Gå til innhold

Dinside.no tester Siemens SXG75


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i testen, det er en ok mobil, men som vanlig full av bugs og grafiske designere på billigsalg.

 

GUI'et er helt tragisk på SXG75. Stor skjerm (og god) som burde vært bedre utnyttet. Selve hovedmenyen ser endelig ok ut på en Siemens, selv om denne er treg! Men går man inn på feks mediaspilleren ser det ut som noe som er laget i et skoleprosjekt fra ungdomsskolen.

 

Og at feks c tasten ikke kan brukes til å slette filer/meldinger er jo ikke spesielt god UI? Dette er ikke sikkert man fikser på engang...

 

Mobilguiden666: ikke fått gps til å fungere? Jeg fant ut at jeg måtte stå stille (utendørs selvfølgelig) i ca 10-15 min før min fikk "connecta". Så kan ta litt tid om man skal bruke den på kortere turer.. :)

Lenke til kommentar

Hei, GPS'n på min funker helt fint, fant posisjon i løpet av tja max 30 sek, og da satt jeg i sofaen.

 

Venter på datakabel som jeg har bestilt , skal sjekke hvordan GPS'n funker på C-Map programmet til en kompis av meg. Kan bli interessant å se hvor stabil den er, altså uten å miste kontakt.

Endret av helltcatx
Lenke til kommentar
Hehe, synes jeg ser deg. :) Da virker nok ikke din GPS. Men da er det vel rett og slett en reklamasjon du trenger ikke FW oppdatering.

 

Merket at min var utrolig dårlig og, av 5 forsøk virket den 2 ganger. Siden har jeg ikke prøvd den.

5640963[/snapback]

 

 

Ja, jeg lover deg at det var ikke ett pent syn...De nord-norske glosene runget høyt i nabolaget. Det kan jeg love deg....og bare jeg tenker på den GPSn får jeg lyst til å utfolde meg nok en gang

:hmm:

Lenke til kommentar

Nå er det vel ITAvisen som har skrevet den testen.

Virker som en haste-test der de ikke har tatt seg tid til å sette seg inn i GPS-funksjonen. Brukerne er jo kjempefornøyde med den.

 

Mobilguiden666: har sett flere som hardnakket har klagd på at GPS'n ikke funker, men når de går inn på Setup og velger 'internal' (selv om den allerede er valgt) så funker det.

 

Det de sier om hurtigtaster tror jeg må være skrevet i fylla. Aner ikke hva de mener, men høres veldig galt ut :)

 

Så står det selvsagt feil merke på mobilen for dem. En GPS-mobil fra visse andre merker hadde nok vært en verdens-sensasjon og fått masse positiv omtale.

Lenke til kommentar
Hei, GPS'n på min funker helt fint, fant posisjon i løpet av tja max 30 sek, og da satt jeg i sofaen.

 

5641304[/snapback]

 

Har du ikke tak på huset ditt? Eller satt du med mobilen mot et vindu slik at den fikk forholdsvis fri sikt til himmelen? For gps fungerer som kjent ikke innendørs uten ekstern antenne som man monterer utendør, eller ved at man på ett eller annet vis kan gi den fri sikt mot himmelen..

Lenke til kommentar

Hehe, joda huset er utstyrt med tak ja :)

 

Men du har rett, jeg satt i sofaen ved noen store panoramavinduer. Men jeg testa den inne hos naboen hvor jeg satt langt fra vinduene, (ingen store vinduer foresten) og der tok jeg imot signaler, innen en 30 sek tid, men GPS'n falt litt ut innimellom.

 

Men den oppførte seg akkurat likt GPS mottakeren til naboen , en Garmin GPS 12. Denne mistet også signalene fra tid til annen, sikkert pga av at vi var under tak ja.

Endret av helltcatx
Lenke til kommentar

Jeg synes virkelig "vanlig" GPS-funksjon burde vært inkludert, som man f.eks kan bruke f.eks på fjellet. Synes testen var ok, regner med amobil sin blir både bedre og grundigere :) Synes imidlertid dette utsagnet til molnafaller på sin egen urimelighet: "Så står det selvsagt feil merke på mobilen for dem. En GPS-mobil fra visse andre merker hadde nok vært en verdens-sensasjon og fått masse positiv omtale." Så itavisen er imot siemens generelt fordi de ikke er 100% med en telefon? Tåpelig utsagn synes jeg...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Du misforsto tydeligvis. Gidder ikke forklare.

 

Alastor: ja du ser jo en som er fornøyd her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=541345

 

http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=51319

http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=51094

http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=51269

http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=51091

- for å nevne noen :)

I en lengre tråd var det en som kjører utryknings-ambulanse som brukte SXG75 for å gi luftambulansen kordinatene til ulykkesstedet slik at de fant frem fortere. Hvis ikke det er bevis på hvor bra den funker så vet ikke jeg. Er bare et spørsmål om å bruke den riktig, de fleste mobil-brukere er jo ikke vandt til GPS.

 

Og her er hva en meget kjent norsk mobilpersonlighet skrev til meg på mail om SXG75:

"Nå finner den satellittene mye raskere. Presis er den også, i motsetning til en del andre løsninger der posisjonen på kartet ligger drøyt 2 sekunder etter faktisk posisjon (ca 50 meter i 80 km/h)."

 

Så de brukerne som får det til å funke er som sagt fornøyde ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...