Gå til innhold

Ønsker ny ekstern harddisk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp LACIE, det er utrolig mye tull med de. Jeg har flere kompiser som har mista utrolig mye pga. de diskene. De ble sendt inn som reklamasjon men heller ikke de på support klarte å få tilbake arbeidet som lå på diskene. Så jeg synes LACIE er oppskrytt, kjøp Maxtor! De bruker jeg og er utrolig fornøyd.

Skrevet

Hvis du er ute etter stabilitet, bør du satse på en intern disk. Maxtors OneTouch-serie har hatt en forholsvis høy feilprosent. LaCie har jeg ingen erfaringer med, men hvis jeg skulle valgt en ekstern disk i dag, måtte det blitt Seagate.

Anbefaler deg også å kikke litt rundt på Storagereview for tips.

Skrevet

Hvis du leser litt på erfaringer om disse diskene, så ser du at det er mange som har hatt feil på Lacie diskene. Jeg har ikke hatt noen problemer, så jeg kan forsåvidt anbefale den. Den gir mye for pengene, ser bra ut og er veldig støysvak. Uansett, ved bruk av ekstern hdd, ville jeg tatt backup av viktige filer og bilder. :)

Skrevet (endret)
Hvis du leser litt på erfaringer om disse diskene, så ser du at det er mange som har hatt feil på Lacie diskene. Jeg har ikke hatt noen problemer, så jeg kan forsåvidt anbefale den. Den gir mye for pengene, ser bra ut og er veldig støysvak. Uansett, ved bruk av ekstern hdd, ville jeg tatt backup av viktige filer og bilder. :)

5665458[/snapback]

Jepp, backup er uansett et must :thumbup: LaCie bruker forøverig Hitachi-disker, som er disker jeg personlig holder meg langt unna.

Endret av enl
Skrevet

5665458[/snapback]

Jepp, backup er uansett et must :thumbup: LaCie bruker forøverig Hitachi-disker, som er disker jeg personlig holder meg langt unna.

5665477[/snapback]

Hiatachi sine nye disker har vel et ganske godt rykte? Alle produsentene har jo noen til dels stygge skjær i sjøen.

Ellers er jeg enig i at backup er tingen. Sjeldent verd det å miste masse data.

AtW

Skrevet (endret)

Synes fremdeles de har uhyggelig mye til felles med gamle "DeathStar"-diskene, men vi får håpe det beste.

Endret av enl
Skrevet
Synes fremdeles de har uhyggelig mye til felles med gamle "DeathStar"-diskene, men vi får håpe det beste.

5665559[/snapback]

Ut av nysgjerrighet, hva mener du de har til felles?

AtW

Skrevet (endret)

Hitachi disk i Lacie? Jeg hadde en ett år gammel 250GB Lacie disk som hadde Maxtor på innsiden. Kjøpte nylig en ny, og den hadde Western Digital disk.

Hva forskjell mellom de to anngår, så var den som hadde maxtor disk adskillig varmere under bruk enn den nye WD'en

Endret av squabbish
Skrevet

Min 250GB Lacie(lik den i linke) har seagate harddisk. (står seagate når jeg kobler den opp iallefall :p) Lite lyd, pent utseende, ingenting å klage på til nå :)

Skrevet (endret)

Seagate stoler jeg på :p Uansett diskens generelle stabilitet, liker de ikke å bli for varme. At kabinettet kjøler disken godt er derfor viktig :)

Endret av enl
Skrevet

Ellers, kan man jo være snill mot omgivelsene å kjøpe en Samsung 300 GB Harddisk og plassere den inni et 3.5 tommers kabinett. Da får du garantert en stillegående disk.

Skrevet (endret)

Personlig så var jeg faktisk mere fornøyd når det gjelder WD sin Western Digital Dual-option Combo 250 GB en jeg er med min nåværende Seagate Ekstern Harddisk 200 GB. WD disken tok kvelden av en eller annen ukjent grunn, så jeg fikk denne byttet med en Seagate disk, som andre seagate hdd så er de stillegående. Jeg vet ikke om det er eksemplaret jeg fikk, men jeg fant faktisk WD sin harddisk betraktelig mere stillegående en Seagate sin harddisk, den bråker rett og slett seagate disken. Den skrur seg av etter en ganske så kort periode der den står ubrukt og når den starter igjen så er det for mye støy imo fra harddisken rett og slett syns jeg. Ulempen med WD disken er at strøm-tilkobblingen sitter for løs rett og slett. Setter man eksterndisken oppå en pc, som man som oftest gjør, så skal det ikke mye til før at kabelen ikke sitter i lengere og at den detter ut rett og slett...skal ikke så mye til før den detter ut. Mens seagate hdd, der har man skjønt dette problemet ved å løse dette med å ha en real "plugg", nesten ala de strømtilkobblingene nokia hadde på sine 3330 osv, mao, en kraftig sak som skal mye til for å rikke løs.

Jeg hadde gått for WD hvis jeg skulle ha valgt jeg.

Endret av B|Real
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å heller vurdere en ekstern 2,5" harddisk. Personlig har jeg utelukkende negative erfaringer med eksterne 3,5" harddisker, både egne og andres. Alle har krasjet før eller siden, uansett merke. Dette er selvsagt bare mine personlige erfaringer. Du kan jo være heldig og få en som fungerer i årevis.

2,5" harddisker har jo også sine ulemper, men jeg mener fordelene veier opp for dem:

+ Støyfrie

+ Stabile

+ Kjølige

+ Små fysiske dimensjoner

+ Strøm via USB 2.0 eller FW. Trenger ingen ekstra strømforsyning.

- Dyre

- Lite lagringsplass, altså færre GB pr. kr. enn 3,5" harddisker.

- Lav RPM

Siden det er få ferdigmonterte eksterne 2,5" harddisker i salg kan du måtte montere harddisken i et kabinett selv, men det er som regel en smal sak.

MPX har f.eks. et OK tilbud på en pakkeløsning med 2,5" harddisk og kabinett:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=63489

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...