Gå til innhold

TES: Corpse spm - Oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en stor fan av spill der Lika faktisk ikke blir borte. Virker da som om jeg faktisk gjør noe i spillet. Spill der units spawner når du går ut at f.eks "dungeonen" og in igjen, syntes jeg lite om.

Så jeg lurer på om noen vet hvordan det blir i Oblivion? Blir lik borte, og spawner de når du går ut og inn av noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likene blir borte etter en stund ja, men så vidt jeg vet blir inventoryen deres liggende til evig tid. Det hadde vel vært en smule urealistisk om et lik ble liggende i f.eks. 5 spillmåneder midt i hovedgaten i The Imperial City. :p

Skrevet
Det hadde vel vært en smule urealistisk om et lik ble liggende i f.eks. 5 spillmåneder midt i hovedgaten i The Imperial City.  :p

5712518[/snapback]

Det stemmer, men i caves og dungeons hadde det vært fett om lika ikke ble borte.

Skrevet

Men blir det bare monstre som respawner?

Menneskene som du dreper i f.eks The Imperial City respawnes vel ikke? Og nøkkelpersoner?

Skrevet

Har lest i FAQ'en at man kan fjerne lik ved å slepe de bort.

Tror vaktene i byene nå blir på allerten hvis de finner et lik. <--Det siste er bare en anntagelse og det har jeg ingen kilder på.

Skrevet

Hvis først lik skal bli liggende igjen i grotter og i skogen bør de i alle fall råtne opp og oppløses over tid. Kommer du uka etter tilbake sitter det en kråke og pirker ut øyet mens det hele beveger seg under et lag hvit mark ;)

Håper bare ikke alt respawner på steder man har vært. Er så lei av spill hvor man har gjort jobben en gang og må hakke ned alle de samme folka en gang til hvis man har glemt en liten ting i en kiste langt inne skogen. Greit nok at en ulv eller demon har forvillet seg tilbake og hevder revir, men det får være måte på. Har vel egentlig trua på at Oblivion ikke blir så teit. :)

Skrevet

En grunn til at lik ofte forsvinner på konsollspill er at savegames skal lagres på en minnebrikke med begrenset plass, og mens man spiller må det lagres i maskinens minne. Dette har derfor vært løst med at lik (og andre forandringer du har gjort i verdenen) forsvinner og minnet kan derfor frigjøres. Med en harddisk kan alt slikt mellomlagres der istedenfor til minnet, samt inkluderes i savefilen.

Siden MS har gjort det sjakktrekket å gjøre harddisk til ekstrautstyr (selv om alle skal ha det uansett) må utviklerne ta hensyn til at noen spiller uten harddisk, og kan ikke bruke denne til lagring av hendelser underveis, og må derfor bruke maskinens minne.

Regner derfor med at istedenfor at det blir lagret hvor hvert enkelt lik ligger, blir en dungeon satt til "tatt" etter bossen er borte, og neste gang du besøker den er den enten tom eller begrenset antall monster, og at seff bossen er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...