Gå til innhold

Zelda: Twilight Princess - Kompatibilitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GC emulerte NES/N64 uten problemer, så jeg ser ikke hvordan Revolution ville emulere det dårligere. Broadway (CPU) og Hollywood (GPU) -brikkene er basert på  Flipper (GPU) og Gecko (CPU) på GC, bare kraftigere og mer avansert.

5693057[/snapback]

 

Kan man spille NES- og N64-spill på GC?! Hvorfor har ingen fortalt meg dette før.. :(

 

Hvordan? :)

Lenke til kommentar

Zelda Collectors Edition inneholder:

- The Legend of Zelda (NES)

- The Legend of Zelda - Adventures of Link (NES)

- The Legend of Zelda - Ocarina of Time (N64)

- The Legend of Zelda - Majoras Mask (N64)

 

Kan være vanskelig å oppdrive. Ellers er også OoT og MM tilgjengelig i Wind Waker Limited Edition

Lenke til kommentar
Zelda Collectors Edition inneholder:

- The Legend of Zelda (NES)

- The Legend of Zelda - Adventures of Link (NES)

- The Legend of Zelda - Ocarina of Time (N64)

- The Legend of Zelda - Majoras Mask (N64)

 

Kan være vanskelig å oppdrive. Ellers er også OoT og MM tilgjengelig i Wind Waker Limited Edition

5693570[/snapback]

 

I TWW Bonus disk er bare Ocarina of Time og Master Quest med. Ikke Majoras Mask desverre.

Lenke til kommentar
Zelda Collectors Edition inneholder:

- The Legend of Zelda (NES)

- The Legend of Zelda - Adventures of Link (NES)

- The Legend of Zelda - Ocarina of Time (N64)

- The Legend of Zelda - Majoras Mask (N64)

 

Kan være vanskelig å oppdrive. Ellers er også OoT og MM tilgjengelig i Wind Waker Limited Edition

5693570[/snapback]

 

Joda, den har jeg allerede. Men det jeg tviler på er at Nintendo får ALLE tidligere spill på Ninteno-konsoller til å fungere. Vi ser jo det kompatibilitetsproblemet nå med Xbox-spill på Xbox360 (selv om de vel bruker forskjellige grafikkort fra hhv. nVidia og ATI).

Lenke til kommentar

Nintendo er endel bedre på sånt enn microsoft folka er, de har litt mer peil iogmed at de har drevet med dette i noen tiår nå..

 

De påstår at de vil klare å kjøre spillene, så regner med at de fleste spill vil kunne bli kjørt. Håper det blir mulig å brenne ut de "nes" romsa jeg har på maskinen på en dvd og spille de på maskinen. :D

Noe jeg tviler sterkt på vil gå..

Lenke til kommentar

Flott flott :D

Takker for svar... Da slipper jeg å kjøpe GC. Skulle gjerne kjøpt den, men det er veldig få steder som selger den. Har funnet to steder på nettet, ett norskt og et britisk. Den norske ser ut til å bare selge konsol uten noe annet og den britiske var svin dyr før moms og porto...

Lenke til kommentar

Like greit å vente på revolution, siden du da kan spille alle spill Nintendo slipper til download service, og samtidig også kan spille samtlige gamecubespill.

Bare husk at du må trolig kjøpe deg gamecube kontroller til spillene, siden revo kontrolleren ikke støtter gc spillene.

Kommer sikkert en del løsninger og nyheter om det da men.

Twilight princess får også kanskje revo kontroller-støtte.

Men det er ikke avklart, og nintendo har både benektet det, og halvveis bekreftet det, så vi får bare se.

Lenke til kommentar

Nå er vel heller problemet med emulering av xbox - xbox 360 at Xbox 360 bygger på en helt anne arkitektur. Mens xbox har en nvidia grafikkbrikke har xbox 360 en fra ati. Xbox har en en 733 mhz intel cpu mens xbox 360 har en trippelcore power pc prosessor på 3,2 ghz levert av Ibm. Det er her problemet kommer inn for ms, å få kode scriptet for annen hardware til å kjøre på en helt forskjellig hardware.

 

Når revolution kommer så vil den nok klare å kjøre så å si alle spillene til gamecube, men sikkert med noen få unntak som av en eller annen grunn vil tulle (selv om arkitekturen er ganske lik så skjer sånn, som f.eks at PStwo ikke klarer alle PS2 spill hehe).

Når det kommer til eldre spill som spilles over revolution så kan det høres ut som noen tror at du kan bruke sine originale spill fra gode gamle nes dager på den. Det kan du ikke. Spillene kommer over en nedlastingstjeneste og må lagres på minnekort, innebygd flashminne etc. Det sier seg selv at de titlene som kommer der er tilpasset til å kunne spilles på Revolution (akkurat som de gamle titlene på Xbox live arcade).

 

Så ja Zelda vil garantert virke på Revolution, og jeg ville ventet til Revolution kommer og så kjøpt den, istedenfor å kjøpe en Gamecube som vil være utdatert i løpet av 6-8 mnder.

Zelda kommer jo ikke før om en god del mnder heller...

Og etter som jeg har fått emd meg har Nintendo avbekreftet ryktene om "ekstra innhold" for revolution på Zelda.

Lenke til kommentar
Nå er vel heller problemet med emulering av xbox - xbox 360 at Xbox 360 bygger på en helt anne arkitektur. Mens xbox har en nvidia grafikkbrikke har xbox 360 en fra ati. Xbox har en en 733 mhz intel cpu mens xbox 360 har en trippelcore power pc prosessor på 3,2 ghz levert av Ibm. Det er her problemet kommer inn for ms, å få kode scriptet for annen hardware til å kjøre på en helt forskjellig hardware.

 

Når revolution kommer så vil den nok klare å kjøre så å si alle spillene til gamecube, men sikkert med noen få unntak som av en eller annen grunn vil tulle (selv om arkitekturen er ganske lik så skjer sånn, som f.eks at PStwo ikke klarer alle PS2 spill hehe).

Når det kommer til eldre spill som spilles over revolution så kan det høres ut som noen tror at du kan bruke sine originale spill fra gode gamle nes dager på den. Det kan du ikke. Spillene kommer over en nedlastingstjeneste og må lagres på minnekort, innebygd flashminne etc. Det sier seg selv at de titlene som kommer der er tilpasset til å kunne spilles på Revolution (akkurat som de gamle titlene på Xbox live arcade).

 

Så ja Zelda vil garantert virke på Revolution, og jeg ville ventet til Revolution kommer og så kjøpt den, istedenfor å kjøpe en Gamecube som vil være utdatert i løpet av 6-8 mnder.

Zelda kommer jo ikke før om en god del mnder heller...

Og etter som jeg har fått emd meg har Nintendo avbekreftet ryktene om "ekstra innhold" for revolution på Zelda.

5719688[/snapback]

 

Du har helt rett. Hvis jeg husker riktig, både revolution og zelda kommer rundt juletider(november, desember) i usa, vet ikke når den kommer i resten av verden, men tipppre nintendo veldig gjerne vil rekke en lansering før julaften.

 

Gamecube-spill kan forresten puttes rett inn i revolution, i motsetning til nes, snes og n64. Det kan forresten kontrollene også.

 

Les mer om revolution her for eksempel: http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Revolution

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...