Gå til innhold

Kjøpt meg 650-1300mm linse, med bilder


Anbefalte innlegg

Ja, fine forslag,  men ikke om jeg gidder å stå på egertorget med den linsen.

 

Fikk den ikke før idag, har ikke fått mulighet til å teste enda, skal rekke det på imorgen lørdag.

 

Forslag til hvor jeg skal legge bildene?

5696618[/snapback]

 

Tenkte også på den i etterkant at, hvem som kommer med den linsa og stiller seg opp på Egertorget (hvor nå enn det er) og begynner å ta bilder :dribble:

 

 

Du kan da laste et par bilder som vedlegg eller?

Eller har du ikke tilgang på en FTP-konto en eller annen plassen? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer noen test bilder. Har tatt den fra verandaen hjemme.

 

Bildene er tatt med Canon linsen som følger med kameraet. Så er det tatt med en Sigma 55-200 linser. Med og uten 2x teleconverter. Til slutt er det tatt bilder med opteka 650-1300mm linsen.

 

logg dere på ftp server med

ip blindern.no-ip.org

login linse

passord test

 

Si hva dere mener. skal en tur opp i Holmenkollen nå, tar med kamera, skal se om jeg får tatt noen bilder. Opteka linsen trenger sinnsyk masse lys.

 

mvh

 

Robert

 

Edit: det er en 10mbit linje, men maks 6 av gangen

Endret av theyoytoy
Lenke til kommentar

Skal prøve litt mer, men har ikke skjønt helt hvordan jeg skal stille inn kameraet for å få best bilder. Men skal fortsette å prøve.

 

Noen noen har idèer på hva jeg skal sette kameraet på? Tror også jeg trenger masser solskinn for å klare å ta bra bilder. Om det er bra etter jobb imorgen skal jeg prøve litt mer.

Lenke til kommentar
Den linsen blir vel noe ala det man kan kjøpe fra Russland som her.

 

En artig ting er at man kan kjøpe en ekstra dings slik at man kan bruke denne som teleskop.

5707420[/snapback]

 

Kan ikke samenlignes helt, da de russiske linsene er gamle Zenit linser som blir brukt med overgang ,og disse er heller ikke plastikk saker men derimot bedre bygd en mye av dagens linser. Linsen på linken din er forøvrig en refleks linse, hvor lystrålene blir reflektert opp i et speil i midten før de går ned mot filmplanet. Ulempen med disse er at de kun har en blender, i tillegg har de helt grusom bakgrunnsuskarphet.

Lenke til kommentar

Kan ikke samenlignes helt, da de russiske linsene er gamle Zenit linser som blir brukt med overgang ,og disse er heller ikke plastikk saker men derimot bedre bygd en mye av dagens linser. Linsen på linken din er forøvrig en refleks linse, hvor lystrålene blir reflektert opp i et speil i midten før de går ned mot filmplanet. Ulempen med disse er at de kun har en blender, i tillegg har de helt grusom bakgrunnsuskarphet.

 

Ja ok, så disse er ikke nye? Så de hadde en annen med en samme avstander som ikke var mirrored. Dette er kanskje noe bedre?

Lenke til kommentar
Ja ok, så disse er ikke nye? Så de hadde en annen med en samme avstander som ikke var mirrored. Dette er kanskje noe bedre?

5711826[/snapback]

 

Jo det er nok kanskje nye i forstand ny-produserte, men det har nok sansynligvis vært identiske i 30år (angår det meste av nyprodusert fotoutstyr i Russland).

 

Den som ikke er mirrored (fant den ikke) er nok bedre på noen ommeråder, men samtidis større man får prioritere det man synes er viktigst. Den linsa du linket til er i hvertfall den minste 1000mm jeg noen gang har sett.

 

Poenget mitt var vel at man ikke kan samenligne gamledagse m42 linser med adapter, med den plastikk greie theoytoy kjøpte. Det er to vidt forskjelige produkter, det ene er et billig Kina produkt, det andre en etterlevning fra en svunnen tid.

Lenke til kommentar
Den som ikke er mirrored (fant den ikke) er nok bedre på noen ommeråder, men samtidis større man får prioritere det man synes er viktigst. Den linsa du linket til er i hvertfall den minste 1000mm jeg noen gang har sett.

 

hEH. Skal faktisk til Russland i slutten av Mars (greit med høgskole som betaler for matteundervisning i en uke). Tenkte jeg skulle se om jeg fant noen greie linser til kameraet mitt. HER er forresten den andre linsen jeg tenkte på. Om jeg ikke finner noe artig når jeg er i Russland kan det hende jeg kjøper en av Fisheyesene de har på zenit-sidene.

Lenke til kommentar
hEH. Skal faktisk til Russland i slutten av Mars (greit med høgskole som betaler for matteundervisning i en uke). Tenkte jeg skulle se om jeg fant noen greie linser til kameraet mitt. HER er forresten den andre linsen jeg tenkte på. Om jeg ikke finner noe artig når jeg er i Russland kan det hende jeg kjøper en av Fisheyesene de har på zenit-sidene.

5715592[/snapback]

 

Da må du kjøpe deg en Fed eller Zorki rammesøker. Du får dem for under 200kroner på eBay. Har lyst til å bestille en, men desverre er portoen fra Russland like dyrt som kameraet litt bittert at halve prisen går til å betale porto. Desuten må du lete etter Lomo'er regner med at de vet hva disse er verdt så det er vel vanskelig å finne en billig, men finner du en billig en bør du kjøpe den med tanke på vidresalg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Høres ut som et KUPP. Canon's 1200mm koster noe sånt som 1 million +

 

Den koster 810000,- og lages kun på bestilling.

;)

 

Aner ikke hvilken 'linse' du snakker om, men jeg tror nok du skal i alle tilfeller regne med at kvaliteten er ........så som så.

Link/bilder hadde gjort seg.

5646356[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...