Gå til innhold

TT-Bigwater får en alvorlig annsiktsløftning


Anbefalte innlegg

Ikke svar her no da..... bruk tilbakemelding forumet

 

 

Vel, jeg kjøpte jo så klart TT-BigWater når den var på tilbud. Lurt eller ikke, det kan diskuteres.... Men men, inn i maskinen måtte den no, eller inn er litt feil å si..... Følg med!!

 

Hadde tilfeldigvis en deffekt UPS slengede (jeg har utrolig mye rart slengende, overrasker meg selv mange ganger :p ), den skulle få bøte med livet for godt

 

 

Prosjek077.jpg

 

Jeg byggde inn pumpen, radiator, TT 120mm viften, to Papst 80mm 19 dB vifter og en T-Balancer viftestyring i sjassiet til UPSen. Jeg valgte å ha viftestyrinen utenfor pcen for å unngå rot.

 

 

Prosjek078.jpgProsjek083.jpg

 

Skikkelig verktøy må man ha :thumbup:

 

Prosjek093.jpg

 

Så begynnte det interne rotet. Jeg valgte å lime slangene direkte fast i pumpen, og heller bruke skru koblingene som fulgte med på utsiden, slik at jeg har muligheten til å koble ifra vannkjølingen. Litt rot blir det. For å styre viftene og lese av følerene inne i selve pcen, brukte jeg to 9-pins D-SUB kontakter på baksiden. (var hull der fra før av på upsen) Kablen til de digitale tempfølerene til T-Balancer brukte jeg bare en vanlig seriell kabel, men til viftene brukte jeg en 8 leder 1.5 kvadrat (tror jeg, husker ikke), trekker tross alt litt strøm

 

Prosjek094.jpgProsjek002.jpg

 

HVEM SIER AT JEG ROTER!! :mad:

 

Prosjek003.jpg

 

Da må jeg se om jeg finner resten av bildene. Neste steg er lakkering og kabling..... FØLG MED! :w00t::roll:

 

 

 

Diskusjonen skjer her

Endret av Behydro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Uppdate

 

Det tok litt tid men nå er den her.... :)

 

Jeg vet, noe av bildene er snudd på høykant her, skal fikse det når jeg kommer hjem, har ikke skikkelig FTP tilgang her på jobb :tease:

 

Vel, det er vel rundt ett år siden jeg bygde denne kjølingen, er virkelig ikke sikker, så no er det på tide med en lite oppgradering / service på den. Jeg er i utgangspunktet meget fornøyd med oppsettet. CPU ligger på idle på en ca 35 grader og har vært oppe i 43 under en stress test. Dette med viftene på lavt turtall og lite støy. Jeg har irritert meg litt over brumming fra pumpen, men det skal nå fikses ;)

 

Var heldig med lakken, den er veldig lik pcen. Når jeg tok av dekselet så så jeg at nivået hadde minket på tanken, men det hadde jeg regnet med på forhånd. Er litt som "svetter" igjennom slangene og koblingene. Det som jeg var positivt overrasket over var at der var vakuum i systemet, undertrykk, så når jeg tok av toppen så kom der en slurpelyd. Det beviser at det er tett og det forhindrer smålekkasjer. Regner med at den oppstår når vannet blir varmt og utvider seg, da presser det luft ut topp lokket og når vesken blir kald igjen så blir der undertykk.

 

TT%20BigWater%20011.jpgTT%20BigWater%20013.jpgTT%20BigWater%20029.jpg

TT%20BigWater%20035.jpg

 

Ble litt lednings rot, men dekselet er no normalt på så det spiller ingen rolle.

 

TT%20BigWater%20014.jpg

 

Den der svarte plastikken inder pumpen er min superbe lekkasjebeskyttelse. Det er ett dvd cover som er kuttet til og bøyd på plass. Fant ut at den bar UHYRE praktisk første gangen jeg skulle fylle opp systemet, klarte å søle litt....... Men T-Balancer´n som ligger under var uskadd og lever den dag i dag. Der er også noen hull i bunnen av kassen slik at om der oppstår en lekasje inni vannkjølingen så renner det bare ut på pulten uten å ødelegge noe :thumbup:

 

Da var det klart til støydemping. Se hva jeg fant...... Original emballasjen! :w00t: Den kan nokk en gang komme til nytte. Da var det bare å finne fram kniven

 

TT%20BigWater%20018.jpgTT%20BigWater%20019.jpg

 

Kanskje ikke det peneste i verden, men det gjør nokk nytten, Jeg måtte kutte ned den del på lekasjebeskyttelsen for den stakk litt for langt opp, men den funker like godt ennå.

 

TT%20BigWater%20022.jpg

 

 

Tok like greit å dro ut ei prøve av kjølevesken for å se om der er kommet noe grums. Nope, ser fin ut spør du meg

 

TT%20BigWater%20026.jpg

 

 

Der var en del sprekker og ting som stakk ut av støyskjermingen så den fikk like greit en omgang med litt elektriker tape. Ble no litt penere.

 

TT%20BigWater%20028.jpg

 

Har blitt litt rotete inni maskina, men det får jeg ta en annen gang. Det blir modulær PSU neste gang ja! Harddisken henger i en gummi slange, hører den neste ikke, verdens billigste støydemping

 

TT%20BigWater%20036.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...