Gå til innhold

Billig Compact Flash i Fuji 602z ?


Anbefalte innlegg

Hos komplett.no er det et Compact Flash Type I kort på 256 mb til 750.

 

Jeg vurderte å kjøpe det for å bruke det i mitt Fuji FinePix 602z som har både SmartMedia slot og Compact Flash Type II slot.

 

For å sikre meg mail'et jeg komplett og spurte om CF kortet på ukens tilbud kunne brukes i mit kamera.

Første svar var, nei. 602z tar kun SmartMedia.

 

Jeg svarte igjen og sa jeg også hadde slot for IBM Microdrive/CFII.

 

Svaret jeg så fikk var:

"Nei, det er en helt egen type desverre."

 

Noen som vet om jeg kan bruke det. Det virker nemlig som om komplett.no ikke helt vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Quote:


Den 2002-09-20 21:50, skrev Tor Rasmussen:

Hos komplett.no er det et Compact Flash Type I kort på 256 mb til 750.


Jeg vurderte å kjøpe det for å bruke det i mitt Fuji FinePix 602z som har både SmartMedia slot og Compact Flash Type II slot.


For å sikre meg mail'et jeg komplett og spurte om CF kortet på ukens tilbud kunne brukes i mit kamera.

Første svar var, nei. 602z tar kun SmartMedia.


Jeg svarte igjen og sa jeg også hadde slot for IBM Microdrive/CFII.


Svaret jeg så fikk var:

"Nei, det er en helt egen type desverre."


Noen som vet om jeg kan bruke det. Det virker nemlig som om komplett.no ikke helt vet hva de snakker om.


 

Den støtter IKKE Compact Flash I men den støtter Smart Media, Compact Flash II og IBM Microdrive. Så se etter disse. Dette her står i brukermanualen din også :razz:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Uff og uff.Hater søvn problemer ja.

 

Den tar desverre ikke CF I. Hvorfor vet jeg ikke men har prøvd noen foskjellige typer men igen fungerte. Skal høre med Norek på mandag men er ganske sikker på at svaret blir negativt :sad:

 

 

Uansett så gir jeg deg svar

Lenke til kommentar

Jeg tar med noen utklipp fra forumet etter hva jeg fant når jeg søkte på Compact Flash

 

"På websiden over så står det at et CF-I kort skal fungere i en CF-II port så det betyr at kameraet vil støtte CF-I kort (som er tynnere enn CF-II, ikke noe annet), men jeg har opplevd at noen kort blir ikke like bra lest av forskjellige kameraer/lesere. Kan være dette de mener. "

 

"Jeg bruker CF Type I i mitt s602Zoom kamera, og det fungerer knirkefritt.

Mvh. Øyvind Kronkvist"

 

----

 

Har jeg forståt det riktig er den eneste forskjellen at Type 2 er tykkere enn type 1. Og siden jeg har type 2 slot, så er det rikelig med plass til et type 1 kort i den slotten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...