Gå til innhold

ps3 vil koste 900$


graks

Anbefalte innlegg

sjekk ut denne artikkelen på gamespot om at ps3 vill koste rundt 900$.samenlignet med xbox360 som koster 400$,så er det kjempe dyrt.

det er cell prosessoren og blueray spiller som koster rundt 600$ bare der.artikkelen sier at ps3 ville komme i q4 2006 eller q1 2007 i usa.da blir det nok sommer 2007 før vi får se den i europa.

 

hva tror dere,er det noe sant i hva analytikerene sier?

 

http://www.gamespot.com/news/6144600.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Our updated analysis indicates that the initial bill of [production] materials for PS3 could approach $900,"

 

For folk som har fullført grunnskolen, og tilhørende engelskundervisning, forteller denne artikkelen at PRODUKSJONSKOSTNADENE er beregnet til 900$.

Hvor mye Sony velger å subsidiere produktet, gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Ps3 blir definitivt verdt det, cellprosessoren er 10x raskere enn pc cpuer og er direkte knyttet opp med den grafiske prosessen, cellprossesoren kan rendere millioner av polygoner på et sekund, som vil bety en revolusjon i grafikken og gameplayet :D  :love:  :)  :)  :)  :)  :)

5639313[/snapback]

 

Du skal få kjøpe en PS3 av meg så snart den er lansert i Japan. 900$.

Lenke til kommentar
Ps3 blir definitivt verdt det, cellprosessoren er 10x raskere enn pc cpuer og er direkte knyttet opp med den grafiske prosessen, cellprossesoren kan rendere millioner av polygoner på et sekund, som vil bety en revolusjon i grafikken og gameplayet :D  :love:  :)  :)  :)  :)  :)

5639313[/snapback]

Ikke skaff deg for høye forventninger nå da ;)

Da ender du bare opp med å bli kjeeempeskuffet!

Lenke til kommentar

Spekulasjoner, spekulasjoner og atter spekulasjoner.

 

PS3 vil ikke koste $900 USD. Såpass vet Sony selv. At den blir dyrere enn Xbox360 sier seg selv, det er mer funksjoner i PS3 trossalt (Blu-Ray spilller, SACD spiller, minnekortleser, Bluetooth, masse nettverksporter, samt at jeg regner med PS3 vil bli mer eller mindre et selvstendig og komplett media senter, i forhold til Xbox360 som er en media senter extender for windows xp media center edition).

 

Men nok om det, alle fakta vil bli slengt på bordet på året's E3 messe (priser, release datoer, specs, utstyr, etc).

Lenke til kommentar
bare tenk på at xbox360 koster 400$,og koster rundt 3200kr.så 900$ blir jo rundt 7000kr i butikken.

5639262[/snapback]

900$ = 6209 NOK akkurat NU! (For å være pirkete) ;)

5639305[/snapback]

 

Joda. Men som en god regel kan en gange prisen i USA med ca. 10 og få prisen i Norge.

Uansett. PS3'en blir nok ikke så dyr. Heller blir den nok ikke så fantastisk som iselilja vil ha det til. :roll:

bidz: Når ble bluetooth, minnekortleser og nettverksporter dyrt? De funksjonene må, prismessig, sees på som et piss i havet i forholdt til hva GPU'en, CELL, Blu-Ray, osv. koster å produsere.

Du nevner E3... Men skulle ikke sony ha en pressekonferanse før den tid? Dersom Sony skal lansere i vår, er det vel litt for sent å komme med alt på E3? + at jeg vil ikke vente så lenge. :)

Lenke til kommentar
bidz: Når ble bluetooth, minnekortleser og nettverksporter dyrt? De funksjonene må, prismessig, sees på som et piss i havet i forholdt til hva GPU'en, CELL, Blu-Ray, osv. koster å produsere.

