du kan bruke den til, er jo til forlenging av Komposittkabelen til Xboxen.

Skrevet

En annen ting jeg lurte på var er dette:

Hvis jeg har en HD-TV med Xbox360 og HD-kabel, og i tillegg kobler inn en optisk kabel i surround anlegget, vil da bildet bli bedre eller dårligere enn med en monstertkabel og en optisk inn i DVD-spilleren?

Egentlig så lurer jeg hovedsakelig på hva som gir meg best bilde og lyd. Jeg har som sagt HD-TV, DVD-spiller, surround, monsterkabel og xbox360. Hva gjør jeg med disse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...