Gå til innhold

P4 2.8Ghz og 7800GS


Icenor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tja, det kommer ann på hvor mye penger du har å bruke det..

det er litt bortkastet penger å kjøpe AGP kort nå..

5671160[/snapback]

 

Det jeg lurere på er om jeg kan kjøre kommende spill som Oblivion, neste UT etc med relativ høy grafikk uten å måtte investere i nytt HK & CPU så er det best. Så får jeg heller vente til neste oppgradering med å gå over til PCI-E.

Endret av Icenor
Lenke til kommentar

Jeg har en SocketA som tilsvarer ytelsen til en P4 3.2Ghz, og lurer også litt på om et 7800GS vil være bra nok et år til fremover på denne plattformen.

 

Jeg har ellers 2GB PC4000, SATA disk, vannkjøling og det meste så ellers er riggen god, men det er CPU vs GPU som er usikkerheten.

 

Kan 7800GS gi maskinen et år til? Slik trådstarter også lurer på? Hvis det er tilfelle blir i såfall 7800GS og pcen ellers ombygd til en HTPC om 1 år. Jeg har nå 6600GT men skulle hatt et bedre kort for å spille mer i 1920*1200 og andre WS oppløsninger som ikke er CPU begrenset.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For 1 års utsettelse med oppgradering av alt, istedet for å gå for en gammel s939 nå synes jeg 2.500,- er verdt.

 

Kan jeg spille Oblivion, PoTBS, Conan, NWN2 osv osv med dette oppsettet i høye oppløsninger er jeg fornøyd ett år fremover. Jeg har XP-M2400+ klokka til 2500Mhz og avspiller eks 1080i HDTV(Ikke WMVHD) perfekt som i utgangspunktet krever en kraftigere CPU.

 

Kan også klokke den opp mot 2700Mhz/250Mhz FSB om det skulle bli nødvendig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har du 2.8Ghz eller 3.2Ghz? Står forskjellige ting i emnet og posten din.

5671466[/snapback]

 

sorry blandet litt. Har blitt anbefalt å klokke den opp til 3.2GHz, men den er 2.8GHz. Jeg kan ingenting om klokking annet enn at jeg antageligvis må tukle med BIOS for å gjøre det. Hva er det verste som kan skje hvis jeg overklokker?

Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten samme oppsett som deg. P4c 2,8 1gb ram 9800pro128mb...

Slengte i et x850xt pe (halv pris! :!: ) og merket en enorm forbedring. BF2 kjører

fint med høy eyecandy-faktor.

7800GS er bedre en x850xt så vidt jeg har forstått... :hmm:

 

Håper bare boksen klarer Oblivion. Da blir det ikke ny innmat før AMD+DDR2 :D

Go M2! :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har en SocketA som tilsvarer ytelsen til en P4 3.2Ghz, og lurer også litt på om et 7800GS vil være bra nok et år til fremover på denne plattformen.

Barton XP3200 = 2200 @200mhz bus, tilsvarer jo en p4 3.2ghz. Og du har jo langt bedre...

 

Du har en svært rask busshastighet og ramtimings i tillegg. Så jeg tror nok du vil få godt utbytte av et 7800gs. Så en annen på forumet som hadde samme setup. 3dmark Scoren steg når han klokket kortet svært langt, noe som indikerer at ikke cpu/hk bremser, og at det er mer å gå på.

 

link: Her

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Prosessoren blir flaskehalsen her.

Har en AMD XP2500+ @ 2,2Ghz med 6800Ultra skjermkort og 1 GB ram.

Testa Quake 4 med Ultra High settings 1024x768 og endte på 0,2FPS.

High settings med resten av instillingene likt endte med 60FPS med drop helt ned til 11.

Dette betyr i enkelthet at det er prosessoren som blir flaskehalsen.

Blir vel ganske ligt med 7800 og lignende prosessor.

Skal man få utnytta et 7800 kort med AGP så må det nok en A64 eller tilsvarende Intel prosessor til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...