Gå til innhold

Homofil og kristen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Homofili er ikke normalt. Gud har skapt oss til å leve sammen, mann og kvinne. Står i en mosebok (gidder ikke slå opp, husker ikke hvor det står):

 

"Du skal ikke ha samleie med en mann som du har med en kvinne. Det er motbydelig."

 

Dere kristne homofile; jeg sier bare en ting: omvend dere!

 

"Jeg er fri fra loven, men ikke alt gagner."

 

Vi er skapt til å leve sammen mann og kvinne. Det ser vi vel på kjønnsorganene også.. haha :)

Lenke til kommentar

Tror ikke kristendommen helt godtar homofile, jeg er vel ikke akkurat superkristen. Men jeg er f.eks døpt og konfimert kristen, og er litt kristen da. Jeg syntes at det er ok at folk er homofile. Det gjør meg ikkeno, de er jo bare det di er. Om de homofile skulle leve som oss andre blir di jo bare "falske" å de er ikke seg selv. Og om folk er homofile skader ikke det noe? La de velge selv...!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Tror ikke kristendommen helt godtar homofile, jeg er vel ikke akkurat superkristen. Men jeg er f.eks døpt og konfimert kristen, og er litt kristen da. Jeg syntes at det er ok at folk er homofile. Det gjør meg ikkeno, de er jo bare det di er. Om de homofile skulle leve som oss andre blir di jo bare "falske" å de er ikke seg selv. Og om folk er homofile skader ikke det noe? La de velge selv...!

5665763[/snapback]

Litt off-topic: Selv om du er døpt og konfirmert så må det ikke bety at du er en kristen. At du er en kristen, betyr at du tror på Jesus Kristus, at Han døde på korset og stod opp igjen. At han tok på seg all synd og sykdom, for at vi som tror på Ham ikke skal fortapes (les: gå til helvete). Det er ikke noe som heter litt kristen. Enten er du en kristen, eller så er du ikke det.

 

Back to topic: Blir det ikke litt rart om homofile får adoptere, og et barn vokser opp med to fedre? Blir ikke det unormalt?

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke så mye over relgion, men er forsåvidt kristen. Har ingenting i mot homofile, og personlig synest jeg det er latterlig å bedømme et menneskes verdi ut i fra hvem vedkommende faller for. I prinsippet er homofobi akkurat det samme som rasisme.

 

EDIT: Folk flest vokser fra homofobi samtidig som de vokser fra: "Se en levende bæsj!", eller "Min far er sterkere enn din far, for faren min er politimann!"

Endret av superseven
Lenke til kommentar

"Flott" med homofile da, da er 2 potensielle konkurenter ute av banen. :p

Ta dette eksempelet da: Jeg synes ikke no særlig om WOW, (spiller BF2,CS osv..) men jeg driter jo i at folk sitter hjemme å spiller det. Og selv om jeg ikke liker å utøve homfofili så driter jeg i om folk gjør det hjemme. (eller ser på at de utøver det :!:)

Så I don't care og synes de har like mye rett til å gjøre hva de vil med hverandre, hvis de liker det. :roll:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Jeg tenker ikke så mye over relgion, men er forsåvidt kristen. Har ingenting i mot homofile, og personlig synest jeg det er latterlig å bedømme et menneskes verdi ut i fra hvem vedkommende faller for. I prinsippet er homofobi akkurat det samme som rasisme.

 

EDIT: Folk flest vokser fra homofobi samtidig som de vokser fra: "Se en levende bæsj!", eller "Min far er sterkere enn din far, for faren min er politimann!"

5665858[/snapback]

 

 

Du som kristen burde vite at homofobi hører med til kristendommen, det står i bibelen at homofilie skal dø vist de har seg med mann som de har seg med en kvinne.

Lenke til kommentar
Jeg tenker ikke så mye over relgion, men er forsåvidt kristen. Har ingenting i mot homofile, og personlig synest jeg det er latterlig å bedømme et menneskes verdi ut i fra hvem vedkommende faller for. I prinsippet er homofobi akkurat det samme som rasisme.

 

EDIT: Folk flest vokser fra homofobi samtidig som de vokser fra: "Se en levende bæsj!", eller "Min far er sterkere enn din far, for faren min er politimann!"

5665858[/snapback]

 

 

Du som kristen burde vite at homofobi hører med til kristendommen, det står i bibelen at homofilie skal dø vist de har seg med mann som de har seg med en kvinne.

5665889[/snapback]

 

 

Bibelen er 2000 år gammel. Bibelen fikk også noen "modifiseringer" av romerene i år 300 e.kr, i tillegg til at bibelen er dårlig oversatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Jeg tenker ikke så mye over relgion, men er forsåvidt kristen. Har ingenting i mot homofile, og personlig synest jeg det er latterlig å bedømme et menneskes verdi ut i fra hvem vedkommende faller for. I prinsippet er homofobi akkurat det samme som rasisme.

