Gå til innhold

Vil min data takle 300GB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den er IDE, det er vel "problemet" med den... ellers ser den grei ut den. Ikke SP120 da, så støyegenskapene er jeg usikker på, men som ren lagringsplass vil jeg anta at den er helt grei.

Skrevet
Ok.

Når jeg da skal montere den, er det bare og koble til og fyre opp. Eller er det noe jeg burde tenke på?

5703204[/snapback]

Bare å fyre opp så lenge bios'en støtter slike størrelser (Det burde ikke være et problem med nyere disker)

Skrevet (endret)

Dette er min pc. Det er 40Gb med harddisk og 256mb ram orginalt, men jeg har kjøpt 512mb og satt inn også...

Vil det funke?

Edit: Post 650

Endret av thomas ll
Skrevet (endret)

19dm3.th.jpg

26ut1.th.jpg

Her kan dere så spesifikasjonene på ram brikkene mine med CPU-Z....

Er vist bare 200mhz, men PC3200....

Så vil det da fungere? LINK

Endret av thomas ll
Skrevet (endret)

Jeg bruker XP Home Edition (kjøpte maskinen i 2004 og da var det ferdig innstalert) og har innstalert alle oppdateringer.

Endret av thomas ll
Skrevet (endret)

Skal ikke være noe problem å sette en 300 GB på det hovedkortet der. Maskin fra 2004 er ikke så gammelt, så det skal hovedkortet takle. Det er mulig at du KANSKJE må flashe bios, men jeg tviler egentlig på det.

At det er IDE er ikke noe problem. Samsung 300 GB finnes bare i IDE versjon faktisk. Ser ikke helt på det som noe problem. Bare pass på at du setter Disken som "Master" eller om du kjører disken som slave, må du ta ut Jumperen, hvis ikke får du bare 32 GB.

Det hadde jeg problemer med selv i går. Tok ut jumperen og problemet var løst.

Til en informasjon kjører jeg Windows 2000 Pro Eng+Sp4 og Windows XP Pro Eng+Sp2, og jeg får 300 GB i begge osene.

Endret av wil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...