Gå til innhold

Hvilket 7900 GT


IBalic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg klokket mitt til 640 core og 1710 på minnet, uten antydning til artifacts eller problemer, og det på standard kjøler.
uten volt mod? eller med? hvilke temps?

6039599[/snapback]

 

 

Uten volt mod, så jeg vil si meg svært fornøyd med det :!: ca 100 mhz oc..kanskje jeg kan få den enda høyere, tror det er litt å gå på enda men prøver sakte litt etter litt

En kamerat har spurt om han skal voltmodde for meg, da jeg ikke er så stø i det enda, så tenker vi prøver det til helgen. Temp varierer, men på full load ligger den mellom 56-58 +-

Kortet er knallbra, kan ikke forstå at det ikke er mer populært på sidene her.

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Dessuten har du livstidsgaranti på dette kortet selv om du klokker, og kan innen 3 måneder bytte kortet til et annet Evga kort med eventuelt mellomlegg. (gjelder kun noen av kortene, dette inkl.) Dette tilbudet gir ingen andre produsenter.

 

Anbefales på det varmeste:)

 

 

jøss det viste jeg ikke, så fett. kan du gi meg en link hvor det står?

Lenke til kommentar
Bruker XFX/eVGA kortene standard volt da? Mistenker nesten at de "superklokkede" versjonene også er voltmoddet av produsent?

6040183[/snapback]

 

 

mistenker noe muffins her ja :hmm:

 

 

 

 

Muffens..ærlig talt. Nå har faktisk ikke jeg særlig peiling på voltmodding og denslags, kanhende det er allerede er voltmoddet, er ikke sikker. Men dette kommer med 550 core oc når du kjøper det, men hvis du leser eller søker på poster om dette kortet, kommer du inn på en del forum der mange har klokket høyt, høyere enn Xfx xxx kort som fra fabrikk oc siden har høyere core.

Det er faktisk folk her inne som på overklokka kort har havnet oppimot 650-670 og det på Gt kort.

Her er btw en link til der det står at du på enkelte kort kan bytte til et annet innen 3måneder...

 

http://xtreview.com/articles.php?id=28&vie...er_clock_review

 

"EVGA offers a lifetime warranty for all these cards and in the US it offers 24 hours by seven days technical support and the 90 days "step up" programme. You can switch your card for some other EVGA card within three months"

 

Nå har jeg bestilt dette fra Usa, for å muligens benytte meg av dette tilbudet senere, fikk mail fra web butikken der, at dette gjaldt så lenge det var bestilt eller kjøpt i USA, spilte ingen rolle hvor i verden du var.

Jeg skal legge ut noen bilder senere som viser oc resultater, men ellers vil jeg ha meg frabedt sånne "muffens" utsagn, som om det jeg skrev her skulle være løgn !! skjerp deg

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Muffens..ærlig talt. Nå har faktisk ikke jeg særlig peiling på voltmodding og denslags, kanhende det er allerede er voltmoddet, er ikke sikker. Men dette kommer med 550 core oc når du kjøper det, men hvis du leser eller søker på poster om dette kortet, kommer du inn på en del forum der mange har klokket høyt, høyere enn Xfx xxx kort som fra fabrikk oc siden har høyere core.

Det er faktisk folk her inne som på overklokka kort har havnet oppimot 650-670 og det på Gt kort.

Her er btw en link til der det står at du på enkelte kort kan bytte til et annet innen 3måneder...   

 

http://xtreview.com/articles.php?id=28&vie...er_clock_review

 

"EVGA offers a lifetime warranty for all these cards and in the US it offers 24 hours by seven days technical support and the 90 days "step up" programme. You can switch your card for some other EVGA card within three months"

 

Nå har jeg bestilt dette fra Usa, for å muligens benytte meg av dette tilbudet senere, fikk mail fra web butikken der, at dette gjaldt  så lenge det var bestilt eller kjøpt i USA, spilte ingen rolle hvor i verden du var.

Jeg skal legge ut noen bilder senere som viser oc resultater, men ellers vil jeg ha meg frabedt sånne "muffens" utsagn, som om det jeg skrev her skulle være løgn !! skjerp deg

6041888[/snapback]

 

Hoho.. Tror ikke det utsagnet var rettet spesielt mot deg. :) Ja det er sant som du sier, at kortene yter svært bra og har garanti. Men det store spørsmålet er: Klokker det bedre enn et standard kort, og i så fall hvorfor? :hmm:

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

Tatt en liten runde på nettet for å se om det dukket opp noen grunner til at disse kortene greier å holde så høye standard hastigheter og ikke minst OC potensialet, men kunne ikke finne noe.

