Gå til innhold

Open Transport Tycoon Deluxe


Anbefalte innlegg

Hjertelig takk! Den var fin!

 

Glem følg:

Må man ha cracket PSP'en for å kunne kjøre spillet?

 

Har versjon 3.10 OE-A. Vil spillet virke på den versjonen?

 

EDIT: Fant det ut. :)

 

EDIT: Har du link til de vanlige filene til PSP versjonen, BigFatty?

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey:)

 

Jeg digger jo spillet, men kan noen forklare meg hvordan "waypoint" fungerer?

Har prøvet, men togene roter seg bort alikavel.. Hvor skal de settes og hvordan??

 

Greb.

7914570[/snapback]

Jeg husker ikke det i farta... Kan skjekke viss jeg får tid senere i kveld :)

(viss ingen svarer på det)

 

Eneste minuset som er i openTTD i fra Vanlig TTD er at flyene kan frakte mindre typer varer :(

Lenke til kommentar
Hey:)

 

Jeg digger jo spillet, men kan noen forklare meg hvordan "waypoint" fungerer?

Har prøvet, men togene roter seg bort alikavel.. Hvor skal de settes og hvordan??

 

Greb.

7914570[/snapback]

Waypoint fungerer slik at du setter de på toglinjen en plass som du vil at toget skal kjøre innom. Men du må også sette i kjøreruten til toget at det skal innom det punktet....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

36 tog på en 12 stasjon? Da har du så lite tog og så god plass at det nesten ikke betyr noe. Bare sørg for at du får god fart ut og inn på stasjonen. Når du nærmer deg 100 tog kan vi snakkes igjen ;)

 

Her er slik jeg pleier å bygge stasjoner som skal ha maaange tog.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Station_3-1.png
Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Der ble det litt tydeligere ja.

 

Men jeg forsto ikke så mye av det bildet. Hos meg så kjører jeg 3 linjer inn på en del av stasjonen. Føler at det ikke er så effektivt og lurer på hvordan jeg kan få alle toga til å velge mellom alle delene av stasjonen. Eller iallefall ha mer enn 1 valg. Fikk dette delvis til, men jeg har 3 godstog som går til samme stasjon og de henger seg alltid opp. Har prøvd med waypoint, men de prøver alikavel å kjøre inn på feil linje

Lenke til kommentar

Ta noen screens da, så kan vi titte litt ;)

 

Hovedpoenget mitt er at jeg lager det slik at togene ikke kan kjøre feil vei, hvis du forstår. Og så har jeg feks et hovedspor som jeg deler opp i mange når det kommer til stasjonen slik at det ikke hoper seg opp. En annen lur ting å gjøre er å feks ta å ikke bruke noen av sporene inn til stasjonen og sette lys imellom sporene slik du ser på bildet. Da vil du kunne få mange tog til å kjøre inn på stasjonen samtidig og ingenting stopper opp...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på sånn som dette:

1-2.jpg

 

 

 

Det er ikke særlig effektivt, men la oss først se på dette problemet

 

2-2.jpg

 

Dette funker fint så lenge togene skal til forskjellige stasjoner. Som i eks 1.

Men hvis alle skal til samme stasjon sånn som i eksempel 2 så funker det dårlig. Hvordan kan jeg få ordnet det? Leste litt om enveis lys og sånt, men ble ikke noe klokere. I eksempel 2 så er det nødt til å være sånn 1-3 opplegg i den ene enden for det står en fabrikk rett bak

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...