Gå til innhold

DFI RS482 Infinity


toreide

Anbefalte innlegg

Nytt hovedkort fra DFI i u-ATX format. Kortet har innebygget X300 grafikk og DFI's sedvanlige overklokkingsegenskaper.

 

Se mer her.

 

Kortet koster 895,- hos Netshop og må definitivt være et bestbuy :!:

 

I helgen har jeg montert følgende system:

 

DFI RS482 Infinity

cpu: A64 3200+ NBBWE 0603XPMW

ram: OCZ PC4800 2x512mb

kjøler: Big Typhoon

Kabinett: Cooler Master Centurion 541 Sort

psu: Enermax 425w

 

Resultater uten noen form for tweaking er 100% stabilt system @ 2,65ghz på 1,472v. Cpu'en er helt ny så jeg aner ikke hvor bra den klokker. I løpet av uken skal jeg se hvor langt den går.

 

Temperaturer er

 

CPU Chipset System

idle 31 C 35C 40C

load 44 C 35C 41C

 

Det beste med systemet er at det er nesten lydløst. Eneste viftene er BT'en og strømforsyningen. Dette bør fungere meget bra som HTPC.

 

Her er et bilde av kabinettet:

 

_MG_0507.jpg

 

 

og et av innsiden.

 

_MG_0508.jpg

 

Jeg skiftet ut ene chipsettkjøleren med en Zalman jeg hadde liggende. Tror ikke det har noe å si for temperaturene da chipsetene ikke generer så mye varme.

 

Kabinettet har luftehull like over cpu viften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interresant! Jeg har et MSI hovedkort med forrgjengeren av det brikkesettet (RS480) og har bare noen få negative erfaringer med det: Ingen overklokkingsmuligheter (noe DFI tydeligvis har fikset på dette kortet). Mitt mangler DVI-port men det har DFI tydeligvis puttet inn på dette kortet. Det virker som et bra kjøp ja!

 

Disse brikkesettene er mye kjøligere enn nForce4. Det er en kjempefordel for overklokkingsegenskapene og minst mulig støyende kjøling i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...