Onyx Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Hei. Ja, topicen sier det meste. Er Windows sin firewall god nok? (SP2). Jeg vil helst prøve noe nytt noe, kansje de er sikkrere enn SP2 Firewall. Håper på svar
Dr S Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Du kan jo selvsagt fortsette å bruke Windows Xp SP2 sin brannmur, den er vel grei nok den. Men ellers finnes det gratis alt. Zone Labs sin: Zone Labs Ellers kan du ta en titt på disse sidene: www.digi.no (nettjuvelene) www.snapfiles.com
efikkan Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Brannmuren i Windows er ikke sikker. Den slipper for mye gjennom. Jeg anbefaler Zonealarm og Sygate.
Andrull Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Til normalt bruk så skal nok windows sin holde. Hvis en god hacker vil inn i pcen din, så kommer han inn uansett
Doogle Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Windows sin holder kjempefint. Hvis du da ikke er typen som installerer masse søppel fra tvilsomme kilder på maskinen din.
Onyx Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Skrevet 9. mars 2006 (endret) Windows sin holder kjempefint. Hvis du da ikke er typen som installerer masse søppel fra tvilsomme kilder på maskinen din. 5729534[/snapback] Hehe, tvert i mot! Er litt mere paranoid Jeg vet hva jeg gjør. *Smiler* Bruker Avast, CwShredder, Spyware Blaster og Spybot S&D. Og firewallen til Windows. Skal prøve Sygate og Zone Alarm. Og Ad Aware. Endret 9. mars 2006 av onyX
Doogle Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Bruker Avast, CwShredder, Spyware Blaster og Spybot S&D. Og firewallen til Windows. Skal prøve Sygate og Zone Alarm. Og Ad Aware. 5729774[/snapback] Hehe - har du oppdatert Windows (med firewall påskrudd) og et ok antivirusprogram for sikkerhets skyld trenger du ingen av disse. Forutsatt som nevnt at du ikke installerer ting over en lav sko da
p@ge Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Windows sin holder kjempefint. Hvis du da ikke er typen som installerer masse søppel fra tvilsomme kilder på maskinen din. 5729534[/snapback] Hehe, tvert i mot! Er litt mere paranoid Jeg vet hva jeg gjør. *Smiler* Bruker Avast, CwShredder, Spyware Blaster og Spybot S&D. Og firewallen til Windows. Skal prøve Sygate og Zone Alarm. Og Ad Aware. 5729774[/snapback] Ad-Aware blir av mange sett på som en " must ", veldig bra !
Mythos Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Jeg kjører med MS brannmur, MS Defender og et antivirusprogram. Er på nett hele tiden, og har aldri fått noe virus på maskinen. Kjører adaware en gang i blant, men den har aldri funnet annet enn noen cookies. Nå om dagen kjører jeg mye Vista beta hvor jeg ikke har lagt inn noe antivirusprogram, men føler meg allikevel relativt trygg.
stigfjel Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Hvis du er av den paranoide typen, bør du sette opp en hardware-basert brannmur. FreeBSD eller OpenBSD er da å anbefale. Da vil du ikke trenge alle disse software-baserte brannmurene.
Onyx Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Skrevet 10. mars 2006 Hvis du er av den paranoide typen, bør du sette opp en hardware-basert brannmur. FreeBSD eller OpenBSD er da å anbefale. Da vil du ikke trenge alle disse software-baserte brannmurene. 5730973[/snapback] Det er vel Linux ikke sant? Har Mandriva 2006. Men ingen ekstra PC dog. Kanskskje bygge en barebone - så stille som mulig og ikke verdens beste ytelse så klart.
ttt Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Brannmuren i Windows er ikke sikker. Den slipper for mye gjennom. Jeg anbefaler Zonealarm og Sygate. 5729441[/snapback] I og med at Sygate ikkje lenger oppdateres, kan det kanskje vere lurt å velge ein annan brannmur.
Cultofluna Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Når slutta de å oppdatere Sygate da? Har kjørt uten firewall noen måneder nå Men har alltid komt veldig godt overens med Sygate
stigfjel Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Hvis du er av den paranoide typen, bør du sette opp en hardware-basert brannmur. FreeBSD eller OpenBSD er da å anbefale. Da vil du ikke trenge alle disse software-baserte brannmurene. 5730973[/snapback] Det er vel Linux ikke sant? Har Mandriva 2006. Men ingen ekstra PC dog. Kanskskje bygge en barebone - så stille som mulig og ikke verdens beste ytelse så klart. 5731600[/snapback] FreeBSD og OpenBSD er IKKE GNU/Linux, men BSD. GNU/Linux og BSD har flere likheter når det kommer til praktisk bruk, men det er forskjeller mellom GNU/Linux og BSD. Fordelen med FreeBSD/OpenBSD er at brannmurverktøyene (ipfw og pf) er mer lettfattelige enn iptables i GNU/Linux.
ttt Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Når slutta de å oppdatere Sygate da?Har kjørt uten firewall noen måneder nå Men har alltid komt veldig godt overens med Sygate 5731678[/snapback] 30 november 2005. http://programmer.no/art.php?artikkelid=21394
covah Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Brannmuren i Windows er ikke sikker. Den slipper for mye gjennom. Jeg anbefaler Zonealarm og Sygate. 5729441[/snapback] Har du noen linker som støtter det? I de testene jeg har sett, blokkerer SP2 brannmuren trafikk utenifra like godt som andre brannmurer. Problemene med brannmuren til SP2 er at den enkelt kan slåes av av andre programmer, og at den ikke sjekker utgående trafikk. Dette krever imidlertidig at du allerede er infisert av et virus/trojaner som er intelligent nok til å til å slå av brannmuren.
Onyx Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Skrevet 10. mars 2006 SP2 Firewall er ikke den mest avanserte, derfor bruker jeg den Liker minimalistiske ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå