Gå til innhold

"ugyldig referanse" etter driver-install (hp psc)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en HP PSC 2175, med scanner og hele pakken. Etter å ha installert driveren med cden så får jeg en irriterende melding på slutten som sier "ugyldig referanse".

"det oppstod et problem under installasjonen av denne maskinvaren" feil: ugyldig referanse. Det merkelige er at drivern til scanneren fungerer, men da jeg skal printe ut google.no lagres det en .mdi fil istedenfor å skrive ut siden.

Hjelp meg vær så snill! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

er instlasjon gjort på rette måte ?

jeg vet ikke om du bruker usb kabel til skriveren din.

er den satt i på rett tidspukt under instalasjonen ?

jeg har lest her på forumet om flere som har hatt problemer og usb kabelen måtte settes i under instalasjonen.

det gå jo også ann å avinstalere driverene og instalere dem på nytt i håp om at det virker da

Endret av elg-elg123
Skrevet (endret)

Ja den bruker usb... men kan prøve avinstalere driveren, plugge ut usb, kjøre disken, og vente til veiviseren ber meg om å sette usben inn :).

takk for hjelp! *skjekke om det fungerer*

Endret av cortec
Skrevet

fikk du det till ?

jeg opdaget at jeg hadde glemt noen bokstaver i det forige svaret . Det beklager jeg og har nå rett det opp , men det ser ut som om du forstod meg likevel.

Skrevet

Nei dessverre. Nå har eg prøvd alt.. lest "Install-dokument" og hele pakka. Når veivisern kommer frem og spør etter kobling mellom printer ---> pc, så får eg X, dvs. ugyldig referanse, enda de ER koblet til sammen....

Skrevet

du får altså problemmer uanset om pc og skriver er koblet til eller ikke under instalasjonen ?

det var noen som slet med problemer fordi usb-kabelen var for lang ( inelgg for lange siden ) , så hvis kabelen ikke er så lang så skjønner ikke jeg hvorfor problemet kommer.

hvis du har muligheter til å bruke den gameldagse pararel kabelen mot skriveren så er det verd forsøket.

det kan i verste tilfele vere noen konflikter i systemet dit som gjør at dette problemet kommer elle rett og slett feil i programvaren.

da er alternativet å laste en ny(ere) program og drivere ned fra nettet

nå håper jeg for din del at det er noen som kan dette bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...