Plecto Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hvilken avi codec er vanligst? Hvilken codec er det flest dvd spillere kan lese? Skulle gjerne brent over hele sesong 1 av Lost, men XviD er jo inget herlig format å ta med seg videre da det er lite som kan lese det (må jo ha en codec pack på pc. f.eks). Hadde da planer om å få dette over på dvd plater så jeg kunne se dem på dvd spilleren, men vet ikke hvilken codec jeg burde bruke
Tordenflesk Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 De fleste dvd-spillere skulle ta mpeg2 side det er det DVD'r er kodet i. BTW: finns ikke noe som heter avi-codec. AVI er en container for codecet.
Plecto Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 (endret) Hmm, da har jeg misforstått dette da . Jeg trudde avi, mpg, .rm, .mov osv var forskjellige formater og da divx, xvid osv var avi codecs. Men jeg prøvde å converte fra avi til dvd hvor reslutatet ble en mpg fil. Hvordan vet jeg hva slags mpeg dette er? Endret 7. mars 2006 av Hektor123
AnaXyd Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Hvis du skal ha det på en DVD, kan du jo bare bruke Nero Vision Express til å legge filmer på en DVD som blir lesbart av en vanlig DVD spiller...
Chevelle Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 WinAVI og DVD Santa er 2 enkle og greie programmer og bruke. Begge har også muligheten til og legge til tekst på filmer.
Ed Hunter Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Bruker dvdSanta, bra og enkelt program som nevnt,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå