Gå til innhold

Hvordan gjenkjenne fiendtlige styrker?


Anbefalte innlegg

Noen tips om hvordan lettere gjenkjenne FI?

 

Jeg trøbler med dette, særlig på litt avstand, da teksten i rødt eller blått ofte bruker en stund på å vises, og på avstand klarer jeg jo ikke å se forskjell på uniformene o.l....

 

Blir mye spotted på egne styrker og skyting mot friendlies innimellom. Og ikke minst blir jeg plutselig drept av folk jeg trodde var mine egne kompiser... :cry: Ganske irriterende egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vanesak og er noe du blir vant til etter hvert.

 

Det å ikke være 100% sikker er jo også et ellement av "realisme". Det er nok et poeng i spillet også. Det gjør at du ikke skyter udiskriminerde hvor som helst og fokuserer på å bli en bedre skyter så du vet når du skal skyte og når du ikke skal.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

USMC har en lysere uniform enn MEC og China, så det er en god pekepinn. Hvis en spiller på servere som kjører 2 ganger pr. map, der man bytter side hver gang, så må en være mer obs. Det har hendt meg at jeg ikke alltid vet hvilken side jeg er på. :D. Har flere ganger tatt en fly-by over USMC hangarskipet for reloading når jeg har vært MEC eller China (kremt)

Endret av _MrMilo_
Lenke til kommentar
bruk minimap, lær deg å identifisere våpen og uniformer..

 

evt. bruk spot funksjonen... så får du bekreftet om de er friendlies eller fi..spotter du der det faktisk ikke er FI kommer det ett spørsmålstegn på minimap...

5672376[/snapback]

 

Det krever også at du "treffer" den du skal spotte. På tidligere versjoner (før 1.2?) kunne man være sikker på riktig spotting når nametag'en var viselig på den du skulle spotte. Nå synes ikke jeg det fungerer like bra. Har enkelte ganger problemer med å spotte kjøretøy på lengre avstander, selv når den røde nametag'en er synlig.

Lenke til kommentar
bruk minimap, lær deg å identifisere våpen og uniformer..

 

evt. bruk spot funksjonen... så får du bekreftet om de er friendlies eller fi..spotter du der det faktisk ikke er FI kommer det ett spørsmålstegn på minimap...

5672376[/snapback]

 

Det krever også at du "treffer" den du skal spotte. På tidligere versjoner (før 1.2?) kunne man være sikker på riktig spotting når nametag'en var viselig på den du skulle spotte. Nå synes ikke jeg det fungerer like bra. Har enkelte ganger problemer med å spotte kjøretøy på lengre avstander, selv når den røde nametag'en er synlig.

5672516[/snapback]

Jepp, samme her. Spesielt et problem hvis det er et tre eller to mellom meg og kjøretøyet (sikter selvfølgelig rett på kjøretøyet når jeg skal spotte). Virker som om det spesielt er et problem når det gjelder tanks, men det er mulig det bare er jeg som spotter tanks oftere enn andre kjøretøy...

Lenke til kommentar
Det er en vanesak og er noe du blir vant til etter hvert.

 

Det å ikke være 100% sikker er jo også et ellement av "realisme". Det er nok et poeng i spillet også. Det gjør at du ikke skyter udiskriminerde hvor som helst og fokuserer på å bli en bedre skyter så du vet når du skal skyte og når du ikke skal.

 

AKIRA

5672264[/snapback]

 

I virkeligheten planlegger man for det meste hvor den og den skal gå, så rangers burde værtfall vite at den gruppa er der og hvis det er noen problemer så får de vite det også.

Dessuten har man et kode ord at en sier "THunder" så skal den andre si "Light", eller så blir man skutt.

Lenke til kommentar
Det er en vanesak og er noe du blir vant til etter hvert.

 

Det å ikke være 100% sikker er jo også et ellement av "realisme". Det er nok et poeng i spillet også. Det gjør at du ikke skyter udiskriminerde hvor som helst og fokuserer på å bli en bedre skyter så du vet når du skal skyte og når du ikke skal.

