Gå til innhold

Eltax på gutterommet ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp ELTAX værsåsnill! :cry:

Det kommer jo litt ann på hvor mye penger du har å rutte med, men NAD C352 er nok ikke noe dumt valg. Ellers hvis du har mer penger kan du jo kjøpe en litt dyrere.

Eltax'ene vil nok spille høyere men tviler på at den høyelyden kommer til å høres så fin ut

Ett annet og bedre alternativ til Eltax er CERWIN-VEGA V-10F siden det er sånn lyd du er ute etter

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe nye høytalere  :)

vil de derre eltax millennium 500 låte bra på ett 4-5 kvm rom ? eller er eltax noe crap ?

er ikke så kresen på lyd akuratt men trenger noe som spiller høyt  :cool:

5711806[/snapback]

Torkil: Jeg vet at du har et par Dali av gammel og god årgang.

Hvis du vil nedgradere anlegget ditt så bør du kjøpe Eltax,men hvis ikke....styr unna!! ;)

Dine gamle Dali gruser de Eltaxene på lydkvalitet.

Hvis det er BASS og TRYKK du ønsker,så kjøp deg et par Cerwin-Vega og en Nad forsterker.

Jeg har sett dine innlegg her i forumet. Hvis du vil ha masse morro for lite penger,så er C-V/Nad det du er ute etter. ;)

Lenke til kommentar
Men de trenger en del krefter for ikke å bli "sprengt" ved høy musikk da... Mye lettere og sprenge høytalere med for liten forsterker enn med en stor en..

5712238[/snapback]

 

Begrunnelse/utdypning takk.

 

OT: Dine gamle Dali, vil med all sannsynlighet spille bedre enn Eltaxene, etter hva jeg har hørt fra andre i alle fall. En kamerat har de, og han klager på rumlete bass og urein mellomtone (skurring).

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat de beste høytalerne ;)

og på 4-5kvm, så passer det ikke med så store høytalere, da de størrste svakhetenetil en høyttaler kommer frem når du spiller lav musikk/film osv..

 

Og på et så lite rom så spiller man gjerne en god del lavere enn i større rom.

Lenke til kommentar
Men de trenger en del krefter for ikke å bli "sprengt" ved høy musikk da... Mye lettere og sprenge høytalere med for liten forsterker enn med en stor en..

5712238[/snapback]

 

Begrunnelse/utdypning takk.

 

OT: Dine gamle Dali, vil med all sannsynlighet spille bedre enn Eltaxene, etter hva jeg har hørt fra andre i alle fall. En kamerat har de, og han klager på rumlete bass og urein mellomtone (skurring).

5714267[/snapback]

 

 

Hvis man har en for liten forsterker som presses utenfor det den er spesifisert for begynner den og forvrenge lyden ( Det høres helt jævlig ut ) Og forsterkern "klipper" utgangstrømmen og da har du ikke lengre "fine" sinus kurver, da kan man få likestrøm i lengre perioder og det kverker høyttaler elementer, det er ihvertfall det jeg har lest meg fram til. Om dette er helt feil så vennligst si ifra ;)

 

En stor forsterker derimot har god kontroll på elementene i en høyttaler, og forvrenger ikke signalet, og klipper heller ikke like lett.. Dessuten vil du få mye mere punch med høytalere med stor forsterkere enn ved for små..

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe nye høytalere  :)

vil de derre eltax millennium 500 låte bra på ett 4-5 kvm rom ? eller er eltax noe crap ?

er ikke så kresen på lyd akuratt men trenger noe som spiller høyt  :cool:

5711806[/snapback]

 

Eltax er konge, men ikke de der 10", de låter ikke så bra...

Lenke til kommentar
Ikke kjøp ELTAX værsåsnill!  :cry:

Det kommer jo litt ann på hvor mye penger du har å rutte med, men NAD C352 er nok ikke noe dumt valg. Ellers hvis du har mer penger kan du jo kjøpe en litt dyrere.

Eltax'ene vil nok spille høyere men tviler på at den høyelyden kommer til å høres så fin ut

Ett annet og bedre alternativ til Eltax er CERWIN-VEGA V-10F siden det er sånn lyd du er ute etter

5713255[/snapback]

 

Ville ikke kjøpt Cervin Vega heller. Skal du spille høyt med disse er det regelrett voldtekt av trommehinner. Man må rett og slett skru ned diskanten for å ikke få den høye skjærende lyden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...