 

EDIT: Folk flest vokser fra homofobi samtidig som de vokser fra: "Se en levende bæsj!", eller "Min far er sterkere enn din far, for faren min er politimann!"

5665858[/snapback]

 

 

Du som kristen burde vite at homofobi hører med til kristendommen, det står i bibelen at homofilie skal dø vist de har seg med mann som de har seg med en kvinne.

5665889[/snapback]

Men nå glemmer du en ting. Jesus har jo tatt på seg all synd. Så om en mann har samleie med en annen mann, og ber Gud om tilgivelse, så har han fått tilgivelse. Men om ikke, så skal han dø, det er sant, akkurat som alle andre som ikke kan følge loven, eller ikke har tatt imot Jesus,

Lenke til kommentar
Jeg tenker ikke så mye over relgion, men er forsåvidt kristen. Har ingenting i mot homofile, og personlig synest jeg det er latterlig å bedømme et menneskes verdi ut i fra hvem vedkommende faller for. I prinsippet er homofobi akkurat det samme som rasisme.

 

EDIT: Folk flest vokser fra homofobi samtidig som de vokser fra: "Se en levende bæsj!", eller "Min far er sterkere enn din far, for faren min er politimann!"

5665858[/snapback]

 

 

Du som kristen burde vite at homofobi hører med til kristendommen, det står i bibelen at homofilie skal dø vist de har seg med mann som de har seg med en kvinne.

5665889[/snapback]

 

 

Bibelen er 2000 år gammel. Bibelen fikk også noen "modifiseringer" av romerene i år 300 e.kr, i tillegg til at bibelen er dårlig oversatt.

5665897[/snapback]

 

 

 

Du trenger ikke fortelle meg at bibelen er 2000 år gammel og full av bullshit, det er jeg fult klar over, jeg lurer bare hvorfor du tror på denne diskriminerende og krenkende boken, når du samtidig hater homofobi. Greit nok at det er problemer med oversettelser, emn tror du seriøst at "Kvinner skal tie i forsamlinger" og "Homofili skal dø" (Ikke sitat btw) er oversettelsefeil som egentlig betyr noe helt annet?

Lenke til kommentar
Tror ikke kristendommen helt godtar homofile, jeg er vel ikke akkurat superkristen. Men jeg er f.eks døpt og konfimert kristen, og er litt kristen da. Jeg syntes at det er ok at folk er homofile. Det gjør meg ikkeno, de er jo bare det di er. Om de homofile skulle leve som oss andre blir di jo bare "falske" å de er ikke seg selv. Og om folk er homofile skader ikke det noe? La de velge selv...!

5665763[/snapback]

Litt off-topic: Selv om du er døpt og konfirmert så må det ikke bety at du er en kristen. At du er en kristen, betyr at du tror på Jesus Kristus, at Han døde på korset og stod opp igjen. At han tok på seg all synd og sykdom, for at vi som tror på Ham ikke skal fortapes (les: gå til helvete). Det er ikke noe som heter litt kristen. Enten er du en kristen, eller så er du ikke det.

 

Back to topic: Blir det ikke litt rart om homofile får adoptere, og et barn vokser opp med to fedre? Blir ikke det unormalt?

5665832[/snapback]

Jo det blir rart om et adoptert barn vokser opp med homofile foreldre, men det vil ikke si at folk ikke kan være homofile.

 

Men jeg er ikke Helt kristen. Jeg vet self ikke hva jeg tror på, jeg tenker lixom om kanskje ikke jesus og gud finnes, så finnes det sikkert noe annet. Ellerno, for meg virker det bare sånn. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men virkersom det er "noe" der. Kan ikke si jeg er kristen akkurat da.

Lenke til kommentar

Det blir for feil og ikke tillate homofili i samfunnet, kjenner flere homofile, og jeg hadde vært drit sinna hvis de ikke hadde fått lov til og tenke og gjøre som de ville, bare fordi de er homofile, og liker gutter.

 

 

De er jo fortsatt deres valg, demokrati.

 

Men homofili + Kirken har jeg ikke så mye og sagt, jeg er døpt og konfirmert i kirken, men har vel kanskje ikke altfor stor tro på jesus ;)

Lenke til kommentar
Homofili er ikke normalt.

Joda, det er nok det, men "normalt" er ikke noe mål på om noe er bra eller dårlig.

 

Gud har skapt oss til å leve sammen, mann og kvinne. Står i en mosebok (gidder ikke slå opp, husker ikke hvor det står):

 

"Du skal ikke ha samleie med en mann som du har med en kvinne. Det er motbydelig."

Det står:

 

"Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom"

 

Nå skjønner ikke jeg helt hvordan man kan "ligge med en man slik som en ligger med en kvinne", i og med at menn ikke har vagina. Men man kan jo tolke det der til å bety nær sagt hva som helst.

 

Vi er skapt til å leve sammen mann og kvinne. Det ser vi vel på kjønnsorganene også.. haha :)

Ja, og prevensjon er også en styggedom siden det hindrer den naturlige og normale befruktningen.

