Gå til innhold

Er LFS realistisk?


Anbefalte innlegg

den bakhjulsdreve gtr bilen er jo helt sykt vanskelig å kontrollere. på den store parkeringsplassen tok jeg rundturer for å bli vant til bilen, men det tok laang tid og jeg er absolutt ikke sikker enda, spesielt ikke i høy fart. man må nesten la være å gasse i svingene.... vanskelig å holde en powerslide iaffal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker LFS godt, og det virker som om bilene oppfører seg ganske realistisk i mine øyne.  Eneste jeg slet litt med i starten, var rett og slett fartsfølelsen, eller snarere mangel på denne. Føltes litt vanskelig å beregne om man kjørte for sakte eller for fort, uten å måtte titte på speedometeret til enhver tid.

 

RBR for eksempel har jo en ekstrem fartsfølelse (for mye av det gode?), men blir litt vanskelig å sammenligne en asfalt-racer og rent rallyspill.

 

Uansett, LFS er bra på det meste.

5727537[/snapback]

 

RBR og mange andre spill bruker overdreven FOV (Field of view), og man ser alt fly raskere forbi. Overdreven vidvinkel, altså. Som fisheye-linser.

Lenke til kommentar

Det er jo en del av poenget med et bra bilspill, at du skal få en fartsfølelse. En plass går grensa. Om et bilspill prokalemerer med å være realistisk, men har like mye fartsfølelse som øvelseskjøring på parkeringsplass i en gammel lada med strikkmotor, da mister spillet utrolig mye bare på den lille detaljen.

Lenke til kommentar
vanskelig å holde en powerslide iaffal.
er heller ikke meningen å powerslide med den. Prøv å last ned "Bob Smith" sine Easy Race-setup's fra det offisielle forumet. Ikke av de raskeste, men veldig lette å kjøre, også lærer du deg bilene å kjenne.

5729132[/snapback]

 

 

det er jo meningen å powerslide da! det ikke altid er den raskeste måten å runde en sving på, men muligheten skal være der. men skal ikke si noe da jeg ikke helt har mestret bilen i spillet enda. jeg snakker om den bakhjulsdrevne gtr bilen i s1 demoen, altså den værste av de 3 bilene.

Lenke til kommentar
det er jo meningen å powerslide da! det ikke altid er den raskeste måten å runde en sving på, men muligheten skal være der.

5730822[/snapback]

 

 

Om det har med realisme å gjøre er jeg ikke helt enig i. De bilene er laget for å kjøre grisefort uten slide. Er det mulig å powerslide med de råeste bilene i GTR?

 

Det er forresten godt mulig å drifte litt med de 450HK-bilene. Ratt med FF hjelper mye.

Lenke til kommentar
Nå er dette en tråd om LFS er realistisk, ikke om det er mer realistisk enn GTR.

 

LFS mangler fortsatt en god del, er kun i Alpha versjon.

 

Downforce bug, sklir lett under lave hastigheter, lydene i bilene kan være litt sterile og kanskje litt like hverandre, hvordan dekka oppfører seg akkurat ved grensa til gripeevnen o.l.

Men dette er noe utviklerne vet om og noe de har jobbet lenge med for å fikse, og sannsynligvis er vi ikke mange månedene unna å få en patch som fikser det.

 

Alt i alt er LFS et veldig realistisk spill, hastighetene du kan ha gjennom svingene stemmer godt med virkeligheten, bremselengde stemmer, hvordan bilene reagerer på kjappe ratt bevegelser stemmer bra med virkeligheten.

 

Å sammenligne realismen til LFS med Trackmania blir bare for dumt, og å si at spillet er urealistisk fordi du ikke klarer å kjøre eller holde bilen på veien blir også for dumt.

5722154[/snapback]

 

Vil si det er veldig relevant å sammenligne med GTR mfl når man skal svare på hvor realistisk LFS er. GTR ble nevnt allerede i fjerde posten.

 

LFS bilen sklir egentlig lett under høye hastigheter også.

Lydene syns jeg er bra variasjon på mellom bilene, og skiller godt mellom motortype og størrelse.

 

Trackmania - ditto

 

For øvrig synes jeg LFS har forutsigbar oppførsel på bilene, dvs det som skjer med bilen skjønner jeg hvorfor skjer.

 

Fartsfølelsen kan (som det sikkert - har ikke lest gjennom alt) endres ved å endre på Field of view (FOV).

Endret av hwe
Lenke til kommentar
det er jo meningen å powerslide da! det ikke altid er den raskeste måten å runde en sving på, men muligheten skal være der. men skal ikke si noe da jeg ikke helt har mestret bilen i spillet enda. jeg snakker om den bakhjulsdrevne gtr bilen i s1 demoen, altså den værste av de 3 bilene.

5730822[/snapback]

 

 

Det er ingen GTR biler i demoen, den sterkeste bilen av de som er der er den med Turbo, GTTn. Hadde det vært GTR versjonen hadde den hatt diiger spoiler, slicks og sett generelt mye råere ut.

 

Hvis du vil kan jeg laste opp et sett som ihvertfal jeg synes er enkelt å drifte med.

Lenke til kommentar

Synes også fartsfølelsen i LFS kunne vært bedre. Må kjøre spreke biler for at det skal flytte seg :) Burde skjønt at field of view var akkurat det samme som å zoome kameraet inn/ut i cockpiten.... blir forstyrrende å se på med kameraet langt bak, og bilen ser ut som den står stille hvis det er for langt frem. Jeg hadde stilt min til 98 grader via zoomknappene :p

Lenke til kommentar
mente sikkert GT eller noe slikt :whistle:  altså den feteste av de 3.

5734691[/snapback]

I LFS S1 kunne man jukse litt og trimme denne XRTen til 700hk og drifte rundt baner i alle gir, og rette opp det mest utrolige. I S2 er det blitt langt mer vrient å rette opp en sleng, og ofte lar det seg ikke gjøre hvis bilen ligger over et visst punkt. I S1 kunne man å rette opp sladd selv om bilen var langt forbi "point of no return".

 

XRT er fortsatt den enkleste bilen å drifte med......foreslår at du prøver litt innstillinger på rattet og trener mer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...