Gå til innhold

TES: Utnytte fysikken i Oblivion for å stjele?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, exploiting er bare teit.
ehh, tror kanskje det var slik det var tenkt: m et sverd henger på veggen, kan man da fks skyte det ned med fks en pil, ned på en pute, så hører ikke vakten med ryggen til noe for eksempel? (Dårlig eksempel siden pilen ville ha laget lyd, men jeg tror ikke han akkurat mente exploits..)
Lenke til kommentar
Jeg er enig, det høres ikke ut som en exploit i det hele tatt, bare mer realistisk.

5753763[/snapback]

Men på den annen side - hvis dette er noe som gjør det enkelt som fy å stjele, så gjør det jo spillet ubalansert.

5755046[/snapback]

 

Akuratt, og hvis det gjør det så kommer ikke jeg til å gjøre det, enkelt å greit.

 

På samme måten som at jeg ikke hoppa i trapper hele tiden i MW.

Lenke til kommentar
Jeg er enig, det høres ikke ut som en exploit i det hele tatt, bare mer realistisk.

5753763[/snapback]

Men på den annen side - hvis dette er noe som gjør det enkelt som fy å stjele, så gjør det jo spillet ubalansert.

5755046[/snapback]

 

Å gjøre spillet ubalansert vil si? At du får bra equip nar du bare er lvl 1 osv?

Lenke til kommentar
Å gjøre spillet ubalansert vil si? At du får bra equip nar du bare er lvl 1 osv?

5757666[/snapback]

I rollespill er det mye snakk om å balansere klasser, skills, etc. Dette vil si å gjøre slik at alt er like vanskelig/lett, og at ikke man kan utnytte noe for å gjøre noe i spillet alt for enkelt. I Morrowind f. eks., var det nesten umulig å spille som ren magiker.

 

Ubalansering er det motsatte av dette. Det går fint om du får tak i et bedre sverd enn vanlig i begynnelsen, men å utnytte en "feil" som gjør at du får full Daedric Armor og Daedric Battle Axe vil jeg si er galt. Sure thing, hvis det er det du vil så gjerne for meg, men da kan man like gjerne bruke konsollen*.

 

*Ikke spillkonsoll, men konsollen i spillet.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Å gjøre spillet ubalansert vil si? At du får bra equip nar du bare er lvl 1 osv?

5757666[/snapback]

I rollespill er det mye snakk om å balansere klasser, skills, etc. Dette vil si å gjøre slik at alt er like vanskelig/lett, og at ikke man kan utnytte noe for å gjøre noe i spillet alt for enkelt. I Morrowind f. eks., var det nesten umulig å spille som ren magiker.

 

Ubalansering er det motsatte av dette. Det går fint om du får tak i et bedre sverd enn vanlig i begynnelsen, men å utnytte en "feil" som gjør at du får full Daedric Armor og Daedric Battle Axe vil jeg si er galt. Sure thing, hvis det er det du vil så gjerne for meg, men da kan man like gjerne bruke konsollen*.

 

*Ikke spillkonsoll, men konsollen i spillet.

5757751[/snapback]

 

OK... Sjønte den siste der da... Skammer meg litt over at jeg brukte konsollen i MW.

Lenke til kommentar

Å finne feil å utnytte er jo noe av det aller morsomste med Elder Scrolls serien. Å hoppe rundt på taket av dungeonene i Daggerfall og se på de fortvilte monstrene som ikke greide å treffe deg var jo til tider like morsomt som å greie dungeonene ordentlig. Og noen ganger var det jo eneste måte greie dem på! :lol:

 

Gleder meg til å finne måter å utnytte feil i Oblivion. Radiant AI virker som et mekka for slikt!

 

Og dessuten... Alle vet jo at man ikke ikke trenger å jukse for å lage uovervinnelige karakterer i Elder Scrolls. Spesialklassen "Running-Jumping-Sneaking-Guy" har jo funket siden Arena, og da går man jo opp levels per minutt.

Lenke til kommentar

For å si det enkelt!

 

jeg digger realisme på godt å vondt!

 

om det går ant å komme borti en item å den faktisk blir dyttet er det en fryd.

se for dere at dere bare går igjennom itemen? kor teit ekke det?

 

å butikkeierne kan jo bare ha fikset noe form for å legge itemene på en hylle høyt oppe slik at dere ikke kan bare dytte den bort?

Lenke til kommentar
Om du stjeler en full daedric armor og tar den på når du er lvl 1 så har du så elendig heavy armor skill at den vil nesten hindre deg mer enn den beskytter.

5760839[/snapback]

Det var et dårlig eksempel, men jeg ville få frem tankemåten min heller enn å ha et godt eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...