Lenke til kommentar

For det første: Nice trolling, Lanez. :---D

 

For det andre kan jeg godt rydde opp i et par vrangforestillinger mens jeg først er her:

 

1. Det finnes eksempeler på uttallelser mot homofili i bibelen, det er korrekt, de er dog hverken mange eller ledende for religionen. For en luthersk kristen vil det være nærliggende å tolke bibelen ut ifra et kristus-perspektiv, med det mener jeg at bibelen skal forstås som tekster som kaster lys over Jesu liv og handling, og at det er Jesus og frelsen som er sentralt. Derfor blir også Jesus egne uttallelser og handlinger de mest direkte moralske noramtive tekstene. I disse handlingene foreligger det ingen anti-homofili. Derimot er det gjennomgående at Jesus' frelse gjelder alle, da også de homofile. Det er riktignok ikke sikkert snakk om aksept selv om Gud/Jesus tilgir alle synder, men det er i alle fall ikke snakk om at noen skal dø eller noe annet banalt i de retninger (som enkelte ymter frampå). Å trekke fram mosebøkene som noramtive for bibelen er rett og slett latterlig, spesielt når det er snakk om små enkelthendelser og scener, og spesielt dersom man er KRISTEN (altså at man tror på Jesus' frelse).

 

2. Et av de aller, aller vitktigste prinsippene i kristendommen er at Gud skapte mennesket i sitt bilde. Derav er det også utvilsomt Gud som til syvende og sist står bak skapelsen av homoseksualitet. Det er heller ingenting "unaturlig" ved homoseksualitet. Homoseksualitet finnes i naturen, og homoseksualitet inngår som en naturlig del av både dyrs og menneskers seksualitet. Riktignok blir det ikke barn av utøvet homseksualitet, men det samme gjelder strengt tatt mange andre former for seksuell aktivitet. Det finnes også for eksempel mange par som ikke er istand til å få barn. Er det "unaturlig"?

 

Hvorfor skal i det hele tatt alt være så himmla naturlig i utgangspunktet. Er det egentlig "naturlig" å spise frossenpizza, å kjøre bil, eller å snakke i mobiltelefoner... ?

Lenke til kommentar

Greit nok det finnes homofile, men fordi min religion ikke aksepterer homofili så kan jeg ikke akspeptere at homofile deler min religion. Det blir som å være "kristen" og benekte Jesus, eller "muslim" og benekte Muhammed samtidig. Religioner har eldgamle institusjoner som f.eks. ekteskapet mellom mann og kvinne, som ikke kan forandres av en eller to generasjoners politiske/humanitære oppfatning og lovendringer.

 

Btw, hold stat og kirke adskilt, og nasjonale lover og religiøse lover/institusjoner adskilt :w00t:

 

Edit: Overdrev litt med modsigelsene, men fremdeles inngår ikke homofilitet inn i Ekteskapet og derfor blir den forkastet fordi enheten mellom mann og kvinne er det gud åpenbart vil at mennesker skal dele :innocent:

 

PS: Les om Soddom og Gommora, der var visst også en del homofile innblandet...

Endret av M3ntal
Lenke til kommentar
fremdeles inngår ikke homofilitet inn i Ekteskapet og derfor blir den forkastet fordi enheten mellom mann og kvinne er det gud åpenbart vil at mennesker skal dele  :innocent:

 

5666348[/snapback]

 

Gud skapte rumpesex også, og vil derfor åpenbart at det er noe som skap deles mellom mennesker. Lev med det.

 

Greit nok det finnes homofile, men fordi min religion ikke aksepterer homofili så kan jeg ikke akspeptere at homofile deler min religion.

 

Dersom du er luthersk kristen aksepterer faktisk de aller fleste innenfor din religion homofili. Det er selvfølgelig et spørsmål om personlig tolkning, men husk at det er en forskjell på å "akeseptere homofili" og å "akseptere homofilt ekteskap". Det at du ikke vil akseptere at homofile deler din religion er selvmotsigende, da din religion er en frelsesreligion som på sett og vis "aksepterer" synd. Syndere skal, i følge kristendommen, tilgis.

 

Det blir som å være "kristen" og benekte Jesus, eller "muslim" og benekte Muhammed samtidig.

 

Egentlig ikke. Men Jesus' eller Muhammeds betydning i religionen varierer fra tolkning til tolkning.

 

Religioner har eldgamle institusjoner som f.eks. ekteskapet mellom mann og kvinne, som ikke kan forandres av en eller to generasjoners politiske/humanitære oppfatning og lovendringer.

 

Jo, egentlig.

Lenke til kommentar

Om folk er homofile eller ikke bryr meg absolutt ingenting. Om hvor "normalt" det er eller ikke kan kanskje diskuteres, men uansett hvor mye folk klager blir ikke homofile mindre homofile, og slik er det nå engang. Deal with it.

 

Når det kommer til religion kan man vel igrunn mene nøyaktig hva man vil privat, men når religioner utestenger folk pga legning eller andre ting har man misforstått noe.

Endret av Izte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...