Gå til innhold

Hvilken kampsport skal jeg starte på?


-kga-

Anbefalte innlegg

Har planer om å starte på en kampsport for å komme meg i form igjen, mange år siden jeg var i form sist (barneskolen :p ) Allt er dataen sin feil :!:

 

Jeg er 20 år og 190 høy, jeg er vel forholdsvis kraftig byggd enda det nå mest er fett. Ingen i familien har vert noen tynne pingler, ikke da de var fett frie en gang.

Om fysiske mål har noe å si på valg av kampsport har jeg ingen peiling på da.

 

 

 

Jeg kanikke tenke meg en kampsoprt som går ut på bare kast og bakke teiknikker, det virker trekt. Heller kanskje noe i form av slag og spark.

 

 

Har tenkt litt på kickboksing, men ville gjenre likt og hvite hva annet det er der ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du bor i Oslo siden du kan velge å vrake.

 

Tøffeste kampsporten er uten tvil: wing chun

En kung fu art som er rimelig morsom å trene. Vet "partners gym" hadde det i sin dojo. Der trener de og kickboxing, som hadde vært mitt andre valg.

 

krav maga er også en rimelig tøff kampsport.

Lenke til kommentar

Muay Thai + BJJ på Frontline Academy.

 

Edit: Artig å nevne 'Capoeira', det er en form for dans for de som ikke visste det.

Krav Maga er forresten et selvforsvarssystem, mao. ikke noe særlig å trene om det er 'kampsport' man er ute etter.

 

Dog, skal du trene Thaboksing må du nesten regne med mye vondt og endel skader. Det samme gjelder all annet fullkontakt med slag/spark. Er ikke det noe for deg så er Karate eller Taek Wo Do artige greier, ikke like brutalt, men artig.

Endret av Zerblat
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg vet at denne tråden er over to år gammel, men i stedet for å starte en som er nøyaktig lik tenkte jeg at det var best å bare ta det her.

 

I det siste har jeg lurt en del på å starte på en kampsport. Den fysiske formen er ikke på topp, men direkte dårlig trent er jeg ikke, og jeg er ikke overvektig eller noe, langt i fra. Har noen forslag? Det kommer ikke til å være noe problem med viljestyrken selv om jeg ikke får det til i begynnelsen, for viljestyrke har jeg nok av, og jeg kommer neppe til å gi opp om det er litt tøft. Har noen et forslag eller to? :)

Lenke til kommentar

Startet selv med Judo igjen for en måneds tid siden, etter et avbrekk på 5-6 år. Har i trent karate (GoJu Ryu), kickboxing og wing chun i mellomtiden (dog kun egentrening siste 2 årene), men er judo som er mitt hjem.

 

Alle synes vel sin stil er best, men judo er den mest fysisk krevenede av de jeg har prøvd. Kickboxing kommer på en god andreplass, men du får ikke brukt hele kroppen på samme måten som i judo (gjelder spesielt mage og rygg-muskler); det er først nå etter en måneden at gangsperren etter hver trening begynner å gi seg. Det er bare så godt å trene ordentlig igjen :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på BJJ for noen år siden, og det var svært krevende. Når jeg begynnte var jeg ikke akkurat i toppform, så jeg kunne knapt nok komme meg ut av senga dagen etterpå. Nå har jeg ikke prøvd noen andre kampsporter, så jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt BJJ er mest krevende eller ei, men god trening er det i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...