Gå til innhold

Barca vs. Chelsea i kveld. Hvem vinner?


Onyx

Anbefalte innlegg

HAHAHAHAHA! Terry har hvertfall ingenting på topp 10 og gjøre.  Lampard mener jeg er bedre enn Ronaldinho så den er jeg enig i. Cech er muligens den 4 beste keepern i verden, men langt fra 4 beste spilleren i verden.

5660127[/snapback]

 

Den kan du spare deg for. Lampard bedre enn Ronaldinho? Er du syk? Hva er Lampard bedre på enn Ronaldinho? Har du noen gang sett Lampard med overstegsfinter, enorm rykk og finne på fiks-fakseri i vær eneste kamp? Neppe. Lampard kan bare ikke måle seg med Ronaldinho, og desverre for alle spillerne i verden, så er Ronaldinho i en klasse for seg selv! Han er et nivå over alle spillerne.

Alle de kombinasjonene Ronaldinho gjør med finter og sine spillere er helt utrolig. Hvordan kan du si at Lampard er bedre enn Ronaldinho, skam deg!

 

Nå fikk du meg til å le skikkelig her. Vi får nok se hva Lampard gjør i VM da. Håper at Brazil møter England, det blir kos det! Du husker vel hva som skjedde sist gang? Lampard kan gå å legge seg. Ronaldinho blir ikke kåret for verdens beste spiller to år på rad for ingenting vet du. Fotballbanen er en lekestue for mr. Ronaldo De Assis Moreira. Ingen over, ingen ved siden av!

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den kan du spare deg for. Lampard bedre enn Ronaldinho? Er du syk? Hva er Lampard bedre på enn Ronaldinho? Har du noen gang sett Lampard med overstegsfinter, enorm rykk og finne på fiks-fakseri i vær eneste kamp? Neppe. Lampard kan bare ikke måle seg med Ronaldinho, og desverre for alle spillerne i verden, så er Ronaldinho i en klasse for seg selv! Han er et nivå over alle spillerne.

Alle de kombinasjonene Ronaldinho gjør med finter og sine spillere er helt utrolig. Hvordan kan du si at Lampard er bedre enn Ronaldinho, skam deg!

 

Nå fikk du meg til å le skikkelig her. Vi får nok se hva Lampard gjør i VM da. Håper at Brazil møter England, det blir kos det! Du husker vel hva som skjedde sist gang? Lampard kan gå å legge seg. Ronaldinho blir ikke kåret for verdens beste spiller to år på rad for ingenting vet du. Fotballbanen er en lekestue for mr. Ronaldo De Assis Moreira. Ingen over, ingen ved siden av!

5660588[/snapback]

Du har sett deg blind på finter og spektakulære støttepasninger. Se på treffprosenten på pasninger, Assists, mål, taklinger og sjanser til Ronaldinho iforhold til Lampard. Du kan også se på hvor mange gule Lampard har iforhold til hvor mange taklinger han har gjort. Eventuelt hvor mange kamper han har stått over de siste årene. Faktum er at Lampard gruser Ronaldinho på alle disse feltene.

 

Jeg skammer meg ikke.

Lenke til kommentar

Det er fordi Lampard ikke har en sjanse på å gjøre en finte, en standard spiller som gir standard cross/bakke passninger hele tiden. Jeg vet at Lampard hadde ca. 200 kamper siden 2001 på rad, men måtte ta seg til takke pga forskjølelse. Ronaldinho var nå sist gang borte fra karantene (forrige uke) og før det hadde mageproblemer i sommer.

 

Ronaldinho har like gode passninger, men spiller offensiv/hengende spiss slik at han ikke trenger så mange tacklinger. Han gjør uansett noe fiks-fakseri i vær kamp, han leker seg. Ronaldinho er den ultimate playmakeren, arkitekt for det meste som skjer offensivt i Barca.

 

Gleder meg til oppgjøre i Nou Camp :)

Lenke til kommentar
Ronaldinho har like gode passninger, men spiller offensiv/hengende spiss slik at han ikke trenger så mange tacklinger. Han gjør uansett noe fiks-fakseri i vær kamp, han leker seg. Ronaldinho er den ultimate playmakeren, arkitekt for det meste som skjer offensivt i Barca.

 

Gleder meg til oppgjøre i Nou Camp :)

5662444[/snapback]

Vel fiks-fakseri skaper kanskje mål i en av ti ganger, men resten av gangen er det bortkastet ballbesittelse. Pent og se på, men noe mer er det ikke. Vel nå mener jeg at Barca har flere spillere som er vel så gode som Ronaldinho både offensivt og defensivt.

 

Å selv som hengende spiss har Ronaldinho mindre skudd på mål og assists enn Lampard. Nei gi meg spillere som Cantona, Lampard, Larson, Inzaghi, Schevchenko og Rooney, effektive spillere. Å ingen kan komme og si at det ikke var pent og se på Cantona spille (kung-fu spark inkl.).

