Gå til innhold

Apple iPod Nano


Anbefalte innlegg

Innledning

Endelig har jeg fått meg en vakker iPod nano. Har egentlig aldri fristet så forferdelig med iPod, men straks jeg fikk mine øyene på iPod nano skjedde det noe.

Den er liten, søt, og med mange funksjoner. Jeg kan allerede si at hvis designet betyr mye er iPod definitivt noe for deg.

 

Hoveddel:

Som du sikkert allerede har forstått synes jeg iallefall at designet på iPoden er helt upåklagelig. Rette linjer, flott fargedisplay og trykkfølsomt hjul i tillegg til Meny,Forrige,Neste og Play knapp. I begynnelsen virket touch-hjulet ganske vanskelig og jeg tenkte det ville bli vanskelig å venne seg til. Men det gikk fort, og allerede samme dag kunne jeg navigere iPoden så lett som bare det. Svært enkelt å lære.

At den er så sinnsykt tynn er heller ingenting å skjule. Den er så tynn at du ærlig talt begynner å lure hva du har rotet bort de 2500 kronene på (4gb utgaven). Dessverre riper iPoden svært lett, men dette har jeg ikke opplevd enda fordi jeg bestillte med ett iSee deksel som beskytter min iPod i tillegg til en søt liten sokk :D

Lydkvaliten på iPoden er også svært god - men ikke utrolig imponerende. Likevell er jeg storfornøyd med lyden og den passer ypperlig til lange vakre gitar-soloer. Vanlige folk vil ikke finne på å klage på lydkvaliteten men jeg nevner det bare siden det har blitt tatt opp i forskjellige tester.

 

ipodbox.gif

Her ser du ett bilde av hvordan boksen iPoden blir levert i ser ut

 

lidenpod.jpg

Her ser du iPod Nano - hvit som i mitt tilfelle

 

deksel.jpg

Her ser du iSee deksel som jeg kjøpte med min iPod

 

ipodeske.jpg

Her ser du iPoden min og esken

 

ipodisee.jpg

Her ser du dekselet til min iPod

 

Konklusjon

 

PLUSS

- Svært bra skjerm med støtte for visning av bilder

- Upåklagelig design

- God lydkvalitet

- iTunes (Kan være minus også)

- Enkel i bruk

- Svært liten

 

Minus

- Blir lett ripete ( Tydeligvis )

- Ettersom det finnes fargedisplay; video.

 

 

I denne testen har jeg ikke lagt svært stor vekt på iTunes, men jeg synes iTunes er ett enkelt og svært praktisk program. Det organiserer all musikk og spiller den av for deg. Fungerer topp til mitt bruk - sammen med min søte lille iPod!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Dekselet er kjempebra og min iPod har ikke en eneste synlig ripe.. Dessuten tåler den daglige slipp i gulvet.. :tease: Om jeg ikke har nevnt tidligere, så hadde jeg en Olympus M:robe som hele displayet knuset på uten at jeg merket noe spesielt til det.. Heldigvis klarte butikken å rote vekk spilleren i de hektiske juletider sånn at jeg fikk penger igjen til en helt ny liten iPod.. :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

har lyst på en nano selv pga den lille størrelsen og gode batteri tiden.

Men dama kjøpte seg en og når jeg testet den mot min 4G så var lyden litt dårligere. Så der ble jeg skuffet. Den er litt tilbakeholden i toppen, rettogslett litt mindre diskant.

 

Så mulig jeg går for en normal ipod istede...

Lenke til kommentar

Som en liten oppfølging av Steffenz’ test av iPod Nano så kommer jeg med en liten oppsummering av neste generasjons Nano (fant ikke test av 2 gen. noe sted) . Det som er nytt er blant annet lengre batterilevetid, lysere skjerm og et litt mer motstandsdyktig ytre. Som Steffenz var inne på, er dette spilleren for deg som verdsetter design og ren kvalitet. Utgaven min har 2 GB og kostet 1290 kr. Med i pakken (som er blitt betydelig mindre) følgte det USB-tilkobling, øreplugger og et adapter til iPod dock, og andre småting som Apple klistremerke og bruksanvisning.

 

Nanoen beholder samme funksjonalitet og lettfattelige menysystem. Den største forandringen er utseendet. Den ligner mer på en iPod Mini nå, med en aluminiumsfinish og buede former. Noen vil kanskje si at dette ikke gjør den så veldig mye penere enn første generasjons Nano, men den blir i det minste slitesterk! Batteriet klarer nå 24 timer spilling, opp fra 12.

 

Jeg vil konkludere med at dette er en vellykket oppgradering av iPod Nano. Dens nye armering gjør det mulig å ikke bekymre seg fullt så mye for å ripe den opp, selv om noen kanskje mener det trekker ned utseende.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Som en liten oppfølging av Steffenz’ test av iPod Nano så kommer jeg med en liten oppsummering av neste generasjons Nano (fant ikke test av 2 gen. noe sted) . Det som er nytt er blant annet lengre batterilevetid, lysere skjerm og et litt mer motstandsdyktig ytre. Som Steffenz var inne på, er dette spilleren for deg som verdsetter design og ren kvalitet. Utgaven min har 2 GB og kostet 1290 kr. Med i pakken (som er blitt betydelig mindre) følgte det USB-tilkobling, øreplugger og et adapter til iPod dock, og andre småting som Apple klistremerke og bruksanvisning.

 

Nanoen beholder samme funksjonalitet og lettfattelige menysystem. Den største forandringen er utseendet. Den ligner mer på en iPod Mini nå, med en aluminiumsfinish og buede former. Noen vil kanskje si at dette ikke gjør den så veldig mye penere enn første generasjons Nano, men den blir i det minste slitesterk! Batteriet klarer nå 24 timer spilling, opp fra 12.

 

Jeg vil konkludere med at dette er en vellykket oppgradering av iPod Nano. Dens nye armering gjør det mulig å ikke bekymre seg fullt så mye for å ripe den opp, selv om noen kanskje mener det trekker ned utseende.

7386767[/snapback]

*Host host* *kremt kremt*

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg kjøpte 80 GB versjonen av den vanlige iPoden her om dagen.

 

Og det er en ting jeg la merke til i forhold til min 3. Generasjon som jeg har fra før. Click hjulet er ikke like godt.

 

På 3. generasjon så var hjulet for seg selv, og trykkfølsomme knapper over. Dette syntes jeg var mye bedre. Hjulet var mer presist, og "knappene" var bedre å bruke.

 

Knappene er greie nå også, men vil nok slites i stykker veldig mye kjappere. Min 1,5-2 år gamle Sony MP3 har allerede slitte knapper. Den gamle Poden funker som om den var ny enda.

 

Samtidig så syntes jeg overflaten som man skal dra i mot har litt for mye motstand i forhold til den gamle.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Det eneste jeg har å rakke ned på med pod'n er vel fort at avogtil kuker den seg litt når man skal slå den på..Kan ikke bare trykke play, men hold knappen fram og tillbake ++ så kommer den..Dette har fler av mine kompiser opplevd, så er tydeligvis ikke bare min...

 

Hmm....Faen det har nettopp skjedd med meg også...Men når jeg kobler den til PC-en klarer den ikke å finne den.

Er det noe jeg kan gjøre for å starte den igjen? Den er helt svart. Vær så snill svar meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...