Gå til innhold

Office 2003, engelsk versjon med norsk ordbok?

ken8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå office 2003 norsk versjon.

Siden det er andre formler og snarveier i excel engelsk versjon og flere arbeidsgivere bruker engelsk versjon har jeg lyst til å gå over til den engelske utgaven.

Men hva gjør man for å få norsk ordbok/stavekontroll i den engelske versjonen?

Ken8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tror det følger med. I den norske versjonen følger det hvertfall med for masse andre språk.

Jeg mener å huske at dette ikke er tilfelle, tror du må kopiere ordbok-fila eller noe i den duren.

Jeg har jo den norske versjonen nå, så det er sikkert mulig å få kopiert ordbok-fila til den engelske. Er bare usikker hvordan.

Skrevet (endret)

Er det noe versjon på disse filene?

Kan jeg kopiere filene fra Office 2003 NORSK og være sikker på at jeg har nyeste versjon av ordboken??

Endret av ken8
Skrevet

Det er en egen multilingual pakke .

http://www.microsoft.com/office/editions/p...ailability.mspx

The MUI Pack is not available as a stand-alone product. Instead, it is included in 2 English-language versions of Office 2003 Editions:

• Microsoft Office Professional Edition 2003 with MUI Pack.

• Microsoft Office Standard Edition 2003 with MUI Pack.

The MUI Pack consists of 6 CDs, which include:

• MUI installations, which provide user interface (UI) and Help file installations for more than 35 languages.

• Proofing tools installations for 14 languages, which provide advanced editing tools and technologies.

• Wizards, templates, add-ins, and other tools.

Tok et scren shot med den ene CDen som inneholder Norsk+Engelsk+5 andre språk .

Som man ser har jeg både Engelsk og Norsk allerede innlagt .

Skrevet
The MUI Pack is not available as a stand-alone product. Instead, it is included in 2 English-language versions of Office 2003 Editions:

• Microsoft Office Professional Edition 2003 with MUI Pack.

• Microsoft Office Standard Edition 2003 with MUI Pack.

Hva er forskjell på MUI Pack og Microsoft Office Proofing Tools 2003?

Inneholder Microsoft Office Proofing Tools 2003 kun flere språk, og MUI fler funksjoner men mindre språk?

Skrevet

Office Proofing Tools er bare orlister/synonymorliste/gramatikk, mens MUI Pack gjør om språket på hele Office (menyer, dialogbokser osv).

Skrevet
Office Proofing Tools er bare orlister/synonymorliste/gramatikk, mens MUI Pack gjør om språket på hele Office (menyer, dialogbokser osv).

Takker for svar.

Jeg var i utgangspunktet interessert i å få excel kommandoene på engelsk siden mange arbeidsgivere har engelske versjoner, så da er Proofing Tools det jeg trenger ;)

Skrevet

Skjønner ikke hvordan du klarte å resonere deg til det utifra svaret mitt?

Som sagt, Proofing tools er BARE ordliste osv. Den gjør IKKE om noe i programmene, feks. gir deg IKKE engelske kommandoer i Excel.

MUI Pack er forresten bare tilgjengelig for storkunder. Proofing tools er tilgjengelig for alle.

Skrevet

Jeg har ENGELSK Office 2003 nå, så trengte kun ordbok. Er greit å ha "noen" til å hjelpe meg med rettskriving.

• 3 uker senere...
Skrevet
office norsk ordbok

5712174[/snapback]

Er dette warez? Trodde det var mot hw.no's policy å linke til slikt.

Vil man ha norsk ordliste til engelsk office, må man kjøpe Proofing Tools pakka til MS.

5718225[/snapback]

Jeg visste ikke at det var warez. Ser han har fjernet ordbok-warez'en nå. Det var bra. Men uansett bruker jeg Clue 6.1 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...