Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksskriver og eksternt skrivebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to skrivere tilkobla en PC, en HP 880C kobla til med USB samt en LaserJet 2840 kobla til gjennom nettverket. Når jeg kobler til en annen datamaskin med eksternt skrivebord kan jeg bare skrive ut på 880C-skriveren. Hvorfor dukker ikke 2840 skriveren opp i lista over printere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal gå greit å skive ut på nettverkskriver også, mistenker at problemet ditt er at driverene til nettverkskriveren din ikke er installert på maskinen du kjører remote desktop mot. Dette kan du lett finne ut ved å gå til System Event Log for den maskinen du remote dektoper til og se etter Event ID 1111. Hvis du får den erroren hver gang du logger på så er det fordi du ikke har de rette driverene installert. Vil typisk stå noe slik som "Driver hp LaserJet 2840 required for printer hp LaserJet 2840 is unknown. Contact the administrator to install the driver before you log in again." i description feltet.

Problemet løser du altså enkelt og greit ved å installere disse driverene på maskinen du remote dekotoper til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...