 

AKIRA

5672264[/snapback]

 

I virkeligheten planlegger man for det meste hvor den og den skal gå, så rangers burde værtfall vite at den gruppa er der og hvis det er noen problemer så får de vite det også.

Dessuten har man et kode ord at en sier "THunder" så skal den andre si "Light", eller så blir man skutt.

5672862[/snapback]

 

Slike passfraser er ikke faste... de blir endret på hele tiden ;)

 

I en uoversiktelig krigssituasjon skal det mye til for å holde rede på hvor tropper fra den og den går, så ja, man må være forsiktig. Men så er det litt mer komunikasjon tilgjengelig i virkeligheten enn i BF2 :)

 

hovedpoenget er å ta seg litt mer tid til å gjenkjenne uniformer. MEC/Kina har som sagt mørkere uniformer enn USA...

Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

 

Det viktigst var jo få bekreftet/avkreftet om jeg hadde oversett en viktig funksjon for å identifisere styrkene, og det har jeg altså ikke. Bruker minimap ja, men er fortsatt ikke helt stø i å tolke det. Og av og til så kan det jo f.eks. være en friendly ganske nært fi, og da kan minimap bli misvisende hvis jeg ikke ser begge. Uniformstipset var bra, får lære meg å være mer oppmerksom på dette.

 

Har forresten ikke hørt noe prat mellom folk på mic, er det bare fordi folk ikke gidder på public, eller bruker alle teamspeak e.l. istedenfor den innebygde funksjonen? Og i så fall, hvorfor er dette bedre, jeg synes alle bare snakker om teamspeak og ventrilo hele tiden, er ikke den innebygde bra nok?

Lenke til kommentar

Hvis du ser personen men er usikker, bruk spot funksjonen, da kommer det enten tag på minimap og rød tekst umiddelbart, eller så kommer det sp.mål tegn på minimap og blå tekst. (du kan være uheldig å "bomme" på figuren, men bare spam litt til du treffer ;)

 

Den innebygde lar deg bare snakke med andre squadmembers, ikke hele laget.

Squad leader kan snakke med commander og commander kan snakke med squadleaders.

Selv mener jeg det hadde blitt litt kaotisk hvis opptil 32 spillere skulle prate i kjeften på hverandre ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Bruker minimap ja, men er fortsatt ikke helt stø i å tolke det. Og av og til så kan det jo f.eks. være en friendly ganske nært fi, og da kan minimap bli misvisende hvis jeg ikke ser begge.

5673476[/snapback]

Minimapen er det viktigste i hele BF2 når det gjelder overlevelse. Om BF2 hadde hatt en "førerprøve", så hadde du strøker om du ikke tittet på minimapen minst hvert 10sek. Særlig når Commander roper "Enemy spotted" bør du følge med. Ingenting i hele verden er mer irriterende når ingen på laget følger med når du spotter fiender som holder på å ta et vennlig flagg.

 

Og er du tvil, skyt. Ved feil finnes alltids Q-->"Sorry" :tease:

Lenke til kommentar
Det er en vanesak og er noe du blir vant til etter hvert.

 

Det å ikke være 100% sikker er jo også et ellement av "realisme". Det er nok et poeng i spillet også. Det gjør at du ikke skyter udiskriminerde hvor som helst og fokuserer på å bli en bedre skyter så du vet når du skal skyte og når du ikke skal.

 

AKIRA

5672264[/snapback]

 

I virkeligheten planlegger man for det meste hvor den og den skal gå, så rangers burde værtfall vite at den gruppa er der og hvis det er noen problemer så får de vite det også.

Dessuten har man et kode ord at en sier "THunder" så skal den andre si "Light", eller så blir man skutt.

5672862[/snapback]

 

Hvis det hadde vært Thunder og Light helt siden andre verdenskrig føler jeg at Irakiske soldater hadde lært seg disse to ordene. Da hadde kanskje krigen tatt en litt annen sving. Sånne kodeord forandres for hver eneste operasjon som blir utført, men det er klart det er en god måte å vite hvem du ser, eller IKKE ser for den saks skyld

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...