Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen restarter ved oppstart av Windows

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med at PCen restarter seg selv når Windows begynner å starte.

Problemet oppstod etter at jeg trykket ja på å alltid godta et sikkerhetssertifikat som skal ha vært fra www.paypal.com. Et par minutter senere fikk jeg flere advarsler om at flere Windows-filer ikke fungerte. Jeg fikk også feilmelding da jeg prøvde å starte AVG Antivirus.

Jeg slo av PCen, for å starte i sikkermodus, men da restartet hele maskinen...

Jeg bootet fra Ultimate Boot CD og prøvde å kjøre AVG fra dene, men da kom det melding om at det ikke virket å få tilgang til C-disken.

Harddisken er SATA, og jeg har ikke mulighet for å ta den ut og kopiere viktige filer til en annen maskin. Formatering er ikke et alternativ før jeg har reddet ut de viktigste filene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et alternativ er kanskje å bruke UBCD for Win: http://www.ubcd4win.com/

Dette er en såkalt 'live' OS CD, tilsvarende Knoppix Linux.

Hvis det er liv i disken så vil du se det i Explorer her. Du kan da sette opp en nettverksforbindelse og overføre filer, eller muligens brenne ut til CD/DVD.

Skrevet (endret)
Et alternativ er kanskje å bruke UBCD for Win: http://www.ubcd4win.com/

Dette er en såkalt 'live' OS CD, tilsvarende Knoppix Linux.

Hvis det er liv i disken så vil du se det i Explorer her. Du kan da sette opp en nettverksforbindelse og overføre filer, eller muligens brenne ut til CD/DVD.

5738548[/snapback]

Jeg prøver å gå inn i C-disken, men da får jeg feilmeldingen "C:\ is not accessable. The file or directory is corrupted and unreadable."

Er det andre muligheter?

Endret av morra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...