Gå til innhold

Hvilke gamle spill spiller du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Starcraft er fortsett geniall! HL, Opposing Force (ble litt lei av den, har spilt den ferdig 3 eller 4 ganger) :p

Endret av Leasch
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har begynt å spille Star Control 2 igjen. Steike det er morsomt! Og så Melee-delen!

Det er forresten gjort gratis nå, man kan laste ned en oppdatert open sourceversjon med snakking, god musikk og oppdatert grafikk på http://sc2.sf.net

Anbefales!

Skrevet

Pizza Tycoon er det mest geniale spillet gjennom tidene! Dette handler ikke bare om å lage de mest sprøeste og villeste pizzaene du kan tenke deg, men også om bombing av restauranter og diverse andre ulovlige ting.. :love:;)

Skrevet

Fant fram Freespace 2, som jeg hadde mye gøy med da det først kom ut. Dette er etter min mening DET beste space-simulatorspillet noensinne, mest på grunn av den handlingen og atmosfæren man befinner seg i, samt den kontrollen man har over skipet sitt samt wingmennene dine.

Spillet er blitt frigitt av Interplay/Volition, alle 3 CDene kan hentes ned fra Freespacezone. I og med at også kildekoden er blitt frigitt, har noen kreative sjeler mekket sammen Freespace 2 Source Code Project. Denne implementerer de moderne funksjonene og effektene man forventer i et 3D-spill idag, som f.eks Hardware TnL, Envmapping m.m. Her er en forumtråd som viser den forbedrede grafikken.

Selve EXE-filene lastes ned her. Du trenger både fs2_open_r og fs2_open_d. Fred2 trenger du bare hvis du skal bruke den innebygde spill-editoren (FRED 2).

Alle de nye modelsene og teksturene lastes ned herfra (mv_adveffects kan utelates dersom man ikke har en så kraftig PC). Disse pakkene pakkes ut i Freespace2-mappen, eller eventuelt i en egen mappe dersom man bruker MOD-systemet innebygd i Launcheren (kommer til denne i neste avsnitt).

Du trenger også en såkalt Launcher til FS2_Open, med mindre man vil stresse med de mange forskjellige parametrene selv. Denne lastes ned herfra.

Skulle det være noen spørsmål relatert til dette, så er det bare å sende en PM.

Skrevet
Fant fram Freespace 2, som jeg hadde mye gøy med da det først kom ut. Dette er etter min mening DET beste space-simulatorspillet noensinne, mest på grunn av den handlingen og atmosfæren man befinner seg i, samt den kontrollen man har over skipet sitt samt wingmennene dine.

Spillet er blitt frigitt av Interplay/Volition, alle 3 CDene kan hentes ned fra Freespacezone. I og med at også kildekoden er blitt frigitt, har noen kreative sjeler mekket sammen Freespace 2 Source Code Project. Denne implementerer de moderne funksjonene og effektene man forventer i et 3D-spill idag, som f.eks Hardware TnL, Envmapping m.m. Her er en forumtråd som viser den forbedrede grafikken.

Selve EXE-filene lastes ned her. Du trenger både fs2_open_r og fs2_open_d. Fred2 trenger du bare hvis du skal bruke den innebygde spill-editoren (FRED 2).

Alle de nye modelsene og teksturene lastes ned herfra (mv_adveffects kan utelates dersom man ikke har en så kraftig PC). Disse pakkene pakkes ut i Freespace2-mappen, eller eventuelt i en egen mappe dersom man bruker MOD-systemet innebygd i Launcheren (kommer til denne i neste avsnitt).

Du trenger også en såkalt Launcher til FS2_Open, med mindre man vil stresse med de mange forskjellige parametrene selv. Denne lastes ned herfra.

Skulle det være noen spørsmål relatert til dette, så er det bare å sende en PM.

5936220[/snapback]

KUUULT. Hesker jeg spilte masse på 1eren, er 2eren like fet?

Er den bedre enn X2?

Skrevet
KUUULT. Hesker jeg spilte masse på 1eren, er 2eren like fet?

Er den bedre enn X2?

5936239[/snapback]

Freespace 2 er uten tvil en forbedring i forhold til 1er'en, bl.a har du muligheten til å fly for 6 forskjellige skvadroner - inkludert Special Operations Command, der man kan fly Shivan Fighteren "SF Mara", og man har 30 oppdrag i singleplayerdelen + mange flere multiplayeroppdrag.

Nå er jo X2 mer rollespill-orientert, der man bl.a eier sine egne skip (og kan oppgradere dem), tjener penger på oppdrag samt kjøp/salg av varer og har mer bevegelsesfrihet. Freespace 2 derimot, er mer fokusert på oppdragsdelen, her er det en militær setting og strategi som gjelder.

Er man av den typen som liker rollespill og har mulighet til å bruke mye tid på å sette seg inn i dybden av alle mulighetene, vil X2 være et bedre valg. Men dersom man bare har begrenset spilletid og ikke har mulighet til å sette seg inn i en rollespill-setting, kan den oppdrags-baserte spillestilen til Freespace 2 være å foretrekke.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Aaaahh å se her vekker mange minner... Sitte i sofaen å spille Zelda og Mario :tease::w00t: Men savner utrolig mye Rage Of Mages 2 Necromancer. Er det noen som kan hjelpe meg med å prøve å finne det igjen. Enten laste det ned eller brenne en CD å sende. Hadde blitt utrolig glad. Har lett lenge på downloading sider, men ingen lykke.

MVH. Eivind :D

Skrevet

Spiller imperialism, er ikke mange som gjør det...

Utgitt i aug 97 så er ganske gammelt. Har tusner av timer med det, så godt som det eneste jeg spilte til 2002 (80% ca.)

Skrevet

Spiller for tiden Day of the Tentacle og Monkey Island 1 og 2. Hadde DVD-leseren i laptoppen funket så ville jeg også ha spillt Monkey Island 3, LBA2, eventuelt eneren, og Grim Fandango. Sistnevnte spillene er jo ikke så altfor gamle, da. Har litt lyst til å ta frem Dreamcasten for å spille Shenmue og Soul Calibur også. :grin:

Skrevet
Koser meg gjennom Ocarina of Time for Nte gang jeg, er det mulig å bli lei av Zelda universet?

7630333[/snapback]

Jepp. Jeg er i allefall det. Jeg likte aldri Zelda noe godt, jeg da. :)

Skrevet

Donkey Kong Country, Sonic The Hedgehog, The Legend of Zelda, Super Castlevania IV! (Virtual Console FTMFW :) )

Ellers går det i klassiske rollespill: Fallout 1 & 2, Planescape Torment, Vampire the Masquerade-spillene (dog vet ikke om det siste tells i denne tråden).

Har veldig lyst å spille Arcanum men finner det ikke på noen webshopper :( (noen som vet om et sted, eller har lyst å selge meg en kopi?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...