Eneste teorien jeg har er at det blir benyttet førstegangssorterte G71 GPUs egentlig beregnet for 7900GTX og de kan derfor kjøre på 7900GTX hastigheter.

Disse kortene koster da også gjerne nesten 1000 kr mer enn et standard kort, så det er neppe noe tap for produsentene.

Mistenker litt høyere volt til kjernen, men kan ikke finne noe. Kanskje Yidaki kunne ta en kikk i Nibitor på volten til kjernen.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
men ellers vil jeg ha meg frabedt sånne "muffens" utsagn, som om det jeg skrev her skulle være løgn !! skjerp deg
missforsto meg du :p mente det var noe muffens med biosen som kommer med kortet, altså at den gir mere strøm til gpu enn andre kort. og derfor klokker bedre enn konkurentene. noe som er utrolig fett. og setter disse lagt over XFX på ønskelista

 

 

Yidaki du har ikke gjort noe annet en og oppnå ære og berømmelse for heftig overklokking :thumbup:

 

 

har du noen 3dmark resultater? gjør vel nesten 10000 på en slik klokk?

Lenke til kommentar
Nå har jeg bestilt dette fra Usa, for å muligens benytte meg av dette tilbudet senere, fikk mail fra web butikken der, at dette gjaldt så lenge det var bestilt eller kjøpt i USA, spilte ingen rolle hvor i verden du var.

 

hvor mye betalte du for alt sammen? men hvordann er det med garantien selv om du har kjøpt i norge for eks i www.shg.no den gjelder vel selv om du har oc ?

Lenke til kommentar

hvor mye betalte du for alt sammen? men hvordann er det med garantien selv om du har kjøpt i norge for eks i www.shg.no den gjelder vel selv om du har oc ?

6043757[/snapback]

 

 

Om du kjøper kortet i norge får du full garanti selv om du overklokker, men du får ikke den 3måneders garantien der du kan bytte til annet kort mot et lite mellomlegg, da må du eventuelt prate med shg hvordan de forholder seg til det.

 

 

Bestilte selv fra dette stedet igjennom en kamerat som bor der.

 

http://www.newegg.com/Product/Product.asp?...N82E16814130282

 

Her står også en mengde brukererfaringer med dette kortet.

 

Tror det var i underkant av 2600 eg betalte, rundt 415 $

Kjøper og selger masse innen data og hifi, prøver hele tiden nye ting her, så kan gå litt i surr på priser og alt det der. Men det var billig, ca 400-500 billigere enn her i landet, og det inkl. frakt og avgifter.

Lover å komme tilbake med 3dmark screenshots senere

Akkurat nå sitter jeg og skriver på en gammel 800mhz pentium server, med 2gb minne, så denne er kun til nettbruk. Har nettopp solgt og pakket ned min a64-3500Cpu, og får ikke min nye (X2-4400) før på Lørdag, senest Mandag. Men kommer tilbake med 3dmark tall om ikke lenge

God natt alle:)

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Om du kjøper kortet i norge får du full garanti selv om du overklokker, men du får ikke den 3måneders garantien der du kan bytte til annet kort mot et lite mellomlegg, da må du eventuelt prate med shg hvordan de forholder seg til det.

 

 

Bestilte selv fra dette stedet igjennom en kamerat som bor der.

 

http://www.newegg.com/Product/CustratingRe...N82E16814130282

 

Her står også en mengde brukererfaringer med dette kortet.

 

Tror det var i underkant av 2600 eg betalte, rundt 415 $

Kjøper og selger masse innen data og hifi, prøver hele tiden nye ting her, så kan gå litt i surr på priser og alt det der. Men det var billig, ca 400-500 billigere enn her i landet, og det inkl. frakt og avgifter.

Lover å komme tilbake med 3dmark screenshots senere

Akkurat nå sitter jeg og skriver på en gammel 800mhz pentium server, med 2gb minne, så denne er kun til nettbruk. Har nettopp solgt og pakket ned min a64-3500Cpu, og får ikke min nye (X2-4400) før på Lørdag, senest Mandag. Men kommer tilbake med 3dmark tall om ikke lenge

God natt alle:)

 

 

ok takk for svaret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...