 

Bluetooth brikken koster faktisk litt, spesielt og lisensiere. Dog regner jeg med at Sony ikke betaler så altfor mye for den lisensen, i og med at (Sony) Ericsson sitter på rettighetene til Bluetooth teknologien. Poenget mitt var at en må ta det som en selvfølge at PS3 blir dyrere, i og med at den har endel mer ting og tang som Xbox360 ikke har. Hovedsakelig er det jo Blu-Ray som kommer til og øke prisen selvsagt.

 

Du nevner E3... Men skulle ikke sony ha en pressekonferanse før den tid? Dersom Sony skal lansere i vår, er det vel litt for sent å komme med alt på E3? + at jeg vil ikke vente så lenge. :)

5639511[/snapback]

 

Stemmer vel at de skal ha en "PlayStation Conference" før E3 ja. Men det eneste jeg har lest, som er 100% bekreftet av Sony, er at de skal slippe "all info" på årets E3 messe (i Mai). Ifølge rykter er det mulig at Sony faktisk releaser PS3 på årets E3, slik at PS3 blir i salg fra rundt Mai (mest sannsynlig i Japan først, så USA, så selvsagt - Europa) - men dette er bare rykter som sagt, og ikke noe og forholde seg til.

Lenke til kommentar

Den vil selvsagt være billigere enn produksjonskostnadene, men dyrere enn Xbox 360 blir den nok ja.

Jeg tipper $500-600 (rundt 5000 kroner i norske butikker). Når det gjelder lanseringsdato tipper jeg juli i Japan (dog med meget begrenset antall og utvalg av spill), november i USA og tidligst desember her i Europa.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Den vil selvsagt være billigere enn produksjonskostnadene, men dyrere enn Xbox 360 blir den nok ja.

Jeg tipper $500-600 (rundt 5000 kroner i norske butikker). Når det gjelder lanseringsdato tipper jeg juli i Japan (dog med meget begrenset antall og utvalg av spill), november i USA og tidligst desember her i Europa.

5639662[/snapback]

 

Sony har aldri brukt mindre enn åtte måneder mellom lanseringen av en konsoll i Japan og Europa.

Lenke til kommentar
PS3 er sannsynligvis kraftig oppskrytt. At den skal være lysår forran 360 er bare BS. Den blir sannsynligvis bare litt kraftigere, omtrent som XBOX var i forhold til PS2.

 

Det var først i 2005 det kom spill på XBOX som PS2 ikke klarte.

5639901[/snapback]

 

Dette kommer nå ann på HVEM du hører på.. Om noen sier til deg at den er et lysår bedre enn 360 så håper jeg du caller bullshit. Men det som sony-gjengen sier er nok mye nærmere sannheten om hva den vil yte...

 

Jeg tror den blir någe bedre, ihvertfall bedre enn første parti 360 som ble aaaalt for rusha (imo)

Lenke til kommentar
Ps3 blir definitivt verdt det, cellprosessoren er 10x raskere enn pc cpuer og er direkte knyttet opp med den grafiske prosessen, cellprossesoren kan rendere millioner av polygoner på et sekund, som vil bety en revolusjon i grafikken og gameplayet :D  :love:  :)  :)  :)  :)  :)

5639313[/snapback]

 

Håper du er sarkastisk...

 

Det kan godt være cellprosessoren er kjempebra til det den er laget til, kjøre spill på en konsoll, men om den er 10x så rask som en pc cpu lurer jeg på hva Intel og Amd har drevet med de siste årene.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke at folk gidder å henge seg opp i rykter og analytiske tenkinger. Konsollen er ikke kommet ut ennå, så 900$ er ikke den reelle prisen.

 

Dette skjer jo vær bidige gang det kommer en ny konsoll på markedet. Så snart den er nesten lanserings klar, klaskes det ut med "analytiske" tenkinger som sier hvor mye den blir å koste, for så å skremme vannet av folk fordi prisen er skyhøy.

 

Vent nå til PS3 kommer før prisen diskuteres. Blir et mye bedre bilde da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...