Gå til innhold

Lyst å jobbe som programmerer, veier å gå?


Anbefalte innlegg

Rett og slett et dillemma som ikke er lett å bryte ut av det der, ThorHJ. De eneste løsningene jeg kommer på er a) kontakter/bekjente og b) å starte for seg selv. Hør med folk du stoler på om de vet om noen data-jobber. De fleste stillingene blir ikke utlyst, sies det. Bor du i en stor by? I så fall finnes det kanskje noen data-relaterte interesseorganisasjoner som du kan ta del i for å gjøre dine evner/kunnskaper kjent, og så ta det derfra?

7337588[/snapback]

IT-organisasjoner er ofte fulle av folk med IT-jobb, altså potensielle kontakter som kan skaffe anbefale deg for sjefen sin. Eller kanskje dei er sjef selv. Særlig Dataforeningen er bra. Mange bedrifter er medlem av Dataforeningen, min tidligere sjef var aktiv i Dataforeningen og jeg vet om mange andre ledere som er aktivt med i Dataforeningen. Meld deg inn og delta på arrangementene. Det kan lønne seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går i 10. klasse, og hadde et yrkesprosjekt om nettopp dette med programvareutvikling. Vi besøkte Opera Software, og der sa han vi snakka med at «det alltid vil være bruk for gode utviklere» selv om tidene er gode eller dårlige. Så om det blir en ny boble som sprekker, får du bare passe på at du har skaffa deg god peiling, så får du sikkert jobb. :)

 

Forøvrig ser jeg helst at du finner deg noe annet å drive med enn programmering, da jeg selv har planer om å utdanne meg og skaffe meg en jobb innen dette feltet. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...