Lenke til kommentar

Inzaghi og Schevchenko gjør ikke noe annet enn og få ballen for så å skyte. Hehe, husker Ronaldo i sin tid, finta ut gjerne et par spillere før han scorte :)

Det var gutten sin det. Men nå er han ikke annet enn en feit bamse som fisker på topp. Men han klarer å bli mest scorende i Real for det...

 

Inzaghi er joker og forblir en joker. Nistelrooy liker jeg heller ikke. Det er sølvfat det. Han skal hele tiden ha servert innen 16m eller gjerne i 5m. Og merk, alle måla han har scort har vært innen 16-meteren! Hehe :D

 

Men desverre så er Ronaldinho bedre. Blir Lampard verdens beste spiller, først da sier jeg at han er bedre. Og husk at Ronaldinho fikk over ca. 40 mere stemmer enn Lampard. Eto'o fortjente sin plass. Kan ikke se en mer effektiv spiss enn det. Og en ting til, hva med Zidane? Gammel'n briljerer fortsatt han!

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Inzaghi og Schevchenko gjør ikke noe annet enn og få ballen for så å skyte. Hehe, husker Ronaldo i sin tid, finta ut gjerne et par spillere før han scorte :)

Det var gutten sin det. Men nå er han ikke annet enn en feit bamse som fisker på topp. Men han klarer å bli mest scorende i Real for det...

 

Inzaghi er joker og forblir en joker. Nostelrooy liker jeg heller ikke. Det er sølvfat det. Han skal hele tiden ha servert innen 16m eller gjerne i 5m. Og merk, alle måla han har scort har vært innen 16-meteren! Hehe :D

5662503[/snapback]

Vel alle nevnte er spisser. Du argumenterer mot deg selv. Spisser = mål.

 

Nistelrooy er scoret et fra utenfor 16. Uansett så kan du jo se hvor mange han har scoret innenfor 16, jeg ser helst at denne mannen holder seg der inne :)

Lenke til kommentar

Og en ting til, hva med Zidane? Gammel'n briljerer fortsatt han!

 

Edit: Hvis engelske spillere vil bli verdens beste, så skulle ikke de sendt fotballen til Brazil (eller resten av Latin Amerika). Men det var vel spørsmål om tid det. Se hva Brazil's fotballkunst (Ginga) gjør med fotballen. Du vet hvordan Brazil var i gammle tiden.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Nistelrooy liker jeg heller ikke. Det er sølvfat det. Han skal hele tiden ha servert innen 16m eller gjerne i 5m. Og merk, alle måla han har scort har vært innen 16-meteren! Hehe :D

 

5662503[/snapback]

 

Når man er spiss så er det faktisk et ganske stor pluss å kunne putte på mål innenfor 16 metern... Og på sølvfat, det er få spisser som jobber like mye som Nistelrooy. En spiss skal score mål om han gjør det innenfor eller utenfor 16 meteren har ikke noe å si, du skal være der ballen kommer få å få den i mål. Jeg tar heller en Nistelrooy som scorer 25 mål innenfor 16 meteren enn en Drogba som score 6-7 mål på utsiden...

 

Å sammenligne Ronaldinho og Lampard er totalt meningsløst, de gjør samme jobben bare på to forskjellige måter og det er to fantastiske fotballspillere begge to. Og skulle jeg ha hat en av dem på United så hadde jeg valgt Lampard (Men vi har Scholes så vi trengern ikke :))

. Bare se på Denilson som LarsP sa, kongen av overstegsfinta. Det er fancy å se på men han går jo ingen steder.

 

@Hyrlen: Cantona var og er kongen...

 

Edit: Zidane er for gammel og over toppen alt går saktere når han får ballen, igjen pent å se på men det skjer ingen ting når han holder på ca. 80 av tiden. Nei gi meg heller spillere som Keane, Lampard, Gattuso, Scholes og Gerrard som er mye bedre i den delen av spillet. Krige, å så få sendt den ballen ditt den hører hjemme hos spissene...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Skulle du hatt Lampard i steden i ManU? Når andre fotballag sikler etter Ronaldinho! Du vet hvor egentlig Ronaldinho skulle etter Paris St.? Jo, det var ManU det. Du kan bare ikke si at du ikke vil ha Ronaldinho, han leker seg med alt og alle. Fintene og spillet hans fører til noe, ikke Denilson sitt.

 

Lampard spiller sentralt i midtbanen, han skal slåss. Ronaldinho henger mere oppe. Men når han først får ballen er det umulig å ta den fra han. Balansen hans er enorm og han har god styrke. Jeg liker Genaro Gattuso fordi han spørr ikke hvem du er, han knekker beina dine hvis han må. Vi må heller ikke glemme Kakà og tysk maskineri som Ballack.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Var United med i kampen om Ronaldinho :dontgetit: Selvfølgelig vet jeg det...

