Gå til innhold

TEST: Point of View GeForce 7900 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et skjermkort som nesten krever et maxi tower til å kunne plaseres i. :thumbdown:  Et bilde fra CeBit.

 

 

skjermkort9am.jpg

 

5746022[/snapback]

 

Kortet er ikke større enn det du har i maskina di iflg sig... dual slot kjølere har vi hatt i flere år... :ermm:

 

Anngånde testen, så kan dere heller ta en dag ekstra eller to og kvalitets skjekke artikkelen... selv om det skulle være en kjapp test..

Lenke til kommentar
Er det ikke litt i tynneste laget å teste bare tre spill? Også burde det vel vært med målinger av støynivået, temperatur og strømforbruk. Eller er det meningen at det skal komme en grundig test etter hvert?

5745464[/snapback]

 

Det kommer en grundigere test etterhvert:

 

Vi har tatt en rask titt på en modell fra Point of View, og sammenligner dette kortet opp mot forgjengeren - GeForce 7800 GTX 512 MB. Vi kommer tilbake med en grundigere test senere.

5745488[/snapback]

 

 

Husk, de skrev akkurat det samme om 7800 GTX 512 :p men den kom aldri.... :ermm:

5745800[/snapback]

Å jo da!

 

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...x1900_xtx/23424

 

;)

 

Bare for å presisere: Som nevnt flere ganger i denne mini-testen kommer vi tilbake med grundige tester av de nye GeForce-kortene, inkludert 7900 GTX.

Lenke til kommentar

jeg har mange ganger lurt på hvorfor produsenter har disse rillene som blokerer luft utstrømmingen, slike ting skaper mye unødvendig lyd. og på nvidia kortene er de extremt tykke og tette. plasten burde fulgt helt ut burde egentlig ikke vært noen riller der.

 

 

må ikke klage på testen, står jo at det er en rask titt. men det kunne vært målt idle og load temperaturer. og noen ord om støy ;)

post-70872-1142256427_thumb.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Er det ikke litt i tynneste laget å teste bare tre spill? Også burde det vel vært med målinger av støynivået, temperatur og strømforbruk. Eller er det meningen at det skal komme en grundig test etter hvert?

5745464[/snapback]

 

Det kommer en grundigere test etterhvert:

 

Vi har tatt en rask titt på en modell fra Point of View, og sammenligner dette kortet opp mot forgjengeren - GeForce 7800 GTX 512 MB. Vi kommer tilbake med en grundigere test senere.

5745488[/snapback]

 

 

Husk, de skrev akkurat det samme om 7800 GTX 512 :p men den kom aldri.... :ermm:

5745800[/snapback]

 

Og jeg er ganske så sikker på at de skrev det om 6800ultra på sin tid også.....

 

Edit: My mistake. De kom jo med en sammenligningstest et år etter at kortet var lansert da: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/r...800_ultra/13897

 

:tease::tease:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
2001se.PNG

 

Hva kan jeg si... nok en test som føyer seg inn i rekken av hardwares eksepsjonelt gode tester.

 

Gleder virkelig meg til å lese oppfølgeren.

 

 

Spør dere meg, så hadde det vært mindre flaut å bare kopiere testene til Anand eller Guru3d.

5745503[/snapback]

 

 

Enig her Forman... dette er :no: Klart det er en feil der og å teste med forskjellige drivere er vel ikke det smarteste :)

5745669[/snapback]

¨

 

I følge dette her er mitt X800SE kort nesten like bra som 7900 :w00t::tease:

(dradd av en p4 3ghz;))

Lenke til kommentar
jeg har mange ganger lurt på hvorfor produsenter har disse rillene som blokerer luft utstrømmingen, slike ting skaper mye unødvendig lyd. og på nvidia kortene er de extremt tykke og tette. plasten burde fulgt helt ut  burde egentlig ikke vært noen riller der.

 

 

Ja, det kan man jo spørre seg om, egentlig burde man vel ikke bruke riller i det hele tatt, untatt når det er strengt nødvendig, og det kan jeg ikke skjønne det er i dette tilfellet.

 

AtW

Lenke til kommentar

synes det burde nevnes i artikkelen at 7800gtx'en er fabrikkoverklokket, og at 78gtx 512 specsen i den sammenligningen ikke burde være 580/1730 men 550/1700. specs på 78gtx 256 er også feil da den har 1200mhz minne og ikke 1400 (men opptil 1350? fabrikkoverklokket).

 

hvis det var overklokkede kort som skulle sammenlignes så fåes iallefall 7900gtx med 700/1700, og 78gtx256 486/1350.

 

alt i alt var det nesten like lavkvalitet som RBW testene til tider kan være.

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar

Hvordan kan 7800GTX få like mye i 03 som i 01? (3DMark) Jeg får jo høyere score med 6600GT i 01.. Noe som er feil her ja, som overklokk og formann påpeker óg.

 

Ellers var det jo en grei test dette her da, fikk sett på kortet ihvertfall ;)

 

edit: og stoolman var inne på noe, selv om det kanskje er for mye å vente fra en minitest?

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
om du har kfartig nok skjermkort så klarer du fint å få høyere score i 03 enn 01se.

5750587[/snapback]

det var vel litt å ta i

5752833[/snapback]

nop, det er det ikke. dog så må du vel ha sli system for å få det til. mener faktisk å huske at snekkern har klart det, eller han var veldig nær i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...