Gå til innhold

Will Wright's Spore - for utrolig til å tro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow!

 

Dette er jo spillet som har vært ønsket i mange år nå - selve livsspillet. Om det blir noe særlig vet jeg jo ikke noe om, og jeg orker heller ikke å se gjennom hele videoen i kveld. Hvordan de skal kunne klare å gjøre spillet interessant har jeg vanskelig for å se for meg, siden de skal dekke alle æraer fra encellet "vesen" og alle fasene helt opp til her vi er nå.

 

Men for all del, det er veldig spennende - og det ser rimelig lovende ut.

Lenke til kommentar
Sid Meier har fått konkuranse, mannen er jo et geni.

 

Spillet ser utrolig morsomt ut, og ikke minst lekkert ut. Det at du har så fullstendig kontroll over mer eller mindre alt gjør det bare til noe totalt nytt.

5699319[/snapback]

Har fått? Hva i alle dager?

 

Will Wright har vært en stor mann i bransjen veldig lenge, og denne videoen av Spore er forøvrig gammel som tusan! (fra august eller noe ^^) Will Wright hadde vel sin første store suksess i 1989, da med Sim City. Han står jo også, som de fleste vet, bak The Sims og haugevis av Sim X-spill (som Simtown, SimCopter, Sim Ant osv).

 

Har abnormt høye forventninger til Spore. Tipper jeg blir skuffet. Men det er jo strengt tatt mitt problem, nå får jeg ta til takke med skeptisk optimisme.

Lenke til kommentar

Har som vanlig en sunn porsjon skepsis blandet med en sunn porsjon forventning.. blir det bra, er jo det flott. Jeg går ikke på hype rundt kommende spill lengre, uansett hvem som har laget det. Brent barn skyr ilden og alt det der. Men, jeg gleder meg mer til "Spore" enn de fleste andre kommende spill, det må jeg innrømme.

Lenke til kommentar

Joda, jeg husker godt hvor mye snakk det var om "The Sims" før det ble sluppet, og jeg må si at jeg virkelig ble veldig, veldig, veldig skuffet. Det er vel akkurat dette som er faren med "Will Wright's Spore" for min del også - at jeg forventer så alt for mye pga. en video, samt mange innbilninger inni hodet mitt.

Lenke til kommentar

Det største med dette spillet må nesten være konseptet i seg selv.. dine skapninger utvikler seg og søker kontakt med verdener (på andre spilleres PCer). Det er sånn typisk "hvorfor har ingen tenkt på det før" genialt :) Det blir nesten som en veldig avansert P2P.

 

Har ikke lest mer om det på en stund, men antar en må ha internettforbindelse for å kunne spille det, med tanke på at det i høy grad går ut på å utforske det enorme universet som vil oppstå og utvide seg i takt med at nye spillere kommer til.

 

Spennende? Ja. Et konsept jeg ikke kan huske å ha sett i spill før. Derfor håper jeg selvfølgelig det vil lykkes.

Lenke til kommentar

Hele versionen i bedre bilde/lyd-kvalitet kan sees her:

 

www.pqhp.com/cmp/gdctv/

 

Scroll ned til "Will Wright discusses his new game creation called "Spore" og klikk på Register-knappen under thumbnailen. Fyll ut formen med noe, men epost-adressen må se noenlunde ekte ut. Velg båndbredde i neste popup (300 kbit/) og så vil den laste en flashplayer. Enjoy :)

Ikke glem "Expand video" da.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig at de første stadiene hvor du utvikler dyrene er morsomts. Det jeg fikk inntrykk av i videoen, var at etter man kom opp fra vannet og utviklet seg en gang så var man ferdig med evolusjonen. Da ble folka man skapte seende sånn ut resten av spillet. Og det virker jo ikke så bra. For jeg kunne jo gjerne tenkt meg å evolusjonere opptil flere ganger. Dette ville også føre til at folk fikk vidt forskjellige skapninger.

 

Håper dette er noe som skjer i fullversjonen. Hvis ikke er det jo knapt vits i å prøve å lage noe unikt da du kan banne på at 10% har like skapninger til deg. Jeg synes også dette stammesafunnet kom litt vel tidlig. Dette henger jo også sammen med at da var de ferdig å evolusjonere seg.

 

Om de greier å fikse på dette skal jeg si meg fornøyd! Når det er sagt så så jo spillet faktisk veldig bra ut. Tanken på å kolonisere en hel planet for så å utforske solsytemet og så hele galakser var jo mildt sagt spennende.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...