Gå til innhold

vifte til RadeonX1800XL

Whoracle

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei og hå, prøvd å finne en alternativ vifte til mitt Powercolor X1800XL kort, men uten hell, noen som vet om en stillegåendes vifte som kan brukes til dette kortet?

Og et annet spm i samme slengen :D Har denne htpc'n:

http://www.ahanix.com/dvine5.html

Den er da utstyrt med to stk 60mm vifter bak! og det er kun et lite luft-inntak foran i bunn på kabinettet, burde jeg ha de to viftene til å blåse inn eller ut?

Endret av Whoracle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel luftehull noen plasser på det kabinettet, slik at det slipper til passe med luft som blir sugd gjennom kabinettet.

Da trenger du ikke tenke mer over det.

Skrevet

ikke allverdens med luftehul, men det kan vi jo ordne.. når det gjelder den zalman viften til X1800XL så ser det ut som den støyer ganske mye da?

Skrevet

er den vanskelig å montere? mye hokus pokus?

kan love deg at den viften IKKE støyer ved normal hastighet. og den er ganske overlegen når det gjelder kjøling.

5668945[/snapback]

Skrevet

Er vel bare å ta av originalkjøler og sette på nye kjøleren.

Den festes med 2 skruer som går gjennom kortet, og på baksiden av kortet må det være en slags plate som følger med.

Skal ikke være veldig vanskelig nei ;)

Skrevet (endret)

Skal vel kjøpe en ny vifte til min x1800xl.. Vifta bråker som bare det, når kortet blir varmt (og det er ofte)... Finnes det ikke gode kjølere fra andre merker?.. Synes Zalman kjølerne er rett og slett stygge :p ... Men men, hvis de som er nevnt over her er meget bra, går jeg nok for dem...

Endret av Crom-Ag3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...