Gå til innhold

Kor mye koster det å få linser?

Kleivis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg fikk dekket når jeg bodde på Karmøy(i Rogaland).

5674375[/snapback]

Sosialstøtte eller noe da? Finnes neppe noe fast "brille-stipendium"....

5674808[/snapback]

Tja, noe sånt sikkert. Evt forsikring? Vet at hvis jeg hadde hatt skjeve hornhinner, hadde foreldrene mine fått dekket utgiftene. (Bodde i Tynset i Hedmark.) Men mine hornhinner er akkurat ikke skjeve nok til at jeg må gjøre noe med dem. = Ingen støtte.

Skrevet (endret)

tror jeg oxo skal bynne og bruke linser bruker å sloss av og til å da er det litt domt å ha briller :ermm:

men hva burde jeg bruke dagslinser eller måndes linser?? blir nok å bruke brillene på skolen og linser på fest og sånt...men hvordan er det å bruke linser er det veldig ekkelt i starten eller?

Mvh Rockna

Endret av Rockna
Skrevet
Jeg fikk dekket når jeg bodde på Karmøy(i Rogaland).

5674375[/snapback]

Sosialstøtte eller noe da? Finnes neppe noe fast "brille-stipendium"....

5674808[/snapback]

Jeg fikk dekket linsene da jeg var under 18 år. Brille-stipendium heter det nok ikke, men jeg hadde skjeve hornhinner noe som hindra meg i å bruke briller. Så jeg fikk dekket absolutt alt som hadde med synet å gjøre til jeg ble 18 :roll:

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg er veldig fornøyd med mine linser fra Brilleland, både i pris og kvalitet. Brukte halvtårslinser før, men har nå gått over til dagslinser fordi jeg er så utrolig surrete.

EDIT: Vet ikke hva mine koster, mamma betaler, men tror ikke det er så altfor dyrt.

Endret av AnAnAs
Skrevet

Jeg bruker døgnlinser. de koster 2000,- pr halvår men er så sykt greie å bruke.

Du tar dem på deg og glemmer dem i en måned, og så bytter du.

Ingen vasking/linsevæske/linseetui. Ikke blir de sleipe og ekle heller.

Skrevet
Jeg er veldig fornøyd med mine linser fra Brilleland, både i pris og kvalitet. Brukte halvtårslinser før, men har nå gått over til dagslinser fordi jeg er så utrolig surrete.

EDIT: Vet ikke hva mine koster, mamma betaler, men tror ikke det er så altfor dyrt.

5752263[/snapback]

Den dagen du må betale for dem selv, så endrer du kanskje mening.

Skrevet

Jeg kjøper mine dagslinser (som jeg liker best å bruke..månedslinser er for mye kluss synes jeg) på www.yourlenses.no . De koster 299,- (Focus Dailies 90stk).

Jeg bruker linser nesten hver dag og en pakke varer da i ca to måneder. Derfor kjøper jeg to pakker om gangen. Det er ikke noe ekkelt å bruke linser...merker knapt at de er der, men det var litt vanskelig å ta de av og på til å begynne med. Nå bruker jeg et halvt minutt ca.

Skrevet
Den dagen du må betale for dem selv, så endrer du kanskje mening.

5753384[/snapback]

Hører hun ikke klage akkurat. Hun klager mer på mobilregningen min. Tror nok den er hakket verre ;)

• 4 år senere...
Skrevet

Om ikke annet så er det i allefall ekstremt irriterende for øyet hvis det roter seg et eller annet inn der. Har selv hatt rift i øyet da et eller annet snek seg inn under linsa. Var ekstremt irriterende i nærmere 2 uker før det grodde. Var helt blodskutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...