Gå til innhold

Ny distro, noen forslag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg veit ikke helt... Men:

Hvis du sjekker ut mappa som heter 2005.1, så liggert det et universal insall image der.

Kanskje de rett og slett ikke har releasa noe universal image av den nyeste versjonen?

 

BTW: Jeg gikk til Slackware etter min første distro. Trives veldig.

Ikke det at jeg skal prakke på deg en distro, når du allerede har bestemt deg, men ha den i bakhodet til nestegang du skal bytte distro.

Lykke til med Gentoo

:)

Endret av Jorek
Lenke til kommentar

Den viktige forskjellen på "minmal" og "livecd" er at den siste har en utgave av den grafiske installeren

 

Men generelt spiller det inten stor rolle hva slags linux du installerer Gentoo fra sålenge det har mulighet for "chroot" etc. Ubuntu livecd funker fint. Knoppix funker fint. RR4 funker fint. Eller rett og slett fra en annen installert linux-distro

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Er ikke minimal installert ved hjelp av internett-tilkobling?

5690212[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis, men er vel først og fremst ved hjelp av internett man henter ned pakkene man trenger dersom man instalere Gentoo ved hjelp av en livecd :)

Lenke til kommentar

Hvis du lære deg en god del og du vil holde deg til GNU/Linux, vil jeg anbefale Slackware. Det er en stabil distro, mer oppdatert enn Debian Stable, og er 100% generisk (svært lite distro-spesifikt). Ellers så vil jeg anbefale FreeBSD eller OpenBSD. Har du lyst til å lære deg skikkelig UNIX, vil Solaris være tingen. Solaris inneholder mye interessant. Grunnen til at jeg kaller Solaris "ordentlig UNIX" er at Solaris baserer seg på den originale UNIX System V-koden som også er base for SCO UNIX, AIX, IRIX osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...