Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom nekter og svare på mailer


Anbefalte innlegg

Jeg stoler aldri en epost til en ISP. jeg ringer til jeg får svar..

5692455[/snapback]

 

 

Greit nok at du ikke stoler på e-post til en ISP og det gjør vel ikke jeg heller...Har ringt og snakket med support mange ganger og hvis det er hastighet det er snakk om som er for lav f.eks så krever de screenshot av hastighetsmåleren og da må den jo sendes på mail...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg stoler aldri en epost til en ISP. jeg ringer til jeg får svar..

5692455[/snapback]

 

 

Greit nok at du ikke stoler på e-post til en ISP og det gjør vel ikke jeg heller...Har ringt og snakket med support mange ganger og hvis det er hastighet det er snakk om som er for lav f.eks så krever de screenshot av hastighetsmåleren og da må den jo sendes på mail...

5693276[/snapback]

 

Krever BC screenshot av hastighetsmåleren? Dette virker unøyaktig, mye som kan spille inn der. Ville da vært mye bedre for begge parter at BC sjekket opp linja selv.

 

 

Angående BC, så sliter de om dagen. LANG ventetid på supporten dems (ja, sikkert noe med flytting å gjøre). Synes også at noen av dem virker ampre i telefonen, når man har ventet i 18-20 minutter synes jeg man kan forlange vanlig høflig tone. Er også endel inkompetente der.

Lenke til kommentar

Har vært kunde av bluecom noen år. Har aldri vært fornøyd med kundesupport. Det har vanligvis vært lite ventetid på å få snakket med en kundebehandler. :thumbup: Men informasjonen og behandlingen man får er rett og slett dårlig.

Forrige fredag mistet jeg nettet og ringte kundesupport, det var lite han fikk gjort men han skulle få en teknikerer til å se på det. Ringte i går, lurte på hva som skjedde i saken (ja jeg er utålmodig og veldig avhengig av nett), fikk bare beskjed om å vente de kunne ikke gi meg noen tidsestimater på når de ville ordne saken (selv om jeg fikk opplyst at tekniker ville se på det mandag, var det visst uvanlig at slike frister ble overholdt - i følge ham)

Samtidig med at jeg mistet nettet observerte jeg en person ved en boks som jeg mistenker å være en basestasjon eller en annen form av knute punkt. Nevnte dette for kundebehandleren, han var enig i at det var en mulighet for at denne personen kunne være årsak til nettbruddet, men de fulgte sine rutiner (greit nok). I tillegg, i en bisetning, sa han at hvis det var nødvendig å benytte en fra bravida ville de belaste meg med 1800kr!?

De leverer fortiden ikke den tjenesten jeg betaler for, samtidig ymter han frampå at jeg muligens må betale 1800kr i tillegg. :thumbdown:

 

En annen dårlig erfaring er at jeg i minst et halvår betalte for fast IP uten at tjenesten ble levert.

Lenke til kommentar

eneste som hjelper er at du ringer,ikke send mail,kundeservice er ikke bluecom sin sterke side for tiden.de brukte nettopp over 5 uker på å flytte meg å linjen de leverer er ustabil så det suser,men de gidder ikke prøve å hjelpe.

eller så kan du jo alltids bytte leverandør slik som jeg har gjort

Lenke til kommentar

Ja så fikk jeg endelig svar fra BC da...

 

Hei!

 

Linjen din er riktig satt opp og du linker opp med over 6 mb, ser du har endel som går ut i fra din linje,dette vil ødelegge for din inn hastighet. Stopp dette og linjen vil stabilisere seg.

 

Helt utrolig at de kan svare på den måten..Ser ut til at de bare er interessert i at man skal ha bredbånd fra de men ikke bruke linjen til ...Skaffet meg da bredbånd for og bruke det og ikke bare la det være ubrukt... Ser nesten ut som om at BC ikke vil at vi skal UL...At hastigheten blir mindre når jeg UL vet vel alle og kan ikke tro at de mener og tror at jeg har tatt hastighets testene når jeg UL eller DL....Når man får slike svar så kan man jo lure på om de tar inn folk rett i fra gata for og jobbe for seg...

 

Har riktignok endelig fått bedre hastighet så nå ligger jeg på 5,5 mbit inn og 632 kbit/s ut

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Hvordan kan upload ødelegge linjen din etter at du er ferdig å uploade? Er jo ikke vits i å ha en stor linje når man ikke "får lov" å bruke den?

5775481[/snapback]

Ikke etter at du er ferdig å uploade, men hastigheten ned blir dårligere mens du uploader. (altså makser ut linja di)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan kan upload ødelegge linjen din etter at du er ferdig å uploade? Er jo ikke vits i å ha en stor linje når man ikke "får lov" å bruke den?

5775481[/snapback]

 

 

Kluet er at viss du bruker all uthastighet, så faller nedhastighet ganske drastisk.

Fikk en forklaring en gang på at makser du uthastighet, omdannes ca 1% av nedlastinghastighet til upload.

 

altså har du 6 mbit ned og 632 opp, omdannes de raske 6 til 0,632 upload istedenfor.

 

Kan noen bekrefte dette ??

 

 

Du kan seff "bruke" linjen men klager en på sånt får en vel et ganske standard svar :hmm:

Lenke til kommentar

Dette går på korleis TCP/IP-protokollen er bygd opp.

1:

Forespusel om webside:

2:

Pakker mottast og kvittering sendes tilbake for kvar pakke

3:

Webside er lasta ned

 

Når ein bruker heile uploaden så blir ikkje kvitteringspakken sendt, og dermed vil tjenesten som er forespurt forsette med å sende dei same pakkane igjen og igjen til kvitteringspakken er mottatt.

 

Så om ein skal laste ned 100MB, men uloaden er "brukt opp" så vil det det kanskje berre greie å sende kvitteringer raskt nok for 50% av pakkene.

 

Dette fører til at reelt har ein laste ned over 150MB når fila er nede.

 

Med ei 2Mbitlinje (2048) så kan ein teoretisk laste ned 256Kb/s = 1Mb/4s

 

Teoretisk skulle dette tatt 400sek å laste ned, men grunna "jammen" upload så vil det ta over 600sek

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...