Gå til innhold

God nettverksløsning deling av filer


Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær og en bærebar pc som jeg bruker. Den bærebare brukes til forelesninger osv. mens den stasjonære bruker jeg når jeg er hjemme.

 

Problemet mitt er at jeg trenger et system som sørger for at jeg alltid har de samme filene på begge pc'ene.

 

Den eneste løsningen jeg kan tenke meg er at den stasjonære fungerer som en server. Da må de like mappene på den bærebare og serveren automatisk synkronisert (når jeg kommer på nettverket med den stasjonære) sånn at inneholdet er likt med de nyste endringer i filer osv.

 

Finnes det noen gode programmer som gjør dette automatisk? (viktig at de nyeste endringene i filer blir gjeldene og legges på begge pc'er.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp det som er problemet, funnet treecomp som er et greit program, men her må man manuelt kopiere og flytte på endrede filer men man får en oversikt over hva som er nytt osv.

 

Jeg leter et program som automatisk sørger for at begge mappene har de samme filene og at de nyeste utgavene av filene ligger på begge. Sletter jeg en fil med laptopen og kommer hjem senere blir filen automatisk slettet på den stasjonære også.

 

Finnes et slikt program?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...