Gå til innhold

TT-Bigwater får en alvorlig annsiktsløftning


Anbefalte innlegg

Vel, jeg kjøpte jo så klart TT-BigWater når den var på tilbud. Lurt eller ikke, det kan diskuteres.... Men men, inn i maskinen måtte den no, eller inn er litt feil å si..... Følg med!!

 

Hadde tilfeldigvis en deffekt UPS slengede (jeg har utrolig mye rart slengende, overrasker meg selv mange ganger :p ), den skulle få bøte med livet for godt

 

 

Prosjek077.jpg

 

Jeg byggde inn pumpen, radiator, TT 120mm viften, to Papst 80mm 19 dB vifter og en T-Balancer viftestyring i sjassiet til UPSen. Jeg valgte å ha viftestyrinen utenfor pcen for å unngå rot.

 

 

Prosjek078.jpgProsjek083.jpg

 

Skikkelig verktøy må man ha :thumbup:

 

Prosjek093.jpg

 

Så begynnte det interne rotet. Jeg valgte å lime slangene direkte fast i pumpen, og heller bruke skru koblingene som fulgte med på utsiden, slik at jeg har muligheten til å koble ifra vannkjølingen. Litt rot blir det. For å styre viftene og lese av følerene inne i selve pcen, brukte jeg to 9-pins D-SUB kontakter på baksiden. (var hull der fra før av på upsen) Kablen til de digitale tempfølerene til T-Balancer brukte jeg bare en vanlig seriell kabel, men til viftene brukte jeg en 8 leder 1.5 kvadrat (tror jeg, husker ikke), trekker tross alt litt strøm

 

Prosjek094.jpgProsjek002.jpg

 

HVEM SIER AT JEG ROTER!! :mad:

 

Prosjek003.jpg

 

Da må jeg se om jeg finner resten av bildene. Neste steg er lakkering og kabling..... FØLG MED! :w00t::roll:

Endret av Behydro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
blir jo bra dette stå på :dribble:

 

hvor og hva betalte du for tt bigwater?

ehm... det var vel rundt juletider i 2004, husker ikke hva jeg betalte, var det tilbudet til MPX tror jeg.

 

PS! Prosjektet er ferdig, leter bare etter bilder. Men skal dempe pumpen litt til. Vil bli oppdatert om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

joda, skal ikke klage på oppsettet slik det er nå

 

Kjører en AMD Athlon XP 2100 1.9 GHz på 2,1 GHz no. De to papst viftene går og en 120 vifte i front går på 42%. Er nesten helt lydløst her, eksterndisken som bråker mest

 

Maskinen har vel gått i 11-12 dager no

CPU 37,5 grader

Chiset 31,5 grader

Vann temp 26.5 grader

 

PS! Hardwaren suger, men så har ikke jeg startet ett spill på de siste to årene da...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Uhhhh..... Jah.... Det hadde jeg glemt. Bra dere maser. Kan ta det i helgen. Fruen skal jobbe så jeg får litt tid på hobby rommet :thumbs:

 

Jeg lover.....

 

Hvor skal jeg bestille web plass? Trenger bare litt plass til bilder og sann. Orker ikke sann gratis plass med reklamer og shit.... Men helst litt billig

Lenke til kommentar

det funker helt fint med piczo.com da, jeg brukte det på skolen en gang, men home.no er vel kanskje mest brukt?

 

EDIT: Du bør kanskje gjøre noe med signaturen din, to linjer for mye.

 

De faens moderatorene, jeg hadde 1 spoiler og en quote i sinaturen min, og de slettet den.

Endret av spyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...