Gå til innhold

S-ata fryser i spill! (og utenfor spill)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er rett som du sier at s-ata klikker over en hvis speed, men den er ved ca 240HT, dermed skulle 220 være null problem.

 

prøv å øk volten på cpuen din litt du. til 1.45v.

 

sett også ned HT multi til 4. dersom du sliter med å finne dette så sjekk guiden til unokai. der er det noen fine skjermbilder som burde gjøre ting lettere å finne.

5725334[/snapback]

 

 

hehe, volten var default på 1.50, og HT var på 4... satt opp volten til 1.65, mens HT er fortsatt på 4.... sist gang jeg prøvde å endre den endte det med total blackscreen og resetting av CMOS :p

 

ang. sataportene, _må_ jeg ha arrays, eller finner den bare harddisken auto?

 

har omtrent bare vært på meningsløs vandring gjennom biosen, før det funka... husker altså ikke :p

Endret av enema
Lenke til kommentar

1,65v på cpu er veldig mye. du bør sette den ned igjen. det er ikke uvanlig at cpuer ikke liker høy volt føre de blir klokka høyere.

 

som de sier her: ikke sett diskene i raid. koble fra ide disken, og kjør kun s-ata disken alene. mener å huske at du nevnte noe på at ide disken ikke var helt god. jeg har selv en gåen ide som total kræsjer maskina når den blir kobla til.

Lenke til kommentar

ide-en er ikke koblet til... nevnte jeg ikke det? ja anyway, nå har jeg sagt det... :)

 

men sånn ca hvor mye "kunne" jeg kunnet klokke cpuen med 1.65? tenkte enkli mest på at den da ihvertfall fikk NOK strøm :D (eller spenning, da)

 

disken er ikke i raid (såvidt jeg vet), men er det noe ekstra dildall jeg må gjøre dersom jeg bytter port på den?

 

forsåvidt har jeg bare klokket den 55 MHz lavere... merker jeg ikke

 

EDIT: nå har jeg fått 2 GB ram også :D

Endret av enema
Lenke til kommentar

min 3200+ klarte 2600mhz ved 1,622v i bios. jeg måtte øke fra 1,525v bare for de siste 100mhz'a. ikke unormalt at volt kravet til stabilitet øker veldig når du nærmer deg max klokk. uansett, sett cpu til 1,45v, det vil være mer enn nok for en stock cpu. første prioritet er å få den stabil på stock speeds vettu.

Lenke til kommentar

stock speed er på 2,2GHz, stock volt er på 1,5

 

altså klokket 220 MHz... noen tips til hva jeg kan gjøre for å klokket mer? *er sliten*

 

noen smarte idéer eller funksjoner?

 

edity: tror jeg var litt uklar... "idéer" mente jeg da med sånn ca hvor mye jeg kan klokke cpuen til... "funksjoner" er smarte programmer :p

Endret av enema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...