Gå til innhold

"Satisfaction Per Watt" fra Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kvikt med Vista? Det er enda minst nesten et år til Vista er klar. De fleste bytter da PC et par ganger i året? :p

 

Det som holder tilbake er vel fortsatt drivere. Og jeg tror ikke det blir noe bedre i Vista for de enhetene som ikke støtter 64bit nå, annet enn den ekstra tiden de får til å fikse dem.

5714270[/snapback]

Feil... Vista kommer i høst...

 

Hvermansen bytter ikke PC et par ganger i året. ER ganske surt når laptopen du kjøpte i sommeren 2006 ikke støtter 64-bit.

 

Kjører selv 64-bit Windows, og 64-bit Linux... Har ikke noen problemer med drivere.

 

Det blir nok bye bedre i Vista, der blir det brukt en annen driver-model, så XP driverene må alikevel skrives om, og da kompileres de også til 64-bit.

Lenke til kommentar
Vel.. Vista er planlagt rundt årskiftet etter hva jeg har fått med meg. Man må vel regne med forsinkelser, både i levering, og det at de aldri klarer å holde tidsskjemaet, at det kommer vel ikke til forbrukere før om et år minst.

5714287[/snapback]

Der tror jeg nok at du tar feil. Tipper vi har Vista en gang mellom september og desember.

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at 99% (inkludert meg selv) som har 64bit-prosessorer kjører med 32bit OS uansett. Kan det stemme?

 

Man har mulighet for mer enn 4GB minne på 32bit, med PAE, men Windows støtter det vel kanskje ikke? Er det ikke slik med Windows at den bare kan ha 2GB virtuelt minne til prosessene og 2GB til kernel totalt?

5714214[/snapback]

De aller fleste kjører nok 32bit OS i dag ja. Men det er sikkert mange av disse som også ønsker å bytte til et 64ibt OS i løpet av PCens levetid.

 

Man har som du sier mulighet for mer enn 4GiB med PAE, men det gjelder kun serverversjoner av Windows. Vanlige Windows XP Pro, home, 2000 osv støtter ikke PAE. Windows 2000 har satt av 2GiB til kjernen av OS'et og 2GiB til programmer, men denne balansen skal kunne justeres på et vis. Windows XP har 1GiB til kjernen og 3GiB til programmer som standard men dette kan også justeres på et vis. Totalt er det maksimalt 4GiB på både Windows XP pro, home og 2000. Men jeg er usikker på om dette er inkludert eller eksklusive virituellt minne.

Lenke til kommentar

Det der satisfaction pr watt høres noe krampaktig ut.. Strømregninga er vel mitt minste problem, jeg vil ha mere cache, mhz og flere kjerner.

 

Høres litt ut som om dem gir opp mot AMD's "gaming approach"¨Trur det er mye prestige i CPU bransjen. At intel ligger som nr2 må være surt når dem praktisk talt har inventert hjemmecpu markedet. Skulle ønske noen kunne vippe MS av pinnen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Takk for linken Ar'Kritz...

Rett og slett KO fra Intel/Conroe...

:ohmy:

Ikke noen tall mht. effekt-forbruk, men det kommer vel flere tester etterhvert..

 

While we're still comparing to Socket-939 and only using RD480, it does seem very unlikely that AMD would be able to make up this much of a deficit with Socket-AM2 and RD580. Especially looking at titles like F.E.A.R. where Conroe's performance advantage averages over 40%, it looks like Intel's confidence has been well placed.

 

Also keep in mind that we are over six months away from the actual launch of Conroe, performance can go up from where it is today. We also only looked at the 2.66GHz part, the Extreme Edition version of Conroe will most likely be clocked around 3.0GHz which will extend the performance advantage even further.

 

AMD still does have some time to surprise us with AM2, but from what we've seen today, they are going to have to do a lot of work to close this gap. We saw performance today in the two areas that we were most concerned about with Conroe: gaming and media encoding, and in both Intel greatly exceeded our expectations. Also remember that Conroe should be lower power than the AMD offering we compared it to, although we weren't able to measure power consumption at the wall in our brief time with the systems.

 

Going into IDF we expected to see a good showing from Conroe, but leaving IDF, well, now we just can't wait to have it.

 

Virker jo like "eksaltert" som "klokkegjengen" på xtremesystems.org som venter på hk for disse CPU'ene.. :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
For å hente info fra en litt mer seriøs nettside: http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2713

 

Nå begynner det å ligne på noe her... :hmm:

5718767[/snapback]

 

Nice, rundt 20% bedre overall (sikkert noen som er uenig i mitt kjappe overslag, men det får så være, utifra de testene jeg så, så ble det min konklusjon). Og det med lavere klokkehastighet (riktignok bare omtrent 5%). Ser ut som AMD skal få kjørt seg når conroe kommer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...