Gå til innhold

Kjøpe nytt hodesett, er HD 555 bra?


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg skal kjøpe meg et nytt hodesett som skal brukes for det meste til spilling på PC. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe Sennheiser HD555, de har fått veldig gode kritikker, men så så jeg flere steder at de ble omtalt som "open", selv om de ser ganske lukkede ut. Det jeg lurer på er om de lekker mye lyd, og om det er så mye at det høres for godt for andre folk på LAN?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD555 er noe av det bedre til prisen. Store, fine og behagelige klokker.

 

Men de er definitivt åpne. De blokkerer ikke noe støy/lyd hverken inn eller ut. På et LAN-treff vil de ikke passe så veldig godt, med mindre det er et veldig stille og rolig treff. :-)

Lenke til kommentar

Jeg har storebroren din hd555 som er hd 595. Maken til headsett har jeg ikke prøvd i mitt liv. For å si det sånn, lyden blir ikke holdt ute. Jeg kan ha på headsettet og høre andre snakke like godt som uten den på. For meg er det ikke noe problem, siden jeg er nesten aldri på lan. Hører mest på musikk,titter på filmer og spiller en del. Når man spiller veldig høyt i de headsettetne så vil ikke lyden utenfra være et stort problem. Men andre kan nok bli irritert om du sitter på bussen og kjører på full guffe.

 

Kvalitets messig skal du lete langt etter noe som er bedre. Lydmessig er sennheizer jo en av kongene på haugen. De headsettet har ikke så mye bass som koss porta pro, noe jeg syns er like greit. Overdreven bassbruk er unødvendig. Om du elsker bass så vil du finne noe bedre.

Lenke til kommentar

Tja du finner ikke noe med samme lyd som et slikt headset, men jeg mener at Sennheiser PC- 150/160 serien er en flott serie

 

Jeg har et HD 555 og det er bare fantastisk.

Ja det lekker en del lyd, men tilbake får du en NYDELIG lyd som fungerer flott til data og HiFi.

Men de er nok litt store til å bruke med mp3 spiller osv

Lenke til kommentar

http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7368

 

Det headsettet der er på tilbud hos mpx. Jeg har lest veldig mange omtaler, og det headsettet der er minst like bra som sennheiser hd 595. Noen mener at den er bedre, mens noen sier at den er dårligere. Smak og behag, perosnlig liker jeg ikke lukket headsett. Da er sennheiser en naturlig vei å gå. Du får grimlende lyd uansett hvilken av de du velger.

Lenke til kommentar

Eneste minuset med HD-serien er at de ikke kommer med mic; men det er bare minus for dype gamere.

Hadde en tråd har for litt siden der jeg fikk høre at HD 555 var et veldig bra kjøp i forhold til prisen. Et bra Headsett på alle måter, med unntak av at det lekker og slipper inn lyd.

 

Men akkurat HVOR mye lyd lekker HD 555/595? Er det like mye som dårlig "isolerte" MP3-propper eller er det sånn at man må ganske nerme for å høre noe?

Lenke til kommentar

Det burde jo være en del gamere her... Bruker dere åpne eller lukkede hodesett?

 

Har sett på en del lukkede i produktguiden. Hvilke av disse synes dere er best?

 

-Sennheiser HD 280 Pro

-AKG K 27 i

-Creative HQ-1700 Foldable

-Koss PRO3AA

-Koss PRO4AAT

-Koss Pro 4AA

Endret av Burk
Lenke til kommentar
Beyerdynamic har noe av de beste lukket headsett. Om du vil ha lukket, gå for beyerdynamic, du vil ikke angre. Er på salg hos hpx.

5727854[/snapback]

Skjønner det, men de er litt dyre for meg. Jeg er ikke noen lyd-entusiast. Med mine ører hadde jeg nok ikke hørt forskjell engang (farlig utsagn?)

 

PS fant også ut at beyerdynamic dtx er åpne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...