Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte internettleverandør, noen tips?


Anbefalte innlegg

Hei allihopa.

 

Har nå sitti med bredbånd fra Bluecom en tid og vært svært fornøyd, helt til Ventelo tok over, og det har blitt krøll med fakturering og hele pakka.

 

Samtidig ser jeg at jeg kan få bredbånd fra Start.no og Nextgentel for samme prisen, med 6Mbit imotsetning til 4Mbit`en jeg har nå, så jeg vurderer sterkt å bytte.

 

Så er det noen som har noe positivt eller negativt å si om f.eks Start eller NGT, eller er det noen andre aktører jeg også burde vurdere i slengen?

 

Mulig jeg har postet feil, men takker for svar da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les på forumet, og du vil finne ut at NGT sin kundeservice er bortimot verdens verste.

5743818[/snapback]

 

Ok såpass ja :) Kundeservice er igrunn sabla kjekt å ha, hehe.

 

Jeg syntes Start hørtes så "ferskt" ut, men de vet tydeligvis hva de driver med da :hmm:

 

Det er ikke noen andre aktører som stiller seg verdige også da?

Lenke til kommentar
Les på forumet, og du vil finne ut at NGT sin kundeservice er bortimot verdens verste.

5743818[/snapback]

Jeg er nextgentel kunde og har vært det siden i november. Bestillte 8MBits, fikk 3MBits... Kundeservicen er elendig. Og de sender deg urimelige betalingskrav i hopetall. Du kan regne med å måtte vente lenge og tilslutt ikke få hjelp engang viss du ringer.

 

Jeg sendte et brev (vanlig post). Det nådde mye lenger enn alle telefonene mine tilsammen og jeg brukte mye mindre tid på å skrive og sende det enn på en telefon.

 

Jeg tror at den flommen av ADSL-aktører man ser i dag kommer rett og slett på grunn av elendig service og kundebehandling hos NGT og Telenor.

 

+Haugevis at urimelige pengekrav. F.eks. dersom NGT feilaktig sender deg en router, så krever de at du betaler både frakt hjem til deg og tilbake til NGT... Skandaløst dårlig, spør du meg.

 

Styr unna.

Lenke til kommentar
Ok, da er NGT utelukket. Kan plutselig skje noe og da er det greit å ha kundeservice som fungerer.

5746316[/snapback]

 

 

Det kan plutselig skje noe?

 

Med NGT så er problemer snarere regelen enn untaket. De mest vanlige problemene er feil hastighet på linjen, feil på faktura og leveringstid/flytting som tar håpløst lang tid.

 

For å ikke snakke om hvor gøy det er når de skal oppgradere linjene, og resultatet er at hastigheten blir lavere.

 

 

Skal du ha en linje som duger, ringer du Bluecom eller Ventelo, og ber om å få levert en linje på Catch sin infrastruktur. Koster noen få kroner ekstra, men så får du et produkt som fungerer. Fast IP, rene ethernet-linjer. Ikke ATM og ikke noe ekkelt PPP-shait.

 

Jeg har testet litt forskjellige leverendører de siste årene, men etter at jeg fikk en Catch-linje har jeg ikke engang vurdert å prøve noe annet.

Har hatt 5-10min annonsert nedetid etter at jeg fikk linjen for over 2 år siden.

 

Per i dag har jeg 10/1mbit ADSL2+ fra Catch. Får ikke mer enn 850kbps ut, men det er pga dårlig kobber. Inn får jeg ca 11mbit.

 

Ping er det ikke noe å utsette på. Nesten like god som på SDSL

 

Pinging 193.75.2.42 with 32 bytes of data:

 

Reply from 193.75.2.42: bytes=32 time=4ms TTL=62

Reply from 193.75.2.42: bytes=32 time=4ms TTL=62

Reply from 193.75.2.42: bytes=32 time=4ms TTL=62

Reply from 193.75.2.42: bytes=32 time=4ms TTL=62

 

Ping statistics for 193.75.2.42:

    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

    Minimum = 4ms, Maximum = 4ms, Average = 4ms

Lenke til kommentar

Skal inrømme at NGT sin kundeservice er dodgey, men de har visstnok blitt bedre i det siste.. Uansett er det vanskelig å slå ADSL 2+ 20\1,2 for 499,-. For en slik pris aksepterer jeg nesten å måtte vente lenge i tlf kø hvis noe går galt. :)

 

EDIT: Dessuten synes jeg folk gir NGT ufortjent mye kritikk.. det er trossalt bare de med problemer som skriker høyt, jeg for min del har aldri hatt noe problemer med nextgentel, og jeg har vært kunde i 3-4år.. En gang klusset de litt med en regning, og som plaster på såret fikk jeg dobbel hastighet i 3mnd..

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

For min del har jeg aldri hatt noen problemer med Nextgentel.

 

Har hatt de siden oktober 2002, og på to forskjellige adresser. Jeg har kun måttet ringe kundeservice 1 gang, og det var da jeg flyttet abonnementet. Jeg fikk ikke den hastigheten jeg skulle ha. Ventet 20 min på å komme igjennom, snakket med en kar i 3 minutter - restartet modemet, og vips, full hastighet.

 

Jeg bor nå 3.5km fra sentralen og får ca 5.7 Mbit/s.

 

Jeg har heller aldri hatt noen problemer med fakturaer fra de.

Lenke til kommentar

Greit å høre fra noen som er fornøyd med NGT.

For min del ser jeg på pris/hastighet når jeg bestiller bredbånd. Man betaler jo tross alt for å få best mulig ytelse og pris når man bestiller noe.

Regner med at de fleste får hva som er lovet, ellers ville jo NGT ikke drive på lenge.

Lenke til kommentar

herregud, ikke gå til NextGenTel.

De stygge apene der azz!!

 

jeg hadde dem i 2 år, det første året var ok selvom jeg sløste ca 1500 kroner på telesupporten dems!! det andre året skulle de "oppgradere" linja mi.

Gjett hva som skjedde da?

Hastigheten falt fra 4mbit til 0,5mbit. Og prisen ble satt opp fra 417 kroner til 500. U fucking fegits!! De innrømmte de slutt at det var feil fra dems side og løste meg fra kontrakten, nå har jeg bluecom og er svært fornøyd.

 

//edit start høres ut som newbie leverandør.

Endret av WMD
Lenke til kommentar

 

 

 

Skal du ha en linje som duger, ringer du Bluecom eller Ventelo, og ber om å få levert en linje på Catch sin infrastruktur. Koster noen få kroner ekstra, men så får du et produkt som fungerer. Fast IP, rene ethernet-linjer. Ikke ATM og ikke noe ekkelt PPP-shait.

 

Jeg har testet litt forskjellige leverendører de siste årene, men etter at jeg fikk en Catch-linje har jeg ikke engang vurdert å prøve noe annet.

Har hatt 5-10min annonsert nedetid etter at jeg fikk linjen for over 2 år siden.

5746448[/snapback]

 

 

altså, bluecom/ventelo leverer kun over Catch infrastruktur nå, og linjene er seriøst blitt dårligere enn hva dem var før. Har pratet med Catch support (ikke bluecom) om dette og grunnen er at de har byttet ut mange "små" routere med mindre og mer sentraliserte "routere" - så du er heldig med pingen din

 

--

 

 

Reply from 193.75.2.42: bytes=32 time=17ms TTL=60

Reply from 193.75.2.42: bytes=32 time=17ms TTL=60

Reply from 193.75.2.42: bytes=32 time=18ms TTL=60

Reply from 193.75.2.42: bytes=32 time=19ms TTL=60

 

Ping statistics for 193.75.2.42:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 17ms, Maximum = 19ms, Average = 17ms

 

--

 

det er med en 15mbit ADSL2 linje - og jeg hadde LIK ping da jeg hadde SHDSL etter jeg flyttet hjem igjen (skal dog merkes at jeg hadde _mye_ lavere pingtider hjemme før jeg flyttet ut 1 år for skolegang - 5ms da vs 15-18ms idag, så enten har BlueCom/Ventelo snytt meg eller så er det routerne som er den faktiske årsaken.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg bruker freewave, og er veldig fornøyd med det.

Ingen nedtid i det hele tatt, billig og kundeservice har skikkelig peiling.

To ulemper bare, de har veldig dyr kundeservice over telefon (men de ringer gjerne tilbake hvis du ber om det) og de bruker en @freewave.cc adresse som i noen sjeldne tilfeller ikke godtas.

Bare å opprette en hotmailadresse hvis det blir problem med det.

Lenke til kommentar

Hm.

 

Hørte med Bluecom hvorfor jeg kunne få 6Mbit hos andre til 499 mens jeg bare kunne få 4Mbit hos dem til samme pris. Fikk som svar at det var en avtale på sentralen som gjorde at Bluecom ikke fikk lov til å gi høyere hastighet (har nettet over Telenor sin infrastruktur).

 

Er veldig fornøyd med Bluecom (bortsett fra den regninga da), men når jeg kan få 6Mbit hos andre leverandører til samme pris spørs det nok om ikke jeg kommer til å bytte leverandør.

 

Har begynt å utelukke Start.no igjen siden de er et underfirma av Telenor og bruker Telenor utstyr. Jeg er ganske Anti-Telenor og hvis jeg har muligheten vil jeg holde meg lengst mulig unna :fun:

 

Men er egentlig NGT så ille? Jeg snakka med Bredbåndsguiden (satt og lekte meg litt på sida og plutselig ringte en fyr derifra meg på telefonen :S ) og de sa at NGT hadde vært helt elendig som noen sier her, men at de virkelig var på bedringens vei og hadde skjerpet seg betydelig.

 

Teknisk sett er vel NGT noe av det bedre? (Tenker på linjeytelse o.l.)

 

Husker før når jeg skulle ha bredbånd så skulle "alle" ha NGT og folk whina om at de skulle ønske NGT bygde sentral der de bodde osv, hva har skjedd? =P

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar
Har begynt å utelukke Start.no igjen siden de er et underfirma av Telenor og bruker Telenor utstyr. Jeg er ganske Anti-Telenor og hvis jeg har muligheten vil jeg holde meg lengst mulig unna :fun:

 

Men er egentlig NGT så ille? Jeg snakka med Bredbåndsguiden (satt og lekte meg litt på sida og plutselig ringte en fyr derifra meg på telefonen :S ) og de sa at NGT hadde vært helt elendig som noen sier her, men at de virkelig var på bedringens vei og hadde skjerpet seg betydelig.

 

Teknisk sett er vel NGT noe av det bedre? (Tenker på linjeytelse o.l.)

 

Husker før når jeg skulle ha bredbånd så skulle "alle" ha NGT og folk whina om at de skulle ønske NGT bygde sentral der de bodde osv, hva har skjedd? =P

5757273[/snapback]

 

Har lest lignende om NGT's forbedrende kundeservice, og kommer nok til å hpper over til de, hvis de kan tilby meg noe annet enn de surf-linjene.

 

Er også litt anti-telenor, da de har hatt flittig kommunikasjon med lindorff(les: inkasso) i høst grunnet en intern feil hos de...

Lenke til kommentar

Jeg har telenor, og jeg har utrolig mye nede tid. men telefon service hos telenor er faktisk bra. de har folk i andre enden som faktisk har greie på hva de snakker om. men all den nede tiden de har gir et stort minus i min bok. har tenkt lenge på å bytte ISP men er utrolig usikker på hvem jeg skal velge. NGT blir det nok ikke,for hvis du får problemer med linjen så er du som regel på egenhånd og vil ikke få noe særlig hjelp med med å ta kontakt med kundeservice (i følge 95% av folkene som er kunder der) Telenor har god kundeservice men linjen og nedetiden er altfor mye i min bok. så hvem jeg skal velge er ikke lett:-( Forresten nå er det 15 mars og jeg har ikke fått den nye hastigheten hos telenor:-( noe andre her som har fått den nye hastigheten som telenor lovet at alle skulle få innen 15 mars?

Lenke til kommentar

Hadde Catch i over ett år... så tok Ventelo/Bluecom over..... mista linja.... de brukte 1 mnd på å fikse det..... Klaga over innkjøring av nye folk på support og sånt dr*t.

Det var selv om jeg fortsatt betalte gammel Catch Proff pris for linja.

 

Fikk etter mange telefoner til support fiksa linja igjen, og fikk faktisk senka prisen til det ventelo/bluecom tok for tilsvarende linje. På neste faktura hadde dem seff GLEMT å trekke ifra nesten 4 ukers nedetid på regninga vi fikk. Så venter spent på neste faktura fra dem hvor de skal trekke ifra både nedetid og redusert mnd-pris for 1/1 til 31/3 som vi betalte på første regning i den lovnad om at det skulle trekkes ifra på neste regning.

 

Enn så lenge funker linja, men neste gang det er krøll er det helt å fullt avhening av support og reprasjonstid om jeg beholder linja eller ikke.

 

Så når jeg får neste regning kan jeg si mer om hvordan faktura og support systemet til ventelo/bluecom funker. om de holder det de lover.

 

Savner gode gamle Catch jeg :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...