 

Hadde vært moro når vi hvis vi hadde fått tak i han, med det skjedde ikke. Men jeg ville fremdels ha hat Lampard. En mye bedre allround fotball spiller og han scorer mer mål en Ronaldinho og jeg har også mine tvil om han hadde passet inn i engelsk fotball, spansk fotball passer han mye bedre en den engelske stilen.

 

Og vi kan bruke Rooney i den rollen med Nistelrooy og Saha på topp og vi har en unggutt som heter Giuseppe Rossi som kommer til å bli fantastisk god i den rollen etter hvert. Jeg hadde vel også kanskje valgt Ballack foran Ronaldinho, men han og Kakà stiller jeg på lik linje.

 

Og når det kommer til Gattuso så er det sånne spillere jeg digger, de spiller med hjerte 20 cm på framsiden av drakta og gir 110% i alle kamper. Så jeg sitter faktisk å håper litt på at "Doffen" Hæstad ender opp i United, der tror jeg han hadde passet inn veldig bra på midten i beinknuser rollen...

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært ManU så hadde jeg latt Scholes og andre ta seg av midtbanen. Når det gjelder offensiv så er det uten tvil at de skulle gått for Ronaldinho, men husker ikke helt hvorfor han ikke dro (står i et av mine FireFireTo blader). Kan desverre ikke si at Lampard er et bedre valg enn Ronaldinho. Kakà gjør en bedre jobb enn Lampard jo :tease:

 

Som en sentral/defensiv rolle i midtbanen blir vel Vieira det ultimate valget. La han gjøre jobben sin med en liten tass bak (Gattuso, Xavi, Makalele) og Ronaldinho og en annen foran (mange og velge mellom) så blir det perfekt.

Når det gjelder Makalele så var Real dumme som solgte han. Hva tenkte de på der?

Lenke til kommentar

Hvorfor ble han ikke verdens beste spiller da?

 

Edit: Rollen til Lampard tillater at han kan arbeide bakover. Alle sentrale midtbane spillere må gjøre det eller så er det over og ut. Ronaldinho er giftig der hvor han spiller.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Hvorfor han ikke ble beste spiller, navnet + at han er fra england. Bare se på Ronaldo mannen ble jo kåret til verdens beste spiller etter 7 kamper i vm 2002, han var jo skadd resten av året, så sånne kåringer tar jeg med en klype salt. Og selv om du vinner en sånn pris, så er det bare et navn på et diplom som man henger på veggen. Det er mange spillere som fortjener en sånn utmerkelse, men de har en tendens til å gå til spillere som spiller fremover på banen.

En spiss trenger bare å lykkes en gang for å bli en gud, en forsvarspiller kan drite seg ut en av 100 og ende opp som en taper...

 

Og nok en gang enig med Lars.

Lenke til kommentar

Det er jo det samme svaret du har kommet med hele tiden, han har kvalitet når det kommer til angrepsspill. Lampard er har kvalitet i stort sett alle deler av spillet noe som gjør han til en bedre spiller i mine øyne. Og hvis du ikke klarer å se det så er ikke det vårt problem.

 

Og det var ikke mange defangsive spiller som du kom med som eksempler, men du skal ha for at du nevnte min favoritt spiller Marco Van Basten. Og jeg sa ingenting om at det var bare brasilianere som har stukket av gårde med den prisen. Jeg brukte bare Ronaldo som et dårlig eksempel...

Lenke til kommentar
Lampard scorer mer og sender flere målgivende pasninger enn Ronaldinho. Han er også god i lufta og arbeider BESTANDIG 110% bakover.En komplett fotballspiller.

 

Fiksfakseri kan man gjøre på treningsfeltet, på banen gjelder det å være effektiv.

5662852[/snapback]

 

Om Lampard scorer flere må og sender flere målgivende pasninger kan diskuteres(blant annet hvilke kamper som telles). I Champions League har Lampard spilt 7 kamper(630 min) og scoret 1 mål(0,14 per kamp) og en målgivende pasning(0,14 per kamp). Ronaldinho har 6 kamper(540 min) 5 mål(0,84 per kamp) og 3 assist(0,5 per kamp).

 

I Premier League har Lampar lagd 14 mål (0,54 mål per kamp)på 26 kamper han har vel 6 assist(0,23 per kamp)og Ronaldinho har 12 mål på 20 kamper(0,6 mål per kamp) og 1 assist(0,05 per kamp)

 

Per kamp har altså bare Lampard bedre assistrate enn Ronaldinho i ligaen. I Champions League har Ronaldihio høyere assist og må rate. Han har også høyere målrate i Ligaen sin

 

Om tallene er eil så bare si ifra

 

Edit Lampard scoret

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...