Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettilkoblingen! Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg får ikke kobla pcen min til internett engere! Det begynte for en uke siden, helt uten vidre så logga pcen av internett....

Jeg restarta modemet og det funka i ca 10sek! Jeg holt på sånn et par ganger....

Jeg trodde først at det var Telenor som var problemet, medn det er det ikke siden det funker helt fint å logge seg på internet med Macen.. :cool:

 

Noen som har en anelse hva det er som gjør dette?

 

Tror kansje det er virus men jeg har prøvd å kjørt følgende programmer:

CC cleaner fjerna 72mb

AVG Fant 4x Trojan Black-door

Ad-Aware fant 2x et eller annet..

 

Etter jeg gjorde dette klarer å logge inn på X-Fire og MSN! Men det er ingen som kan skrive til meg!

Bare jeg som kan skrive til dem... :hmm:

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. jeg fikk et virus for noen mnd siden som gikk rett igjennom firewallen min og en 100% oppdatert Norton Antivirus.. viruset satt igang med en blokkering av alt av nettrafikk.. det eneste jeg kunne gjøre var å pinge ut, mens opera, gaim og alle andre program som brukte nett ikke fikk noen kontakt.

 

Jeg prøvde alt jeg kunne uten hell og jeg ser ikke på meg selv som noen pc n00b, men det hele endte med at jeg var nødt til å formaterer maskinen..

 

Det var noe av det rareste jeg har sett.. fikk det mens jeg satt på nett med en eller annen engelsk nyhetsside med pc-hadware info. Aner ikke om det kom fra websiden eller et eller annet sikkerhetshull (sitter med oppdatert WinXp sp2).

 

Det hele gikk stygg fort. Norton fant ingen ting og etter en liten stund sluttet norton å funke som alt annet av nettverks programmer, Ad-aware og spybot fant heller ingenting

 

Jeg fant aldri ut av hva det var, men jeg har nå byttet til Nod32, oppgradert firewallen og er generelt lettere paranoid.

 

Har i ettertid grundig sjekket alt av filer på diskene som var i bruk uten å finne spor av noe.. det eneste jeg oppdaget var at et par iso images var blitt korrupte og et par zip arkiv som hadde lidd samme skjebne. Om dette skyldes hva enn det var som skjedde vites ikke.

 

Har blitt smittet av virus tidligere pga at jeg var overdristig.. men ingen av dem slo til så fort som dette.

 

Jeg har alltid sett på meg selv som forsiktig og med 2 firewalls (en i windows og en i router) kombinert med oppdatert antivirus ville jeg tro at jeg var sikker mot det meste.. men så feil kan man ha.

 

Vel det jeg ville frem til var at det kan være noe alla dette "viruset" du har fått !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...